ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מחטבי גוף - המחוכים המודרניים

אם חשבתם שמחוכים כפריט הלבשה תחתונה הינם נחלת העבר, בוודאי תתפלאו לדעת שהם חזרו לאופנה תחת הכינוי האטרקטיבי מחטבי גוף. מידע על המחטבים וסוגיהם השונים, ובאם הם בריאים לגופכם, תוכלו לקבל בכתבה הבאה.

 

מהם מחטבים?

 

מחטבים הינם סוגים מודרניים של מחוכים, וכמו ששמם מעיד עליהם הם מיועדים לחיטוב הגוף באמצעות התהדקות על אבריו וצמצום חזות ההיקף אפילו בשתי מידות. למעשה, הם מהווים את הלהיט התורן בקרב סלבריטאים ואנשים רבים שרוצים לזכות בגזרה חטובה ומחמיאה. מוצרים אלו מוצעים בשלל סוגים וגזרות מחמיאות וטבעיות, עשויים מבדים קלים ללא תפרים ומגיעים בעיצובים יחסית נוחים. בין היתר, ניתן למצוא מחטבי חזה, בטן ישבן וירכיים המוצעים בצורת חזייה או גופייה, מחוך מותניים, תחתונים, מכנסון, בגד גוף שלם או בגזרת שמלה. יחד עם זאת, מחוכים אלו לא באמת מרזים אתכם ויש גם תופעות לוואי שחשוב להכיר ולהימנע מהן, בין אם על ידי בחירה נכונה של מחטב או לבישתו מידי פעם באופן מדוד ולא ממושך.

 

האם מחטבים מזיקים לבריאות?

 

חשוב לדעת שאנשי רפואה רבים טוענים כי מחוכים מזיקים לבריאות, בהיותם דוחקים ודוחסים את אברי הגוף החיצוניים והפנימיים, ועל כן עלולים להוביל לבעיות בריאותיות שונות כגון כאבי רגליים וגב, ובריחת שתן. כמו כן, מחטבים הנלבשים לעיתים קרובות ולפרקי זמן ארוכים דוחסים את המעי הגס והקיבה, דבר העלול לגרום לצרבת וכן לבעיות עיכול, גזים וחוסר נוחות בבטן. מעצם היותם אטומים הם מהווים גם מצע לחיידקים וזיהומים, בייחוד בקרב אנשים הסובלים מהזעת יתר, מסוכרת ועודף משקל. בנוסף, מחטבים עלולים לגרום לתחושת בחילה, סחרחורת, עקצוצים וכאבים, וחוסר באוויר.

 

מחטב הריוני

 

עולם המחטבים לא פסח על נשים הרות שרוצות לשמור על גזרה מוצקה ולתמוך בגב ובבטן תחתונים. יחד עם זאת, אנשי רפואה רבים במערב טוענים כי מדובר במוצר המזיק לאישה ההרה ולעוברה, בהיותו מגביל את זרימת הדם בגוף, מה שעלול לגרום לדלקות בנרתיק ובמערכת השתן בגין חוסר אוורור. לכן, מוצר זה אינו מומלץ לשימוש, ואם בכל זאת מעוניינים להיעזר בו יש תחילה להיוועץ עם רופא.

 

מחטבי המשנים את היקף הגוף

 

סוג נוסף של מחטבים שחדר לאחרונה לשוק הוא זה המיועד להצרת היקפים וקימור הגוף באמצעות  שינוי מיקומן של הצלעות והקטנת נפח קיבה. ייעוד זה שהיה חלק מתפקיד המחוכים במאות קודמות, בהן שאפו לגזרת שעון חול, חזר אלינו במאה הנוכחית. כיום הוא מוצע כפתרון אלטרנטיבי לשינוי גזרה ללא ניתוח, וזאת בעזרת מחטב העשוי ממתכת קשיחה עטופה בבד הנכרכת סביב הגב והבטן. על מנת להגיע לתוצאות אלו יש ללבוש את המחוך במשך שתיים עשר שעות פעילות לתקופה של חצי שנה עד שנה, ולאורך כול פעילויות היום השונות. כמו כן, השימוש במחוך אינו דורש שינוי קיצוני בתפריט, אלא מעצם הלבישה שלו הוא מקשה על צריכת כמות גדולה של מזון. למותר לציין שמדובר בתופעה לא בריאה ואף מסוכנת אשר בחלק ממדינות העולם המערבי אינה מומלצת לשימוש. היא מקשה על ביצוע פעולות יומיומיות כמו אכילה, מעוותת את מבנה השלד והצלעות, דוחסת אברים פנימיים, מקשה על נשימה ועלולה להוביל למגוון בעיות בריאותיות.

 

שימוש נכון במחטבים

 

ההמלצה של מרבית אנשי הרפואה הינה להמעיט את השימוש במחטבים ולשמור אותם רק לאירועים מיוחדים. ההמלצה גורפת עוד יותר עבור נשים הסובלות מבעיות במעיים או מבריחת שתן, להן כדאי להמעיט בשימוש במחטבים. כמו כן, במידה וחשים חוסר נוחות ותופעות לוואי של כאבים, זיהומים או כול בעיה בריאותית אחרת, יש להימנע מלהשתמש במחטב. בנוסף לכך, חשוב לבחור במחטב המותאם במדויק למידות הגוף, שאינו קטן מידי, וכך למזער את הנזקים שיגרום.

בחירה נכונה של מחטבים

 

אם אתן בכול זאת רוצות להשתמש במחטב, לפניכם מספר עצות שיסייעו בבחירת פריט המתאים לגופכן:

·         אל תרכשו מחטב בטרם מדדתם אותו ובדקתם שמידתו מתאימה לכן, ושהוא יושב על הגוף בנוחות יחסית. הווה אומר, שהוא נצמד לגוף מבלי לחנוק אותו.

·         העדיפו מחטבים מבדים דקים, נעימים, קלים ואווריריים, מבד נושם המונע הזעה והצטברות של חיידקים וזיהומים. כמו כן, עדיף לבחור מחטב ללא תפרים או עם תפרים עדינים שאינם מציקים בעת לבישתו.

·         בדקו שהמחטב נוח לכן בתנוחת עמידה, הליכה וישיבה, וודאו שהוא אינו מתגלגל כלפי מטה בבטן וכלפי מעלה ברגליים.

·         העדיפו מחטב בעל רמה אלסטית קלילה שהינו נוח לשימוש.

·         העדיפו מחטב של חברה ידועה הנתפר ומיוצר מחומרי גלם איכותיים ונושמים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חזרה לרשימה