ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

כדאיות ההשקעה באימוני כושר במקום העבודה

כחלק מהבנת הערך האנושי בהצלחת אגרונים וחברות, גופים רבים ברחבי העולם בוחרים להשקיע בכושר הגופני של עובדיהם. הכושר תורם לשיפור תפקודם של העובדים, למורל שלהם, לערנותם וריכוזם, בריאותם וחיוניותם. זאת מלבד העובדה שעובד המרגיש שחברתו משקיעה בו חש הזדהות גדולה יותר עם הארגון וכך גם גובר רצונו לתרום להצלחתו.

 

הבעיה בעבודה משרדית ממושכת ומונוטונית

 

מרבית עובדי המשק מבלים את שעות עבודתם בישיבה ממושכת ומונוטונית מול מחשב, ניירת, אנשים או עם טלפון ביד. ישיבה זו הממוקדת בפעילות אחת בעלת ערך נמוך של מאמץ גופני אינה בריאה ומחלישה את כלל מערכות הגוף. היא מחלישה את טונוס השרירים וגורמת לתפיסת שרירים בצוואר, כאבי גב ובעיות במפרקי הידיים. כמו כן, חוסר בפעילות גופנית מאט את קצב חילוף חומרים, משבש את פעולת עיכול ותורם להשמנה. בנוסף, מחסור בפעילות גופנית מחליש את המערכת החיסונית ואברים פנימיים רבים, והופך את הגוף להרבה יותר פגיע למחלות ולבעיות בריאותיות כדוגמת מחלת הסוכרת, כלי דם ולב. כפועל יוצא מכך, עובדי משרד נוטים להיות פחות בריאים ויותר שמנים וחלשים. נתונים אלו משפיעים גם באופן ישיר על היכולות ותפוקת העובד, למשל רמה נמוכה של הספק או ריבוי ימי מחלה. לכן, האינטרס לשמור על כושרם של עובדי חברה אינו רק עניין אישי של כל פרט אלא גם אינטרס כלל ארגוני.

 

השקעה ברחבי העולם באימוני כושר

 

יש לא מעט מדינות ברחבי העולם המודעות לחשיבות ההשקעה בכושר הגופני של עובדים. כך לדוגמא, במדינות מזרח אסיה כמו סין או יפן סדר היום של העובדים כולל הפסקות יזומות לביצוע תרגילי התעמלות. מגמה זו על יתרונותיה הרבים החלה להשתרש גם במדינות מערביות. לדוגמא, לאחרונה החל טרנד חדש בארה"ב של תרגילי התעמלות במהלכן של ישיבות העבודה. הטרנד מבוסס על גישה של תנועה שנועדה למנוע את נזקיה של ישיבה ממושכת. כך חברות אלו משפרות את בריאות עובדיהן ותפוקתם, וגם חוסכת בעלויות טיפולים רפואיים שהן מחויבות ליישם במסגרת חוזי העסקה. את תרגילי ההתעמלות מבצעים בעזרת אמצעים שונים, למשל על ידי הצבת הליכונים בחדרי ישיבות או התקנת שולחנות פינג פונג במרחב הציבורי המשותף.

 

אימוני כושר גם בישראל

 

אם חשבתם שמקומות עבודה המממנים ומארגנים אימוני כושר לעובדיהם הם בגדר חלום אמריקאי, כדי שתדעו שתפיסה בריאותית זו החלה לצוץ גם במקומות עבודה ברחבי הארץ, ובייחוד בקרב תעשיות מתקדמות כמו חברות הייטק. זו תפיסה הכוללת אימונים בחדר כושר של החברה או אימונים קבוצתיים או אישיים בעזרת מאמן כושר, הפועל לפי תוכנית המותאמת לכושרו של העובד והעדפות תרגול ופעילויות פיזית אישיות. לצד תרגילי כושר קלאסיים הגישה משלבת גם מגוון תחומי אימון לרבות יוגה, אימוני כוח כמו הרמת משקולות, אגרוף תאילנדי, אימון פונקציונאלי וקפוארה.

 

ביצוע אימוני כושר

 

פעילות הכושר מבוצעת לרוב במקום העבודה בחדר או בחצר המאורגנים לצורך מטרה זו, ומאובזרים בציוד כושר וספורט נדרש. שעות האימון משתנות בהתאם לגישת החברה ויכולות להיות במסגרת שעות העבודה, לפניהן או אחריהן. כמו כן, סוג וכמות האימונים משתנה בין חברה אחת לשנייה בהתאם למגוון פרמטרים, כדוגמת הגדרות תקציב, אפשרות הקצאת זמן לאימונים, אופי העובדים וגילם, ומידת נכונותם לשתף פעולה. בנוסף, עם הזמן מחלחלת ההבנה שחשוב ללמד את העובד כיצד לשפר את מצבו הפיזי במהלך העבודה עצמה. כך למשל, יש ללמד את העובד כיצד לשבת נכון, איך למנוע מאמץ יתר של העיניים, לעודד שינוי תנוחה כול מספר דקות, ולקום כול כחצי שעה ולבצע מתיחות.

 

השפעת אימוני הכושר

 

השפעתם של אימוני כושר על עובדי החברה ניכרת כאמור בשיפור מצבו הבריאותי ויכולותיו האישיות של כול עובד, ובערך המוסף שמקום העבודה מספק לו. מעבר לכך, התרגול מהווה אמצעי לגיבוש עובדי החברה ולשיפור האווירה במקום באמצעות זמן איכות משותף במסגרת פעילות מרגיעה ומשחררת, שאינה קשורה לתכני העבודה. זו פעילות שניתן שלבה בהמשך גם בימי כיף וגיבוש מחוץ לכותלי המוסד, כדוגמת טיולים ברגל או באופנים, השתתפות בפעילויות ספורט כמו מרתונים, סנפלינג או שייט מפרשיות, וכן ברכישת כרטיסים מאורגנת למשחקי ספורט כמו כדורגל או כדורסל. בנוסף לכך, החדרת שגרת כושר לחיי העובדים משפיעה רבות על גישתם בחייהם האישיים ולפיתוח עניין בזמנם החופשי לאימוני כושר וספורט נוספים. שינוי הגישה תורם לשיפור אורחות חייהם ומשפיע על מגוון היבטים, לרבות מערכות יחסים אישיות, תדמית ובטחון עצמי, הפסקת עישון, הורדה ושמירה על משקל, ותזונה יותר נכונה ובריאה.

 

 

 

 

חזרה לרשימה