ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה ללא דיאטה

כל מי שמתמודד לאורך השנים עם משקל עודף מכיר זאת: אנו מנסים בתקופות שונות של החיים להוריד את אותם קילוגרמים מיותרים, אך האמת היא שהתהליך אצל רבים זהה. תחילה אנו מבצעים מחקר קצר לגבי הדיאטות הכי חדישות ואופנתיות שיש, לאחר מכן בוחרים את הדיאטה שנראית לנו מתאימה, ואז "פוצחים בה". הבעיה היא שרוב הדיאטות האלו מלמדות אותנו להסתכל על מאכלים מסוימים כעל "אסורים", ומשמעות הדברים היא שבפועל מתקיימת התנזרות. הדבר אומנם נותן לנו הרבה מאוד אנרגיות בשלבים הראשונים, אך אחרי השבועות הראשונים ואחרי שההתלהבות עוברת מגיע הרגע הקשה יותר. זהו השלב שבו בדרך כלל נימשך אל אותם מזונות אסורים, נזלול מהם ללא חשבון ובפועל נעלה כמעט את כל מה שירדנו, אם לא יותר מכך. נשמע לכם מוכר, וגם אתם תוהים מה לעשות בנידון? אם כן, המאמר שלפניכם כולל מספר שיטות וטיפים שכדאי לקחת בחשבון.

אל תמנעו ממזונות שאתם אוהבים

אלפי מחקרים שנערכו בתחום הדיאטות ועודף המשקל מציגים את אותה המסקנה: 97% מהאנשים שעשו דיאטה לתקופה מסוימת, ובמיוחד אם מדובר היה על דיאטת כאסח, אומנם ירדו במשקל אך מהר מאוד העלו אותו בחזרה. לכן, הדבר החשוב ביותר שצריך להפנים הוא שלא מדובר על "זבנג וגמרנו", אלא על שינוי באורח החיים, בהרגלים ובחשיבה. במקום להימנע מכל המזונות המשמינים שאולי אתם אוהבים, בין אם פחמימות או שוקולדים ומתוקים, כדאי לשלב אותם בתפריט היום יומי כי כך לא נוצרת אליהם ערגה שאח"כ חוזרת כנגדנו. העניין הוא לשמור על הכמויות ולא באמת להימנע לצמיתות ממזונות שונים, כי זו פשוט לא דרך שמוכיחה את עצמה לאורך זמן.

עצות פרקטיות שכדאי ליישם

הדיאטנים המומחים מגלים לנו שיש לא מעט טיפים שיוכלו לעזור בירידה במשקל, ורבים מהם נחשבים לטיפים פסיכולוגיים לכל דבר. הראשון הוא ללעוס ביסודיות ובקצב איטי. העניין הוא שחלק מהאכילה הינו פסיכולוגי, והרבה פעמים תחושת השובע שלנו מורגשת כמוגברת יותר אם לעסנו לאט ואם עשינו זאת בצורה יסודית. בנוסף, כדאי להתחיל לאכול על צלחת קטנה יותר. האם ידעתם שבשנים האחרונות הצלחות הסטנדרטיות גדולות יותר ממה שהיו בעבר? זוהי עובדה מצטערת כי ככל שהצלחת גדולה יותר כך הנטייה שלנו להעמיס עליה גדלה. לכן, חשוב להתחיל לאכול על צלחות קטנות יותר כי הדבר יסייע לכם לצמצמם את הכמויות. במסגרת הטיפים השונים כדאי יהיה גם להתחיל לשתות יותר מים, שכן מים בריאים לכל מערכות הגוף ואף מסייעים בתהליך חילוף החומרים. לבסוף, כדאי להגיש מזון לא בריא בצלחת אדומה, שכן זהו טריק שפשוט עובד על המוח שמקשר בין הצבע האדום ובין "לא בריא", ובאופן אוטומטי היד שלכם תישלח פחות אל הצלחת האדומה.

נותנים כבוד לאוכל

הרבה אנשים בעידן המודרני מוצאים את עצמם אוכלים בחיפזון או בהיסח דעת. הדבר קורה כשאנחנו יוצאים עם המחשב לבית קפה, מזמינים אוכל ומנצלים את הזמן גם לעבוד, אך זוהי פעולה שיכולה לקרות בעוד הרבה מצבים אחרים. הדיאטנים המומחים ממליצים להימנע ממצבים כאלו ולתת את כל הכבוד המגיע לאוכל, לשעה שבה אתם אוכלים ואפילו למקום שבו אתם אוכלים. הימנעו מאכילה חפוזה בדרך לרכב או ברכב עצמו וכאשר אתם אוכלים הקדישו את מלוא תשומת הלב לפעילות שאתם מבצעים. בחירה זו תאפשר לכם ליהנות יותר מהאוכל וגם תגרום לתחושת שובע שתלווה אתכם לאורך שעות ארוכות יותר.

ותרו על ההצהרה "אני בדיאטה"

אחרי שאנשים רואים אותנו אוכלים דברים משמינים, ופתאום אנו נמנעים מהם, עולה השאלה האם אנחנו בדיאטה ומגיעות גם ברכות ה- "בהצלחה". אומנם, בתחילה זו יכולה להיות דרך טובה לקבל אנרגיות וחיזוקים, אך יש בחשיבה הזאת גם משהו במגביל, כי הרי אם אני בדיאטה אסור לי לאכול מאכלים שונים. אתם צפויים להצליח יותר בתהליך השלת המשקל העודף כאשר תהיו מוכנים להפנים את העובדה, שהפעם אתם לא עושים דיאטה. אתם פשוט מאמצים אורח חיים אחר, בריא יותר וכזה ששם אתכם עצמכם במרכז. אם תפנימו את העובדה הזאת, ואם תציגו אותה כך לסביבה שלכם, תוכלו להיות בטוחים יותר בהצלחה ושהפעם באמת יגיע התענוג לראות את עצמכם מגיעים למשקלכם הרצוי. נכון שלשנות את הרגלי האכילה, החשיבה וההתנהגות אינו עניין של מה בכך, אך החדשות הטובות הן שהכול בידיים שלכם ושאם תתמידו נכונה לכם הצלחה. 

חזרה לרשימה