ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

לחזור מחופשה באותה המידה

בין אם אתם יוצאים לחופשה בארץ או בחו"ל, בעונת החגים או בימי חול, לרוב מדובר במסע תענוגות המורכב גם משפע של מאכלים. נכון, נחמד מאוד לפתוח את הבוקר עם ארוחה מפנקת, לעבור למסעדה בצהריים ולקנח עם בופה לערב, ועוד להוסיף קינוחים, חטיפים, ממתקים, נשנושים ואלכוהול. עם שפע כזה אין פלא שרבים מתקשים לשמור על דיאטה במהלך החופשה, ועל תזונה מאוזנת ובריאה. יחד  עם זאת, לא מדובר במשימה בלתי אפשרית, ובהחלט ניתן לחזור מהחופשה באותה המידה שבה התחלתם.

 

תכנון חופשה שאינה ממוקדת באוכל

 

בתור התחלה, על מנת לא להעלות במשקל במהלך חופשה, יש להגדיר מראש כי אוכל הינו ערך מוסף משני לנסיעה ובשום פנים ואופן לא מרכזי. אמנם, בייחוד בעת טיולים לחו"ל החוויה הקולינרית היא חלק מאמצעי ההיכרות עם מנהגים מקומיים, אך עדיין יש להפחית בחשיבותה. לשם כך, תכננו טיול הממעט לעסוק באוכל ומתמקד בתחומי עניין אחרים כמו תרבות, אומנות, חברה, טבע , ספורט ואטרקציות. אין זה אומר שאתם נדרשים לוותר על החוויה הקולינרית, אלא פשוט להשאירה מצומצמת ומרוכזת בטעימות ובמנות קטנות של מעדני המטבח המקומי. בנוסף, עדיף לבחור במלון על בסיס חצי פנסיון עם ארוחה אחת או שתיים בלבד לאורך היום. ואם הדבר אפשרי, אל תתפתו למלונות בשיטת "הכול כלול" בהם מוצע אוכל ובשפע לאורך כל היום.

 

לאכול בתבונה ובמידה

 

לאחר שהגדרתם מראש את מעמדו של האוכל בחופשה, התייחסו אל תזונתכם באופן נבון ובמידה. כך למשל, יש להיות קשובים לתחושות טבעיות של רעב ושובע ולא לאכול בכל הזדמנות הנקרית לפניכם. כמו כן, השתדלו למלא את צלחת האוכל במידה, ולא להעמיסה, והקפידו לאכול סלטים מבושלים וטריים לפני המנה העיקרית. אם מדובר במזנון בופה, מומלץ להסתכל תחילה על כל המנות המוצעות ומהן לבחור רק את היותר אטרקטיביות. כמו כן, עדיף להימנע ככל שאפשר ממזונות עתירי שומן או מטוגנים, לעומת מנות מבושלות, מאודות או אפויות. אגב, אם המנה העיקרית מגיעה עם תוספת של פחמימות כמו פסטה, אורז או תפוחי אדמה, בחרו אחת ואל תאכלו בארוחה זו גם לחם. ולבסוף, עם סיום הארוחה בחרו בקינוח אחד קטן שעדיף לחלוק עם עוד חבר / בני המשפחה.

 

איכלו לאט ובמתינות

 

כלל נוסף שמומלץ לאמצו לחיים בכלל, הוא לאכול את הארוחה המוגשת לאט ובמתינות מכיוון שאכילה מהירה מונעת מכם לחוש בזמן תחושה של שובע, וגם מפחיתה מההנאה. לכן, איכלו לאט ולעסו היטב כל ביס, כי כך תרגישו שבעים מהר יותר וגם תוכלו לחוות יותר את טעמי האוכל. בנוסף, קחו את הזמן בין המנות המוגשות ונצלו אותו לקיום שיחות מהנות עם חבריכם לשולחן.

 

נשנושים לאורך היום

 

לא אחת, במהלך חופשה קשה לשמור על זמני ארוחות קבועים, ובייחוד במהלך נסיעות ארוכות גם עולה הצורך לנשנש משהו. לקראת מצבים אלו כדאי להיערך מראש עם מיני נשנושים דלי קלוריות ומזינים, כמו פריכיות, ירקות טריים, פרי אחד או חטיפי בריאות דלי שומן. כמו כן, יש להקפיד על שתייה מרובה ולהעדיף שתיית מים או משקאות דיאטטיים, וגם להזמין גלידות על בסיס פירות ומים (סורבה) ולא על בסיס שמנת.

 

שתיית אלכוהול

 

כחלק מהרצון להשתחרר ולהירגע, חופשות רבות כוללות שתיית אלכוהול לצד ארוחות ובעת בילוי בערבים. חשוב לדעת כי האלכוהול עשיר בקלוריות ולכן מומלץ שלא לשתות יותר משתי מנות ביום. הם אולי לא ישכרו אתכם אך עדיין ירוממו את רוחכם. אגב, אם בחרתם לשתות בירה או יין בארוחה עדיף שתוותרו על קינוח.

 

אבל לא לוותר על פעילות גופנית

 

יציאה לחופשה אינה מחייבת אתכם לוותר על שגרת הפעילות הגופנית בה אתם מורגלים. להיפך, ניתן ומומלץ לשלב פעילות גופנית במהלך חופשה באופן מהנה, וכחלק בלתי נפרד מהחוויה. כך למשל, נצלו כל הזדמנות להליכה רגלית וגלו את קסמי המקום בו אתם שוהים, ואם הדבר אפשרי תכננו מראש טיול הכולל טרקים קצרים ברגל או על גבי אופניים.  בנוסף, אם בחרתם בנופש בבית מלון שעל שפת ים, נצלו את מתקני הבריכה, חדר הכושר ומתקני הספורט לביצוע פעילות גופנית. פעילות זו מהווה גם הזדמנות מצוינות להכיר אורחים נוספים השוהים במלון.

 

שמרו על הופעה נאה ומטופחת

 

חופשה היא הזדמנות נפלאה לצאת מהבית, לטפח את הופעתכם, לבלות ולהכיר אנשים חדשים. הקפדה על הופעה מטופחת עם בגדים מחמיאים וצמודים תזכיר לכם שכדאי לאכול במידה, על מנת שתמשיכו להיות אטרקטיביים גם בימים הבאים.

 

 

חזרה לרשימה