ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

אורחות חיים ודיאטה לסובלים מבעיית יתר לחץ דם

אין ספק שיתר לחץ דם היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר שאנשים מתמודדים איתן בעידן המודרני. המחקרים בתחום מצביעים על לא מעט סיבות שעלולות להוביל ללחץ דם גבוה, כמו אורח החיים, עישון, רקע משפחתי ואפילו לחצים נפשיים. אנשים הסובלים מבעיה זו על בסיס קבוע בדרך כלל יצטרכו לטפל בה בעזרת תרופות, אך האם זו באמת הדרך היחידה? כדאי לדעת שישנן לא מעט דרכים טבעיות יותר להתמודד עם הבעיה, ואכן כדאי לנסות אותן כי הורדת לחץ הדם תוריד את הסיכון למחלות לב, כלי דם ותחלואות נוספות.

מגבילים את המלח ואת האלכוהול

רוב האנשים שחושבים על לחץ דם גבוה מתייחסים בין היתר למלח, שכן הוא ידוע כאויב מספר אחד. צריכה גבוהה מידי של מלח על בסיס יומי עלולה להוביל לעליית לחץ הדם, וכמו שכולנו יודעים, המזון המערבי שאנו צורכים עשיר בנתרן. לכן, מומלץ להתחיל לשים לב לנושא, להפסיק לצרוך תוספות מזון ולהעדיף מוצרים דלי נתרן. מבחינת הכמויות, מדובר על 6 גרם של מלח ביממה, ובהחלט מומלץ לכם לבדוק כמה מלח נהגתם לצרוך עד היום, שכן ההפחתה שלו יכולה לשפר מאוד את המצב. בנוסף להפחתת הנתרן, כדאי יהיה גם להוריד את כמויות האלכוהול מאחר שמשקאות אלכוהוליים עלולים להסב נזק נוסף.

עוד שינויים שמומלץ לעשות

ישנם עוד שלושה דברים שאומנם נראים קטנים, שוליים וקלים לביצוע, אך בסופו של דבר הם דווקא המורכבים ביותר לשינוי. האם ידעתם למשל שירידה במשקל, ואפילו של חצי קילו, יכולה לגרום להורדת משמעותית בלחץ הדם שלכם? גם פעילות גופנית אירובית יכולה לתת את אותו האפקט, ובמיוחד אם מקפידים על 40 דקות של הליכה בין 3 ל- 5 פעמים בשבוע. יחד עם זאת, כדאי לדעת שאם מדובר על פעילות גופנית לזמנים קצרים, כמו ריצה קצרה, הרי שהיעילות בנושא הורדת לחץ הדם קטנה. וכעת לתחום משמעותי ביותר: כולנו יודעים שהעישון מזיק לבריאות, אך גם יודעים שהמכורים מתקשים מאוד להיגמל ממנו. לכן, חשוב להבין שעוד דבר שתוכלו ליהנות ממנו אם תפסיקו לעשן, זו ירידה בלחץ הדם. מדהים לראות כיצד כבר אחרי 20 דקות מהסיגריה האחרונה לחץ הדם יתחיל לרדת, אז למה אתם מחכים?

איך שולטים בכמות הנתרן?

כפי שהוזכר לעיל, אחד הצעדים הראשונים שמומלצים למי שסובל מבעיות לחץ דם גבוה, הוא להקטין את כמות המלח והנתרן. ואולם, איך בכלל אפשר לדעת כמה נתרן ישנו בכל מזון שאנו צורכים? אחת הדוגמאות הטובות ביותר לכך היא צריכת הירקות היומית שלנו, כי ישנו הבדל מהותי בין צריכת ירקות טריים או קפואים ובין צריכת ירקות משימורים. בירקות מקופסאות שימורים יש הרבה יותר נתרן, ולכן עדיף לבחור תמיד באופציה הטרייה. יחד עם זאת, אם מבחינתכם ירקות מקופסאות שימורים נוחים יותר לשימוש תוכלו להמשיך לצרוך אותם, אך עדיף יהיה לשטוף אותם לפני השימוש, שכן שטיפה שלהם תקטין את כמות הנתרן ב- 40%.

הכניסו את האשלגן לתפריט היומי

בניגוד למזונות שעדיף להימנע מהם, יש גם מזונות שעדיף להתחיל לצרוך בכמות יותר גדולה, ואחד מהם הוא אשלגן. הכוונה היא לכמות מומלצת של בערך 7 גרם אשלגן ליום, מרכיב שניתן למצוא במזונות שונים כמו צימוקים, פירות הדר, אננס, בננות, תפוחי אדמה ועגבניות. צרכה נבונה של המזונות האלו תוכלו בהחלט לסייע בהורדת לחץ הדם, כך שכדאי להתחיל להכניס אותם כבר עכשיו לתפריט היומי. בנוסף על שילוב של אשלגן בתפריט היומי, כדאי גם לצרוך מזונות כמו סלרי, שום ובצל, שכן כל אחד מהם בתורו מסייע להפחתת לחץ הדם בצורה משמעותית. שימו לב שגם תבלינים כמו שומר, אורגנו ופלפל שחור יכולים לעזור בהורדת לחץ דם, כך שגם אותם כדאי להתחיל לשלב בבישולים היומיים.

מדוע כדאי להוריד את לחץ הדם בצורה טבעית?

נכון שהיום כל אדם שיפנה לרופא יוכל לקבל מרשם לתרופות שמטרתן להוריד את לחץ הדם, אך רגע לפני שעושים זאת כדאי לעצור ולחשוב: האם אין מחיר לכל התרופות האלו? התשובה היא חד משמעית כן. אין תרופה שהגוף לא ישלם עליה אח"כ מחיר, ולכן, רגע לפני שאתם רצים ליטול תרופות כדאי גם לנסות את השיטות הטבעיות שהובאו כאן. אומנם, לעיתים בדרך הטבעית צריך יותר סבלנות, זמן והתמדה, אך תוכלו להיות בטוחים שאתם עושים לגוף שלכם את הטוב ביותר.

 

 

חזרה לרשימה