ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

היידי ניצן שוחט

כל עוד אני שומרת על התכנית היא שומרת עלי!!!

תמיד הייתי שמנה! ילדה שמנה, נערה שמנה, חיילת וסטודנטית שמנה.

אני זוכרת את עצמי עומדת, בוכה, מחוץ לדלת המקרר בערך בגיל 4, כי רציתי שוקולד שהיה במקרר ואמא שלי חסמה את המקרר בגופה כדי שלא אוכל אותו. בכיתה ז' ההורים שלי לקחו אותי לרופא המשפחה כדי ש"יעשה לי" דיאטה. אבא שלי הבטיח לי שכשאגיע ל-50 קילו הוא ייקח אותי לקנות גלידה. הגעתי ל-51 ועליתי הכול בחזרה.

הכול ניסיתי. כל פעם ירדתי ועליתי ובכל פעם כעסתי על עצמי יותר ויותר והיה לי קשה יותר להיכנס למסגרת מחדש.

יש אנשים שבמצבים מסוימים אין להם תאבון. אצלי אין דבר כזה! תמיד יש לי תאבון. כל מצב טוב או רע, הוא סיבה או בעיקר תרוץ לאכול. מצב הרוח והביטחון שלי היו תלויים במשקל שלי.

בתיכון התחלתי לשחק סקווש באופן רציני, ששמר עלי שלא אגיע למשקלים גבוהים מאוד, אבל להתקלח עם שאר הבנות היה מבחינתי סיוט וכן לקנות בגד ים או חזייה.

בשנת 95, לאחר טיול ארוך בחול עשיתי ניתוח להקטנת חזה. הניתוח היה מאוד מוצלח והגביר אצלי את הרצון לרזות. באותה תקופה אחותי וגיסתי הלכו לדיאטהקלאב בכוכב יאיר ומכיוון שהייתי "צריכה" לרזות היה די ברור שאני צריכה ללכת איתם. רזיתי,אמנם, 12 קילו אך לא הייתי שם מתוך בחירה שלי, אלא כדי לרצות אותם ואכן אחרי שנתיים, עליתי את כל הקילוגרמים בחזרה.

לקח לי שנתיים לסלוח לעצמי על העלייה ולחזור שוב לתכנית, אך הפעם מתוך בחירה שלי. לקח לי בערך 10 חודשים לרדת שוב את 12 הקילוגרמים.

ברגע שנפל לי האסימון והבנתי שלהיות רזה זו הבחירה שלי והיא לא תלויה באף גורם או מצב חיצוני, לקחתי אחריות על התכנית. התחלתי לבוא למפגשים באדיקות. בכל פעם שעברתי מקום עבודה, מצאתי קבוצה שתתאים ללוח הזמנים החדש שלי. הגעתי מוקדם ודיברתי עם המשתתפים האחרים. התחלתי לשתף, לבקש עזרה ולעזור לאחרים. הפעמים בהם יצאתי מפגישה הכי מחוזקת היו דווקא כשנתתי עזרה למישהו אחר בקבוצה.

כמובן, שבכל קבוצה שהייתי, נתרמתי רבות מהמנחה. כל אחת בדרך שלה, ידעה לכוון לעבר המתרה המשותפת. התחלתי את דרכי עם ברוריה, שלא נתנה לי להיכנס למפגש הראשון מפני שאיחרתי (לא עזרו לי התחנונים שבאתי כל הדרך מירושלים בגשם) אך היא עשתה זאת עם חיוך ובאתי בשבוע שאחרי זה. אח"כ עברתי לקבוצה של עדינה למשך כמה שנים וחזרה לברוריה שוב. משם לקבוצה של אביבה בתל אביב ושוב חזרה לעדינה ברעננה שעם נסיונה הרב, הן בתוכנית והן בהנחייה, ממשיכה לעזור לי לשמור עלי.

מזה 13 שנה שאני בדיאטה קלאב , בהם ירדתי 13קילו ואני שומרת עליהם כבר במשך 8 שנים  בערך. במשך התקופה הזאת, התחתנתי וילדתי 2 בנות. לאורך 2 ההריונות המשכתי לבוא לקבוצה. חזרתי למשקל הרצוי תוך 6 חודשים לאחר ההיריון הראשון ו-7 חודשים לאחר ההיריון השני.

לאורך כל השנים האלה, אנשים בסביבה שלי, עשו דיאטות שונות ומשונות. חלקם אף במסגרת שלנו,  אך הם לא התמידו ועלו במשקל.

הדברים החשובים ביותר שלמדתי בדיאטה קלאב הם:

להפריד בין האוכל לבין הרגשות.

להגיד לא לביס הראשון.

לחזור לתכנית לאחר שיצאתי ממנה.

כל עוד אני שומרת על התכנית היא שומרת עלי!!!

חזרה לרשימה