ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

רשימת מזונות שמסייעים לרזות

על מנת לסייע לכם בבניית תפריט דיאטה מוצלח ויעיל מובאת לפניכם רשימה של מזונות המסייעים בהרזיה. מדובר במזונות השורפים קלוריות והינם בעלי ערך קלורי שלילי, מזונות המעלים את קצב חילוף החומרים, מאזנים רמות סוכר ומגבירים תחושת שובע, ובמזונות הגורמים לקיבתנו לעבוד באופן מהיר ויעיל וכך תורמים לשריפתן של יותר קלוריות.

 

צריכת נוזלים לפני הארוחה

 

שתיית כוס מים לפני הארוחה גורמת למילוי הקיבה, צמצום נפחה הפנוי לקליטת מזון ולהגברת תחושת שובע. בנוסף, הקפדה על שתיית מים תמנע לא אחת את הבלבול בין רעב לצמא. באופן דומה פועלים מזונות מלאים במים כדוגמת תפוח, סלרי, ענבים או אבטיח, הנאכלים בטרם הארוחה וגורמים לתחושה של מלאות ושובע. כמו כן, אצות KELP הן מזון על דל קלוריות ואותן ניתן לאכול כתבשיל או כמרק. הן מכילות כמות גבוהה של מים וגורמות למילוי הקיבה ולתחושת שובע גבוהה.

 

קינואה, קוואקר ואורז מלא

 

קינואה הינו דגן דל בפחמימות העשיר בחלבון ומינרלים. בנוסף, לדגן זה יש תכונות אלקליות המווסתות רמות סוכר בדם וכך מפחיתות את כמות הסוכר המאוחסן בתאי שומן. כפועל יוצא מכך, מומלץ לשלב קינואה בתפריט כתחליף מעולה לפסטות. כמו כן, כדאי להחליף את האורז הלבן במלא בהיותו יותר מזין ובעל ערך גליקמי נמוך יותר. עוד כדאי לשלב קוואקר בתזונה בהיותו עשיר בסיבים בריאים המספקים אנרגיה לגוף ומגבירים את תחושת השובע לאורך זמן.

 

עלים ירוקים לסוגיהם

 

עלים ירוקים לסוגיהם כדוגמת חסות, עשבי תיבול ירוקים או סלרי, הינם דלי קלוריות ובעלי ערך קלורי שלילי. לכן ניתן לאכול מהם ללא חשש וכמעט ללא הגבלה. יחד עם זאת, יש לצורכם ללא רטבים מעובדים ועתירי שומן וסוכרים.

 

מוצרי חלב דלי שומן

 

נמצא כי מלבד הסידן שהם מכילים, מוצרי חלב דלי שומן כמו יוגורט או גבינות לבנות הנצרכים מספר פעמים ביום מובילים לשריפת קלוריות ומכאן גם לאיבוד אחוזי שומן. תכונה זו נובעת משילוב מרכיבי סידן עם חומרים נוספים הקיימים בחלב שמעלים את רמתו של הורמון המוכנה קלציטריול, התורם להגברת קצב חילוף החומרים בגוף וקצב שריפת הקלוריות.

 

מזונות חמוצים

 

מזונות חמוצים כמו פירות הדר, אננס או חומץ תפוחים מכילים ריכוזים גבוהים של ויטמין c המכונה גם חומצה אסקורבית, שהינו בעל מאפיינים המפרקים שומן בגוף ומשפרים את רמות הכולסטרול.

 

תבלינים ששורפים קלוריות

 

תבלינים מחממים כמו ג'ינג'ר תורמים לשריפה מוגברת של קלוריות על ידי העלאת חום הגוף והגברת קצב חילוף החומרים וקצב זרימתו של הדם. כמו כן, תבלין הקינמון מווסת ומוריד את רמות הסוכר בדם באופן משמעותי, מקטין את הצורך במתוק ותורם לתחושת שובע. הקינמון גם גורם לחימום מערכת העיכול וכך מסייע בהליכי עיכול ופירוק המזון שבקיבה.

 

קפה וקפאין

 

שתיית קפה שחור חזק בטרם פעילות גופנית מאומצת מעלה את קצב חילוף החומרים במהלך הפעילות עצמה. בנוסף, קפה מכיל קפאין שגורם לעלייה בריכוזן של חומצות שומן בדם, ובכך מסייע לניצול ופירוק השומן במהלך הפעילות. יחד עם זאת, יעילות הקפאין יורדת עם הזמן מכיוון שהגוף מפתח עמידות כלפיו, ובנוסף הקפה מכיל גם חומצה המפחיתה את רמות הגלוקוזה בדם.

 

תה ירוק

 

תה ירוק ידוע בתכונות טובות לרבות שפע של נוגדי חמצון, וגם מגביר את רמות המטבוליזם ותורם להפיכת עודפי קלוריות לאנרגיה בעזרת רכיב הקיים בו שמכונה קטכין. מרכיבים שונים בתה חוסמים את ספיגתו של הגלוקוזה בדם וכך מעכבים את שחרורן של פחמימות, דבר המסייע במניעת השמנה וסוכרת. בנוסף, רכיבי תה ירוק מעלים את רמות ההורמונים האחראיים על פירוק תאי השומן למחזור הדם והפיכתם לאנרגיה זמינה.

 

תרומתן של הביצים

 

ביצים נחשבות למקור תזונה עשיר בחלבונים איכותיים אשר לגוף קל לספוג אותם, ובתרומתן להגברת תחושת שובע לפרקי זמן ממושכים. כמו כן, הן מורידות את רמות הכולסטרול הרע ומעלות את רמות הכולסטרול הטוב.

 

מזונות חריפים

 

במזונות חריפים שונים יש מרכיבים התורמים לשריפת קלוריות. כך למשל, חרדל גורם לגירוי של מיצי קיבה וכך מגביר את תפקודה של מערכת העיכול, דבר המוביל לשריפת קלוריות. כמו כן, בפלפלים חריפים טריים יש חומר המכונה קפסאיצין אשר גורם לשחרור הורמון הממריץ את חילוף החומרים. חומר זה גם מוביל לחימום הגוף ומערכת העיכול, דבר הגורם כאמור לעליית רמת האנרגיה ומכאן לשריפה מוגברת של קלוריות. בנוסף, פלפלים חריפים מפחיתים תאבון ומגבירים את תחושת השובע.

 

מעט שקדים בין הארוחות

 

שקדים משלבים חלבון ושומנים בריאים הגורמים לתחושת שובע לאורך זמן ממושך, ומקטינים את הצורך בנשנושים בין הארוחות. בנוסף, הם מסייעים באיזון רמות סוכר בדם, דבר התורם להרזיה.

 

מלח ים אטלנטי

 

מלח ים אטלנטי הינו מלח טבעי איכותי ולא מעובד, השופע מינרלים ובעל ערך קלורי שלילי. צריכת מוצר זה המגיע בגוון אפור תורמת לאיזון המלחים והמינרלים השונים בגוף, ומסייעת במניעת התקפי רעב וצורך בנשנוש חטיפים מלוחים.

 

 

 

 

 

חזרה לרשימה