ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

סקס טוב לבריאות

כולם אוהבים סקס, בין אם לדבר עליו או להציגו בנתונים פיזיים, וכמובן גם לעשותו. מתברר שלהעדפות אלו יש גם אישורים רפואיים ושיחסי המין בהחלט תורמים לשיפור מצב הבריאות ואף יכולים לתמוך בדיאטה. על היתרונות הבלתי נדלים של יחסי מין וכיצד לעודדם ולשלבם בדיאטה - תוכלו לקרוא במאמר הבא.

 

יחסי מין משפרים את הבריאות

 

לא מעט מחקרים בריאותיים נעשו על סקס, בדגש על יחסי מין קבועים עם פרטנר אחד. רבים מהם גילו יתרונות בריאותיים לאקט פיזי, חושני ורגשי זה, שכוללים בין היתר את ההיבטים הבאים:

·         סקס מאריך חיים - במחקר שעקב במשך כעשר שנים אחר כאלף גברים בגיל העמידה באירלנד, התגלה שאלו שחוו יותר יחסי מין ואורגזמות זכו בתוחלת חיים הרבה יותר גבוהה מהאחרים.

·         גוף הרבה יותר חזק - המאמץ הפיזי בעת קיום יחסי מין תורם לחיזוק שרירי הגוף, לרבות שרירי רגליים, אגן וצוואר. כמו כן, הפרשת טסטוסטרון שנוצרת עקב פעילות מינית תורמת לחיזוק שרירי ועצמות הגוף. עוד יש לציין כי חיזוק שריר האגן בעת פעילות מינית עובד על אותם שרירים המחזקים את השליטה במעצורי שלפוחית השתן ופי הטבעת.

·         סקס שורף קלוריות – בהיותו פעילות גופנית מאומצת לכל דבר, סקס אקטיבי מעלה את  רמת הדופק למאה חמישים פעימות בדקה, ובמהלכו ניתן לשרוף כמאתיים קלוריות בדומה לריצה של רבע שעה. יחד עם זאת, יש להדגיש שסקס אינו תחליף לדיאטה אלא מהווה רק אמצעי עזר נוסף.

·         חיזוק מערכת החיסון - התגלה שלאנשים המקיימים יחסי מין לפחות פעם אחת בשבוע יש רמה גבוהה יותר של אימונוגלובולין A, נוגדן חשוב להמרצת פעילות תקינה של מערכת החיסון, המפחית תדירות ועוצמות של התקררויות ושפעת.

·         סקס משכך כאב - אחרי האורגזמה עולה פי חמש כמות הורמון האוקסיטוצין, שמוביל לשחרורם של חומרים אנדורפינים המסייעים בהקלת מגוון כאבים, החל מכאבי ראש, דרך כאבי פרקים ועד לכאבי וסת.

·         סקס משפר את השינה - אותו הורמון בשם אוקסיטוצין המשכך כאבים גם יעיל בשיפור איכות השינה, החשובה לבריאות הגוף וגם למשקלו התקין.

·         אוהבים יותר - עדיין לא סיימנו עם האוקסיטוצין. מסתבר שהוא גם "הורמון האהבה" המסייע לנו לחוש קרבה לבן הזוג , להיות נדיבים כלפיו ולהאמין בו יותר. דרך אגב, הורמון זה מפורש לא רק בסקס אלא בכל פעילות שיש בה מגע אינטימי.

·         פחות מחלות לב - מחקרים בתחום גילו כי גברים שמקיימים יחסי מין לפחות שלוש פעמים בשבוע נהנים מסיכון מופחת של חמישים אחוז ללקות בשבץ או התקף לב. כמו כן, נמצא שלאחר סקס יורדת רמת לחץ הדם ובמקביל עולה היכולת להתמודד עם מצבי לחץ.

·         הפחתת סיכון לסרטן ערמונית - מסתבר שבשנות העשרים, ככול שגברים שופכים יותר כך בהמשך הם נהנים מסיכון מופחת לחלות בסרטן הערמונית.

·         מרגישים יותר טוב - מחקר שבוצע בקרב קרוב לשלוש מאות נשים בארה"ב גילה שאלו מביניהן שקיימו יותר יחסי מין עם אמצעי מניעה שאינם קונדום, סבלו הרבה פחות מדיכאון. זאת כנראה, בזכות הורמון שקיים בזרע המכונה פרוסטוגלנדין, אשר תורם לוויסות הורמונים נשיים. בנוסף לכך, נמצא כי קיום יחסי מין תורם גם לתדמית והערכה עצמית, ובאופן זה גם גורם לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו.

·         מריחים הרבה יותר טוב - לאחר פעילות מינית מופרש הורמון מסוג פרולקטין הגורם למוח להעלות את רמת רגישות ההרחה שלו.

 

שיפור יחסי מין על ידי דיאטה ותזונה מתאימה

 

על מנת ליהנות מיחסי מין תכופים, טובים ובריאים יותר, ישנם מספר גורמים שיכולים לסייע. קודם כל, הפחיתו במשקל מכיוון שלא אחת התפקוד המיני בקרב כבדי משקל הינו נמוך יחסית. התפקוד המיני הלקוי בגין עודף משקל יכול לנבוע מכבדות, שיבוש זרימת דם, רמות גבוהות של כולסטרול וסוכר, וירידה ברמות הטסטוסטרון אצל גברים. יחד עם זאת, דאגו לרדת במשקל באופן מתון מכיוון שירידה חדה במשקל ידועה כמשפיע לרעה על הורמוני מין, ובצידה השני של הסקאלה גם תת משקל משפיע לרעה על החשק המיני. מעבר לכך, דאגו לתזונה מאוזנת שופעת באבץ וויטמינים מסוג B, C, E ו- A. מנגד, הפחיתו בשתיית אלכוהול, הימנעו מאוכל הגורם לגזים או לריחות גוף רעים כמו שום או עמבה, והעדיפו ארוחות קטנות וקלות. ולבסוף, בכל פעם שמשעמם לכם או שבא לכם לאכול משהו טעים, דעו שמדובר בתשוקה/אינטימיות חסרה ושבמקום אוכל ניתן למלאה עם סקס בריא וטוב.

 

 

 

חזרה לרשימה