ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

לעבור את החגים בלי תוספת משקל

תחילתה של השנה החדשה רוויה בשפע של חגים משפחתיים מלאי שמחה, אורחים וכמובן הרבה אוכל שופע ועשיר. החל מראש השנה, דרך הארוחות שלפני ואחרי הצום, ועד לשבעה ימי הישיבה בסוכה - השופע במבקרים וכיבודים. נהוג לחשוב שכול ארוחת חג מורכבת בממוצע מצריכה של כאלפיים קלוריות, לכן חגיגות בלתי נגמרות אלו מהוות מכשול רציני בפני הדיאטה ושמירה על משקל. על מנת לעמוד בפני פיתויי החגים המשמינים מובאת לפניכם רשימה של עצות מועילות שיישומן גם באופן חלקי יסייע במניעת תוספת במשקל לאורך חגי תשרי.

 

עשו חשבון נפש לקראת השנה החדשה

 

לאחר שהסתיימה לה שנה עם חופשת קיץ שופעת חופשות, גלידות, אוכל מהיר ושאר פיתויים לא בריאים ורווי קלוריות - תחילת השנה היא זמן טוב לחשבון נפש וחזרה לשגרת תזונה מאוזנת ובריאה. ואולם, עוד בטרם הספקתם להתרגל לשגרה זו נוחתים עליכם החגים. ההמלצה היא שבמקום לדחות שוב את הדיאטה לאחרי החגים, להחליט שהפעם גם הם לא ישברו את מאזן הקלוריות שלכם. זאת מכיוון שהשנה החדשה תביא אליכם שלל פיתויים רווי קלוריות נוספים, בין אם אירועים, מפגשים משפחתיים או עם חברים, ימי הולדת ובילויים. לכן, דווקא בתקופת חגי תשרי, כשאתם חדורי מוטיבציה להתחלה חדשה, ישנה הזדמנות מעולה לאתגר את כוח הרצון שלכם ויכולתכם לעמוד בפני שפע של מזון לא בריא ושופע קלוריות.

קנייה שקולה ומתוכננת בסופר

הנטייה הטבעית שלנו בימי החג היא לשחרר את הרסן ולהסתער על הסופר עם רשימת קניות גדולה מהרגיל ופתוחה לשינויים. גישה זו מובילה למילוי המזווה בכמויות לא ריאליות של אוכל לא בהכרח בריא ועשיר בקלוריות, שישאירו עודפים גם אחרי ארוחות החג ויהוו פיתוי שקשה לעמוד בו. לכן, בתור התחלה צמצמו את כמויות האוכל הנרכשות, וערכו רשימה מחושבת של מצרכים בהתאם למספר האורחים הצפוי, כך שלא ייוותרו יותר מידי שאריות מהארוחות.

 

יצירת תפריט חג דל קלוריות ובריא

 

תכננו מראש את מרכיבי תפריט החג ושלבו בו כמה שיותר מנות דלות קלוריות ובריאות. חשוב לדעת כי גם תפריט שאינו עמוס בשומנים וקלוריות יכול להיות מוצלח וטעים. בנוסף, גם האורחים שלכם יודו לכם על השינוי המרענן של ארוחת חג טעימה וקלה, שלא תדרוש מהם לפתוח כפתור במכנסיים ולא תותיר אותם כבדים ומותשים. מדובר בתפריט שמרבית מרכיביו אינם מטוגנים,הכולל בין היתר שפע של סלטים טריים מסוגים שונים (ללא רטבים עתירי שומן) לצד מרקים מזינים. כמו כן, הגישו מנות בשריות ותוספות מבושלות/אפויות שיכילו דגים, בשר עוף או בשר בקר רזה, לצד אורז מלא/קינואה/בורגול/תפו"א, ירקות מאודים וסלט ירקות. לחילופין, הגישו גבינות דלות שומן וקינוחים על בסיס פירות טריים, וגלידות סורבה. גם את מנות החג הגישו במידה: את התפוח חתכו לחתיכות קטנות וטבלו אותו במעט דבש, את הרימון הגישו בקעריות קטנות, וגם את עוגת הדבש הגישו בפרוסות דקות.

להגיע מוכנים לארוחת החג 

הטעות החמורה ביותר שאתם יכולים לעשות ביום ארוחת החג הוא לוותר על ארוחות במהלך היום, במטרה להמעיט בצריכת קלוריות לקראת הסעודה. בפועל, מה שיקרה הוא שתגיעו לארוחה מורעבים ויכולת הבחירה והשליטה שלכם על כמות המזון הנצרכת ועמידה בפיתויים תהיה נמוכה ביותר. לכן, גם ביום חג אכלו כרגיל ויתרה מכך - בטרם יציאתכם לסעודה דאגו לאכול משהו קטן ומשביע. גישה זו תאפשר לכם להתבונן בשולחן החג בשלוות נפש ולבחור באופן שקול ומדוד את המנות שתשימו על הצלחת. מלבד ירקות אל תתפתו למנות נוספות, שתו הרבה מים במהלך הארוחה, והגיעו דווקא עם בגדים הדוקים שיספקו לכם אינדיקציה מיידית כשאתם מפריזים באכילה. השתדלו לקום במהלך הארוחה, להגיש ולפנות מהשולחן. כך תחושו את מידת המלאות שלכם ותאכלו תוך הקשבה לגוף. 

ואם בכול זאת לא עמדתם בפיתוי 

אם בכול זאת לא הצלחתם לעמוד בפיתויי ארוחות החג, אל תכו על חטא ואל תשברו את הכלים. להיפך, ברוח חגי תשרי סלחו לעצמכם והחליטו שמעכשיו אתם חוזרים לשמור על המשקל. השמירה תחל בפעילות גופנית מתונה כמו הליכות, שאותן כדאי לבצע כבר בימי החגים, ובין ארוחות החג הקפידו לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת, שופעת בירקות טריים עם דגש על ירקות ירוקים עשירים בסיבי תזונה.

חג שמח!

גם אם הצלחתם לרזות ולשמור על המשקל, וגם אם שמנתם מעט בתקופת חגי תשרי, שתהיה שנה טובה ופורייה, עם שגרה של תזונה מאוזנת ובריאה ופעילות גופנית מהנה!

 

 

 

חזרה לרשימה