ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

טיפים להרזיה בעונה החמה

אין ספק שהרצון לרזות מקבל משנה תוקף בעונה החמה, בה מקולפות שכבות ההגנה והמסתור של הבגדים וגופנו נחשף לטוב או לרע. על מנת לסייע לכם להוריד בקיץ במשקל, מובאים לפניכם מספר טיפים והמלצות חמות במיוחד.

 

·         קודם כל, אל תתפתו לדיאטות מהירות מכיוון שהן אינן בריאות ומהוות מתכון בטוח להשמנה מחדש. מנגד, בחרו בתפריט דיאטה מאוזן המכיל את כול אבות המזון וסיבי תזונה הנדרשים לגוף. הקפידו שלא לחרוג ממנו, לא בסוגי המזונות ולא במינונים שלהם.

·         הפחיתו בצריכת פחמימות פשוטות מקמח לבן וסוכרים הקיימים בין היתר בגלידות, עוגות ושוקולד, והחליפו אותם בחלבונים כמו דגים, ביצים, מוצרי חלב ובשר רזים, קטניות ודגנים, וכן ובפחמימות מורכבות כמו שיש בקינואה, אורז או לחם מלא. רכיבי מזון אלו יותר בריאים ויעילים לתפקוד הגוף ומערכת העיכול, וגם תורמים לתחושת שובע.

·         שלבו בתזונתכם מעט שמנים בריאים העשירים באומגה 6 ו- 3 כדוגמת שמן זית, טחינה, שקדים ואבוקדו.

·         הפחיתו בצריכת מלח בהיותו גורם להאטת קצב חילוף החומרים בגופכם.

·         אכלו הרבה ירקות בחמישה צבעים בכל הזדמנות, בארוחות וביניהן. ירקות הינם דלים בקלוריות ומכילים הרבה מאוד מינרלים, ויטמינים, נוגדי חמצון וסיבי תזונה, המווסתים את רמות הסוכר בגוף ותורמים לתחושת שובע. כך למשל, מומלץ לאכול בקיץ פלפלים בשלל צבעים המכילים שפע של ויטמין C ורק כעשרים קלוריות למנה של כוס וחצי.

·         פירות, למרות היותם מכילים מרכיבי תזונה חשובים גם עשירים בהרבה סוכרים, לכן יש לצרוך מהם בכמות מדודה. כמו כן, במידה ומדובר בפרי קטן שקשה להעריך את כמותו, כמו ענבים, היעזרו בכוס. יחד עם זאת, אם בא לכם לנשנש משהו מתוק עדיף שתאכלו מעט פרי על פני ממתקים. גם ניתן ליצור מפירות ארוחה קלה וטעימה על ידי שילוב של אחד מפירות העונה כמו מלון או אפרסק עם יוגורט דל קלוריות ועשיר בפרוביוטיקה, התורם לפעולת מערכת העיכול ומונע נפיחות באזור הבטן. המלצה נוספת לחטיף פירות מרענן היא להקפיא פירות כמו ענבים ופירות יער ולאוכלם כחטיף צונן ומרענן. בכול מקרה, חפשו פירות בעלי ערך גליקמי וקלורי נמוך כמו מנגו או פטאיה.

·         שתו הרבה מים - כך גם תמנעו מגופיכם להתייבש, גם תסייעו בפעולות העיכול וגם תגבירו את תחושת השובע. כמו כן, תוכלו לגוון בשתיית סודה, תה ירוק או חליטות צמחים קרות או חמות ללא סוכר, כדוגמת לימונענע. מנגד, הימנעו ככול הניתן ממשקאות ממותקים שאינם בריאים ומכילים כמות גבוהה של קלוריות. ואם בכל זאת אתם רוצים לשתות משקה מתקתק העדיפו כזה המורכב מפירות טריים שנסחטים במקום.

·         נופשים - הקיץ הוא זמן מועדף על רבים לצאת לנופש בארץ או בחו"ל, ועם הנופש מגיעים מלונות הכול כלול השופעים במעדנים עשירים בקלוריות. על מנת שלא ליפול למלכודת הדבש הקפידו לאכול רק שלוש ארוחות ביום, כאשר כול ארוחה מורכבת ממנת צלחת אחת שנבחרת בקפידה מבחינת איכות ואיזון מרכיביה והיותם לא משמינים. הכוונה היא למנות כדוגמת פירות ים או דגים צלויים, סלטי ירקות או גבינות רזות.

·         כמו כן, השתדלו לוותר על קינוחים והקפידו לשלב בחופשתכם פעילות גופנית קלה כמו הליכה יומית, ריקודים במסיבות הערב או שחייה בבריכה.

·         פעילות גופנית - הכניסו לחייכם שיגרה של פעילות גופנית שוטפת המסייעת בהליכי חילוף חומרים, ממירה שומן במסת שריר, תורמת להרזיה ומשפרת את מצב הרוח.

·         גלידות - קשה לעבור את עונת הקיץ בלי להתפתות למנת גלידה צוננת. על מנת שהמנות האלו לא יהרסו לכם את הדיאטה העדיפו גלידות דלות שומן המבוססות על יוגורט או סורבה פירות דלי קלוריות. כמו כן, הקפידו לאכול מנה מדודה של גלידה בין אם במארז אישי או בכוס קטנה, ולעולם אל תלקקו גלידה ישירות מהמיכל שלה.

·         שתיית אלכוהול - עם בוא הקיץ מתרבות הסיבות לחגיגות, בילויים ומסיבות, בין אם כחלק מבילוי סופשבוע, נופש או אירוע. בילויים אלו לרוב מלווים בשתיית אלכוהול המכיל כמות מאוד גבוהה של קלוריות. קחו בחשבון!

 

לסיכום

 

 

עונת הקיץ מציעה שפע של פיתויים טעימים ומשמינים, אולם עם גישה מודעת המשלבת חלק מהטיפים שהמלצנו עליהם, תוכלו בהחלט לשמור על גזרתכם ואף להמשיך לרדת במשקל. 

חזרה לרשימה