ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

ארוחות הבוקר המומלצות ביותר

ארוחת הבוקר היא תעלומה גדולה. למרות שידוע עד כמה היא חשובה לבריאות הגוף והנפש ולשמירה על משקל תקין, בכל זאת רבים וטובים מאתנו נמנעים ממנה. ננסה להדגיש כאן את חשיבותה, ובעיקר להמליץ על ארוחות בוקר נפלאות שיעזרו לכם לסגל לעצמכם את ההרגל הבריא והחשוב של אכילתן באופן קבוע.

חשיבותה של ארוחת הבוקר

שמה של ארוחת הבוקר באנגלית - BREAKFAST, שבירת הצום - היא אחת הסיבות לחשיבותה. לאחר שנת הלילה הממושכת זקוק גופנו לאנרגיה זמינה כדי לחזור לפעילות. הימנעות מאכילה בבוקר מאלצת את הגוף להשתמש במאגרים שלו, הווה אומר פירוק לא מבוקר של חלבונים ושומנים. אם אתם חושבים שזו סיבה לדלג על הארוחה הזו כדי לאלץ את הגוף להשתמש במאגרי השומן וכך לרזות, אתם טועים בדיוק בגלל הסיבה השנייה שבגללה כדאי לאכול בבוקר. מחקרים מראים כי הימנעות מאכילה בבוקר גורמת למערכת המטבולית לקבוע קצב פעילות איטי יותר במהלך היום, כדי לאגור מזון, ובכך מקשה על הדיאטה. בנוסף, כל וויתור על ארוחה גורם למצב של סטרס במערכות הגוף, דבר המעכב הרזיה. כמו כן, לאחר שנת הלילה יש צורך בפחמימות, וכדאי לספקו בבוקר כדי שלא יימשך לאורך כל היום. וויתור על ארוחת הבוקר נמצא גם כגורם לחוסר באנרגיה ולדיכאון ולפגיעה בכושר הריכוז, במיוחד אצל ילדים. ארוחת בוקר גם מיטיבה עם מערכת החיסון, ועוזרת לשמור על צפיפות העצם.

מצאו את ארוחת הבוקר המתאימה לכם

ארוחת בוקר מאוזנת ובריאה צריכה לכלול, כמו כל ארוחה, את כל אבות המזון, ממקורות טובים כמובן, וכן סיבים תזונתיים. חשוב שתמצאו את הארוחה המתאימה לכם, כך שתוכלו להתרגל בקלות לשלב אותה באורח החיים שלכם. יש לשתות הרבה מים עם היקיצה, כדי להשלים את המחסור בנוזלים ולהשיב אנרגיה לגוף. גם מערכת העיכול תפעל טוב יותר במצב של אספקת נוזלים תקינה (אבל רצוי לא לשתות הרבה בזמן הארוחה ממש). ישנן ארוחות מהירות וקלות להכנה, שתוכלו לשלב גם בבוקר עמוס פעילות. כוס קפה בבוקר יכולה לתרום לחיוניות ולמצב הרוח, והקפה מכיל גם נוגדי חימצון חשובים. חלב פרה או עזים ומשקאות דומים כמו חלב סויה, שקדים או אורז, מכילים את כל אבות המזון (אך לא סיבים תזונתיים), ולכן מהווים ארוחת בוקר שלמה כמעט, וכך כמובן גם השייקים השונים. אם אתם ממש ממהרים, או אם אתם אוכלים חלבונים ופחמימות בנפרד, מצאו את הדבר הנכון עבורכם – אולי רק מנת פרי, או חלבון, אך בכל מקרה לא כדאי להתחיל את היום במנה של פחמימות פשוטות וסוכרים.

דייסת שיבולת שועל, מוזלי, ושייקים

אחת מארוחות הבוקר הקלאסיות היא כמובן דייסת שיבולת שועל, או לחילופין המוזלי. מאכלים אלו מבוססים על שיבולת השועל, פחמימה המכילה גם חלבון, וכן סיבים תזונתיים. לדייסה אפשר להוסיף פירות טריים או יבשים, זרעים ואגוזים (מקור טוב לשומנים), יוגורט (המכיל חיידקים פרוביוטיים החשובים לעיכול), שמן קוקוס, או טחינה, ובדומה למוזלי היא יכולה להכיל את כל הנדרש לגופנו. היא קלה ומהירה להכנה, ויוצרת תחושת שובע לאורך זמן. בדומה, ניתן לפתוח את הבוקר בשייק בריאות הכולל פירות, חלב או יוגורט, וכן ניתן להוסיף לו אגוזים, טחינה, או כל שומן טוב אחר. אפשר גם להוסיף שיבולת שועל לשייק, היא מזינה וגם תתרום למרקם. סוג זה של ארוחה מתאים לאלו שמעדיפים לאכול בבוקר פירות או ארוחה שמבוססת על פחמימות, כך שאם אתם מאלו שפותחים את היום עם עוגה או קרואסון, נסו להחליף אותם באחד מהמאכלים האלה.

ארוחת הבוקר הישראלית

זוהי הארוחה האהובה על רבים מאתנו, והיא בהחלט מצוינת לשעות הבוקר, אך כדאי להקפיד על אכילת דגנים מלאים. לא כדאי לאכול פחמימות פשוטות בדרך כלל, ובמיוחד בבוקר, משום שהן גורמות לעליה קצרת מועד ברמת הסוכר בדם, ואחריה תחושת כבדות וצורך בפחמימות לאורך כל היום. אם אתם מטגנים חביתה או שקשוקה, השתמשו בשמן זית או שמן קוקוס, ובכל מקרה כדאי להימנע מטיגון רב. גבינות אכלו רזות ועדיף מחלב עזים, ונסו להרבות בכמות הירקות הטריים בארוחה ולהפחית בכמות הלחם.

דגני בוקר

חשוב לציין כי חלק גדול ממוצרים אלו מכילים כמות גדולה של סוכר, ואינם עשירים מאד בערכים תזונתיים. אם אתם או ילדיכם לא מוותרים על דגני הבוקר שלכם, נסו לצרוך את אלו שמכילים מעט סוכר, ולהעשיר את הארוחה באגוזים, זרעים, זרעי צ'יה או פירות. גם חלב הפרה אינו מתאים לכולנו, ולעתים כדאי להעדיף חלב עזים או משקאות כמו חלב שקדים או סויה.

אפילו רק משהו קטן

אם אתם בכל זאת מתקשים לאכול בבוקר, מתוך הרגל או לחץ זמן, אכלו לפחות בננה, או תפוח. כל אחד מהם מכיל ערכים תזונתיים ויאפשר לכם להתחיל את יומכם עם אנרגיה והרגשה טובה. בננה כדאי לאכול עם כמה שקדים או אגוזים, כדי לווסת את עלית רמת הסוכר בדם. נסו לאכול בבוקר במשך כמה ימים, הגוף ירגיל את עצמו, ותוכלו להרגיש בהטבה שתיווצר. שווה לעשות את המאמץ הקטן. שיהיה בוקר טוב ובתיאבון.

 

חזרה לרשימה