ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

למה כדאי להתחיל את היום עם מים ולימון

אחד מהרגלי התזונה הבריאים היותר מוכרים ונפוצים בארץ הוא להתחיל את היום עם כוס מי לימון, כדבר הראשון שמכניסים למערכת העיכול. להרגל תזונה זה יש יתרונות בריאותיים רבים הנובעים בעיקר מתכונותיו ומעלותיו של פרי ההדר הנפלא, ואשר הכרתם תשכנע גם אתכם לאמצו.

 

קודם כול המים שבלימון

 

קודם כול, שתיית כוס גדולה של מים על הבוקר, עם או בלי לימון, תורמת להגדלת כמות הנוזלים החסרים לגוף לאחר שנת לילה. מחסור בנוזלים יכול לגרום לתחושה של עייפות וחוסר חיוניות,חוסר איזון בלחץ הדם, עצירות וירידה ביעילות מערכת החיסון. יחד עם זאת, המים שבקפה לא יספקו לגוף את הנוזלים הנחוצים לו מכיוון  שקפה גורם לייבוש וספיחת נוזלים. מנגד, בהחלט ניתן לקבל נוזלים אלו על ידי שתייה כוס מים נקיים, אולם הוספת הלימון לתוכם תעניק לכם עוד קשת חשובה של יתרונות שישפרו את תפקוד גופכם.

 

מי לימון טובים לדיאטה

 

כול מי שנמצא במשטר דיאטה ובניסיון לרדת במשקל ישמח לשמוע כי הוספת מי לימון לתפריט היומי יכולה לתרום למטרה.  ראשית, מדובר במשקה דל קלוריות שטוב להתחיל איתו את היום, ושנית בלימון יש הרבה מאוד סיבי פקטין המפחיתים את תחושת הרעב וגם את הרצון למתוק. זאת גם עקב היות הלימון מתפקד בגוף כחומר בסיס. כך למעשה, רכישת הרגל של שתיית מי לימון מעניקה לכם הזדמנות להתחיל את הבוקר על הצד הבריא ביותר, ללא רעב ובלי ערגה למתוק, וכך להמשיך עם ארוחת בוקר קלה ובריאה שתשביע אתכם למשך שעות רבות.

 

מי לימון מסייעים בפעולת העיכול

 

מרכיבי מי לימון דומים למעשה למרכיבי חומצות מימן כלורי של מיצי העיכול, וכן למרכיבי הרוק של גופנו. אלו תכונות ההופכות אותם לכוח עזר יעיל בעידוד פעולתה של מערכת העיכול. בנוסף, מי לימון מעודדים ייצור נוזל מרה בכבד הנדרש לפעולות העיכול השונות, והחומצה הציטרית שבו מייעלת וממריצה את תפקוד האנזימים שבכבד התורמים לפעולות של סילוק רעלים. גם המינרלים והויטמינים שיש בלימון מסייעים בסילוק רעלים במערכת העיכול, ומונעים תופעות של צרבת וגזים. כמו כן, שתייה של כוס מים עם לימון על הבוקר מעלה את כמות השתן וכך גם תורמת לתהליכי עיכול וניקוי הגוף מרעלים, ושומרת על בריאות מערכת השתן.

 

איזון רמת החומציות

 

למרות שלימונים הם חומציים, בתוך גופנו הם הופכים לחומר בסיסי המסייע בהפחתת ואיזון רמת החומציות. איזון זה תורם למניעת מחלות רבות ובהן גם מחלות כרוניות, מאזן את חומצת השתן ומונע את הצטברותה בכליות ובפרקים, דבר הגורם לאבנים בכלות ולדלקות בפרקים.

 

מחזקים את מערכת החיסון

 

לימון מכיל ככמות גבוה במיוחד של ויטמין C העוזר בספיגת ברזל וסאופנין, המסייעים בחיזוק מערכת החיסון בדגש על הרתמות למלחמתה במחלות החורף השונות כמו שפעת או הצטננות. בנוסף, ויטמין C הינו אנטי דלקתי וככזה מסייע לבעיות נשימה שונות. צריכת לימון גם מסייעת בהזעת יתר ובכך הוא מהווה תרופה טבעית יעילה להורדת חום כשאנו חולים.

 

מי לימון לחלל הפה והגרון

 

אם אתם מעשנים, מי לימון יסייעו במניעת כאבים וגירויים בגרון הנוצרים עקב הזיהום שעשן הסיגריה יוצר, ושתיית כוס מי לימון תעניק לכם הקלה מיידית. מי לימון גם יסייעו לסובלים מדלקות בגרון וקשיי בליעה, ואם לא דיי בכך - אם אתם סובלים מריח פה לא נעים מי לימון הם בדיוק מה שיעזור בהעברה מיידית של הריח  הרע.

 

מי לימון טובים גם לעור

 

מלבד יתרונות בריאותיים, נוגדי חמצון וויטמין C שיש במי לימון נלחמים ברדיקלים חופשיים ומאטים תופעות של הזדקנות העור כמו פגמים וקמטים. בהיותו חומר הפועל כבסיס בגוף המסייע בניקיון הדם הוא גם שומר על ניקיון העור ובמניעת דלקות ופצעי אקנה. אתם יכולים לחזק את פעולת ניקוי העור של הלימון על ידי נטילת הקליפה הנותרת אחרי סחיטת מיץ לשפשוף חיצוני של עור פניכם, דבר המסייע בהרחקת תאי עור מתים והסרת שומנים ולכלוך החוסמים את תאי העור.

 

 להוסיף גרידת לימון

 

על ידי הוספת גרידה של קליפת לימון למשקה שלכם תזכו גם בשלל התכונות המעולות של השמנים האתרים שקיימים בה. בין היתר, שמנים אלו מסייעים במניעת פטריות וחיידקים, מפחיתים תחושות של בחילה, עוזרים למניעת נוירופתיה סוכרתית ושומרים על עצבי עמוד השדרה.

 

הכנת מי לימון ומועד שתייתם

 

 

את כוס מי הלימון מומלץ להכין מחצי לימון סחוט במקום (עדיף אורגני), אליו מוסיפים כוס מים פושרים ועדיף כאלו שהינם מסוננים. מים רותחים יגרמו לאובדן חלק מערכי הלימון ומנגד מים קרים דורשים מהגוף הרבה יותר אנרגיה לעיכולם. יש הנוהגים להגדיל את בריאות המשקה על ידי הוספת גרידת קליפת לימון. את מי הלימון מומלץ לצרוך כתזונה ראשונה על הבוקר מיד לאחר שקמים מהמיטה, ובטרם הארוחה או הקפה של הבוקר. יחד עם זאת, יש לציין כי עקב חומציות המשקה הוא עלול לפגוע באמייל השיניים, ולכן לאחר שתייתו כדאי לשטוף את הפה במים ולמהדרין עם אבקת סודה לשתייה הסותרת חומציות.

חזרה לרשימה