ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

סובלת מצלוליט? חולמת להיפטר ממנו?

ראשית עלייך להבין מהו צלוליט ומה גורם לו, ולהכיר את דרכי הטיפול בתופעה.

 

מהו צלוליט

 

צלוליט הינו תופעה של הצטברות של רקמות שומן מתחת לעור הלכודות בתוך רשת סיבים. הסיבים מצטברים ומתקשים עקב תפקוד לקוי של מערכת כלי הדם והלימפה באזור. זהו מצב המופיע בדרגות חומרה שונות בעיקר אצל נשים, וגורם לעור להיראות גבשושי, נקבובי או גלי, לרוב באזורי הירכיים אך גם באזורי גוף נוספים כמו האגן, הזרועות, הבטן והמותניים. התופעה עצמה אינה נחשבת לבעיה רפואית אלא אסטטית בלבד, ונגרמת מסיבות שונות כאשר שומן יתר גורם להבלטתה. כמו כן, הצלוליט מאופיין במספר סוגי התגבשות הכוללים צלוליט סיבי וקשה, הנפוץ בקרב אנשים צעירים ובקרב ספורטאים ורקדנים, וכן צלוליט רפוי ורך הנפוץ בקרב נשים מעל גיל ארבעים, צלוליט בעל טקסטורה של קליפת תפוז וצלוליט מעורב. יש לציין כי הכינוי של תופעה זו בתור צלוליטיס אינו נכון מכיוון שבשפה הרפואית השם מתייחס לתופעה אחרת של דלקת כרונית ברקמות החיבור התת עוריות.

 

הגורמים לצלוליט

 

צלוליט יכול להופיע אצל נשים וגברים בכל גיל ובכל משקל גוף, ונגרם מסיבות רבות ושונות, כגון נסיבות תורשתיות, הורמונאליות  ולחץ נפשי. כמו כן, תזונה לקויה עשירה בקלוריות ודלה בסיבי תזונה מובילה להשמנה וגם לתופעה זו ומעודדת את התגברותה. זאת לצד חוסר בפעילות גופנית ותנועה המובילים להיקבעות צלוליט והתפשטותו לרוחב ולעומק. כאמור, צלוליט יכול להופיע בכל גיל אך יותר עם חלוף השנים והזדקנות העור, איבוד גמישותו והתעבות רקמות החיבור בין תאי השומן. כעת הגוף מתחיל לתפקד באופן יותר איטי ופחות יעיל, תאי העור שלו מתחילים להתעייף ולהיחלש, ייצור חלבון הקולגן ורקמת האלסטין הגמישה נחלשים, וכן פוחתת יעילות הזרמת חומרים נחוצים על ידי כלי הדם ומערכת הלימפה. גורמים אלו, ביחד עם בלאי של שכבות עור פנימיות של האפידרמיס והדרמיס, מובילים לאיבוד גמישות העור ולהצטברות תאי שומן בסמוך לעור הניכרים בצורת צלוליט.

 

דרכי טיפול בצלוליט

 

חשוב להבין שצלוליט נוצר בהדרגה ולאט לאורך זמן, וכך גם לא ייעלם ביום. הטיפול בו דורש סובלנות והתמדה, ולמען מטרה זו יש מספר דרכים שיכולות לעזור, בייחוד אם משלבים כמה מהן במקביל ומקפידים לבצען באופן שוטף ורציף.

·         תזונה -  יש לבחור בתזונה מאוזנת עשירה בסיבים שכוללת שתייה מרובה של מים, וויטמין  A החשוב לגמישות העור ומצוי בעיקר בירקות כתומים כמו גזר, בטטה ודלעת. כמו כן, יש לצרוך ויטמינים נוגדי חמצון מסוג C ו-  Eהמסייעים בייצור קולגן ובשמירה על תאי העור. בנוסף לחידוש מלאי האלסטין והקולגן יש לשלב בתפריט  דגים, טופו או מוצרי חלב, ולהעדיף מזונות עשירים בחומצות שומן בריאות המסייעות בבניית תאי עור. חומצות אלו קיימות בירקות ירוקים, עגבניות ותפוחים. בנוסף, יש להעשיר את התזונה באבץ, אשלגן ומגנזיום המסיעים בהתחדשות תאים, זרימת דם ופעילות לימפה, ובהאטת תהליכי הזדקנות. מצד שני, יש להימנע ממזונות שמנים, מלוחים, מתוקים או מעובדים המזיקים לגוף ולעור, וגם להימנע משתיית קפה, משקאות ממותקים, אלכוהול ועישון סיגריות.

·         פעילות גופנית – רצוי להקפיד תרגול יומיומי ושוטף המתמקד בהמרצת תפקוד מערכת הדם והלימפה, בעיקר בחלקו התחתון של הגוף מזוויות שונות. התרגול מיועד להמרת רקמות שומן ברקמות שריר המעניקות לעור חזות מוצקה, אחידה וחלקה. תרגילים אלו נעזרים רבות במשקולות קרסוליים ומתמקדים בשרירי הירך, הישבן והשרירים המחברים בין הירך לאגן.

·         עיסוי - נעשה לרוב בעזרת שמנים ארומאטיים כמו גרניום, ג'ינג'ר או רוזמרין, ועם עיסוי אינטנסיבי, עמוק ונמרץ המשפר את זרימת הדם ומשפיע על מרקם וגמישות שכבות העור הפנימיות.

·         תרמותרפיה - מסייעת באמצעות חום להמרצת תפקוד מערכת הלימפה וכלי הדם, ולסינון וסילוק פסולות שמצטברת בגוף ובאזורים נוגעים בצלוליט. טיפולים אלו כוללים שהייה בג'קוזי חם ומבעבע, אמבטיות ומקלחות חמות, סאונות יבשות ורטובות, אמבטיות קיטור וטיפולי מים.

·         מוצרים ומכשור קוסמטיים - כוללים מגוון משחות וקרמים אשר בשילוב עם אמצעים נוספים יכולים לסייע בהעלמת הצלוליט. כמו כן, יש בשוק מגוון מכשירים קוסמטיים לטיפול בצלוליט כדוגמת מכשירי עיסוי הנעים על גבי העור הנגוע, מחזקים אותו וממריצים את זרימת הדם, או טיפול באמצעות זרמי אוויר חזקים. לאחרונה גם טכנולוגיית הלייזר נרתמת להפחתת צלוליט באמצעות עיסוי המקום ופירוק מולקולות קולגן ושומן. יש לציין כי הפיקוח אחר יעילות תכשירים אלו הינו רופף ומומלץ לבדוק את יעילותם באופן מעמיק על ידי קריאת חומר בנושא והתייעצות עם מומחים בתחום.

·         ניתוח פלסטי - שאיבת שומן נחשבת אמנם לפתרון המהיר ביותר לתופעה, אך גם ליותר מסוכנת, והיא גם אינה מבטיחה שהתופעה לא תישנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חזרה לרשימה