ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מים - השמפניה של הטבע...

מים הם הבסיס לכל צורות החיים המוכרות לנו. הם מכסים כ-70 אחוז משטח כדור הארץ, וגם גופנו מכיל כ-60 אחוז מים. למרות שברור לנו שמים הם יסוד החיים, אנחנו נוטים לשכוח את חשיבותם ולהמעיט בשתייתם, אפילו בימים חמים כמו אלו. רבים מאתנו נוטים לחשוב ששתיית משקאות קלים או קפה מהווה תחליף לשתיית מים, אך זוהי טעות מרה. המים לא רק מרווים ומאזנים את כמות הנוזלים והמלחים בגופנו, אלא הם גם מנקים אותו, מדללים את הדם, ושומרים על איזון המערכות. גישות טיפוליות מסוימות משתמשות במים כאמצעי טיפולי, וידוע גם כי שתיית מים חשובה לשמירה על דיאטה ולירידה במשקל. הנה לפניכם כמה מנפלאות המים, והדרכים הפשוטות ליהנות מכוחם המחייה.

אי אפשר בלי מים

האדם הממוצע זקוק ל-2-3 ליטרים מים ביום כדי לשמור על כמות נוזלים טובה, ויותר מזה אם מדובר ביום חם או בעת פעילות גופנית מאומצת. חשוב להבין, ראשית, כי כשמדובר על שתיית מים אין הכוונה למשקאות קלים, קפה, תה וכדומה. משקאות קלים הם ממותקים ומכילים צבעי מאכל וחומרים מזיקים אחרים, הם עתירי סוכר, והם עלולים ליצור סכנות בריאותיות. קפה בכמות מדודה יכול להיות בעל ערך לאנשים מסוימים, אך חשוב לזכור כי אינו מרווה, ואף להיפך, משום שיש לו אפקט משתן. כדאי ללמוד ליהנות משתיית מים, אפשר להוסיף פלח לימון, עלי נענע, פרוסות ג'ינג'ר ומקל קינמון. אפשר גם לשתות תה צמחים, תה ירוק, או סודה. מצאו את הדרך המתאימה לכם, כי אי אפשר בלי מים.

המים חשובים לבריאות

רובנו לא מודעים לחשיבותם הרבה של המים לתפקוד תקין של מערכות הגוף ולבריאותו. ראשית, ההרכב הכימי של המים הוא כזה שממס את רוב החומרים בטבע, ולכן למים תפקיד מרכזי הן בהמסת חומרי ההזנה שמגיעים לגוף, והן בהמסת חומרי הפסולת בשתן והוצאתם מהגוף. בכך הם לוקחים חלק חשוב בתהליכי חילוף החומרים, ומאפשרים תהליכים כימיים שונים במערכות הגוף. בנוסף, הם שומרים על ניקיון איברים, כמו מנגנון הדמעות בעין, וכמובן שומרים על קירור הגוף. שתייה מספקת של מים עוזרת למנוע דלקות בדרכי השתן ולטפל בהן. נוזלים שמצויים במפרקים שומרים על גמישותם ומספקים הגנה מפני זעזועים, ומחקרים הראו כי שתיה של 2 ליטרים לפחות של מים במהלך היום, יכולה להקל באופן משמעותי על כאבי פרקים וגב. המים גם מדללים את הדם, ולכן תומכים במניעת מחלות לב. ידוע כי מקרי התקפי-לב רבים מתרחשים בשעות הבוקר המוקדמות, אחרי שעות רבות ללא שתייה במהלך שנת הלילה (כשהדם צמיגי יותר).

המים חשובים לא רק לבריאות

מלבד התפקידים שיש למים בשמירה על בריאות גופנו, הם משפיעים גם על מוחנו, על מצב רוחנו ועל רמת האנרגטיות שלנו. מחסור במים יוצר תחושת עייפות וכבדות פיזית, וגם עשוי לגרום לבלבול, לקשיי ריכוז, ולמצב רוח ירוד. כשאתם מרגישים עייפים באמצע היום, כשאתם מתקשים להתרכז בעבודה, או כשנחה עליכם לפתע רוח רעה, בדקו אם יתכן שלא שתיתם מספיק. שתו כוס מים או שתיים ושימו לב להשפעתם על הרגשתכם.

שתיית מים חשובה לדיאטה טובה

שתיית מים מספקת יכולה לסייע להרזיה בכמה דרכים. ראשית, במים אין קלוריות כלל, אך הם יוצרים תחושת שובע, ולכן שתיית כוס מים גדולה כרבע שעה לפני הארוחה, תעזור לאכול באופן מדוד יותר.בנוסף, שתיית מים עוזרת לקצב חילוף החומרים, בעוד שמצב של חוסר במים גורם להאטה במטבוליזם. אם אתם סובלים מעצירות, שתו 2-3 כוסות מים מיד לאחר היקיצה בבוקר. עצירויות רבות נגרמות פשוט מחוסר בנוזלים במערכת העיכול. עוד חשוב לשים לב לכך שלעתים אנו מבלבלים תחושת צמא עם רעב. תחושת ריקנות קלה בבטן, חולשה, או בחילה קלה, וגם תחושת יובש בפה, שנובעים מחוסר בנוזלים, גורמים לנו פעמים רבות לרצות לנשנש או "לשים משהו מרענן בפה" (תפוז או אבטיח...), מבלי לשים לב לכך שלמעשה אנחנו צמאים.

הרגלי שתייה טובים

נסו להרגיל את עצמכם בהדרגה לשתות מים לאורך כל היום. אפשר להתחיל מכמויות קטנות, חצי כוס כל פעם. אם תתרגלו לוודא שיש אתכם תמיד בקבוק מים, יהיה לכם קל יותר לזכור לשתות, והמים יהיו תמיד נגישים. פעמים רבות אנשים דוחים את השתייה, גם כשהם מרגישים צמא, משום שאין מי שתייה נגישים בקרבתם – בעת יציאה לבילוי, או אפילו סתם כי מתעצלים לקום להביא מים. שתיית 2-3 כוסות מים על הבוקר עם היקיצה תאפשר לכם להתחיל את היום בתחושת רעננות וגם לזכור לשתות יותר לאורך היום. אם שותים מספיק מים, צבע השתן יהיה שקוף ובהיר. שתיית יתר של מים היא נדירה, אבל אנשים בעלי רגישות להיפונתרמיה (מחסור במלחים) צריכים לשתות באופן מבוקר. אנשים עם אי ספיקת לב או אי ספיקת כליות מוגבלים בכמות הנוזלים המותרת להם, והכמות נקבעת על גורם רפואי המטפל בהם. תהיות רבות קיימות כיום בנוגע לאיכות המים. מצאו את הדרך המתאימה לכם לשתיית מים טובים, ואל תוותרו עליהם. זכרו כי מים הם הבסיס לחיים.

 

חזרה לרשימה