ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

התעמלות מומלצת לקיץ

 

בייחוד בימי הקיץ בו גופנו חשוף חשוב לרבים מאתנו להוריד במשקל, לעצב ולחטב את הגזרה. מנגד, עומסי החום והלחות הגבוהים של ימות הקיץ אינם בדיוק מעוררים ומעודדים אותנו להתעמל. יחד עם זאת, ניתן בהחלט לאתר ולמצוא פעילות גופנית מועדפת המתאימה לעונה החמה, בין אם מדובר בפעילות חוץ או פנים בחללים ממוזגים. גישה זו תסייע בשמירה על דיאטה והורדה במשקל, תתרום לחיטוב הגוף ותשפר את בריאותנו, מצב הרוח ואיכות החיים.

 

היערכות נכונה להתעמלות בקיץ

 

לאנשים שאינם מורגלים בשגרת אימונים לאורך זמן מומלץ להתעמל מחוץ לבית בשעות בוקר מוקדמות או בשעות הערב. באשר לשעות היום, מומלץ לבצע את האימונים בחללים סגורים וממוזגים. כמו כן, יש להיערך נכון לקראת אימונים אלו עם שתייה מוגברת של מים לפני האימון, במהלכו ובסיומו, בהפרשים של כעשרים דקות בין כל הפסקת שתייה. מי שרוצה לדעת בדיוק כמה נוזלים עליו לשתות יכול להישקל לפני האימון ואחריו, ועל כל חצי קילו שירד יש לשתות חצי ליטר של מים. במידה ומדובר בפעילות אירובית מאומצת הנמשכת ברצף מעל לשעה, כדאי להיעזר בתוספת של משקאות איזוטוניים המספקים לגוף את רמות הסוכר והמלחים הנחוצים לו. יש לציין כי משקאות אלו ניתן גם להכין לבד, למשל על ידי מהילת בקבוק מים ברבע כפית מלח ומעט תצמית תרכיז פירות טבעי. מעבר לכך, במידה וחשים מאוד עייפים או מסוחררים חשוב להפסיק את האימון, לשתות ולהתאושש. בנוסף, יש לבצע את הפעילות הגופנית עם בגדים נוחים, בהירים ומאווררים המאדים את הזיעה. כך למשל, בגדי כותנה אינם מתאימים לאימונים בהיותם סופגי זיעה, וזאת בעוד שבגדי דריי פיט מהווים לבוש הולם לאימונים פיזיים.

 

שחייה ופעילות מים כאימון גופני לקיץ

 

אין ספק שבימים החמים כל שהנפש חפצה הוא לטבול במקור מים צוננים ומרעננים. את הרצון ניתן בהחלט לרתום לפעילות גופנית מומלצת לימות הקיץ בבריכות המציעות את שירותיהן לציבור הרחב. בבריכות אפשר לשחות באופן עצמאי או על ידי הצטרפות לקבוצה מאורגנת. השחייה עצמה נחשבת לענף ספורט אירובי בריא במיוחד המפעיל את כל חלקי הגוף, מחזק ומגמיש שרירים, ותורם לקואורדינציה. כמו כן, השחייה לא יוצרת עומסים על עמוד השדרה והגב, מומלצת לסובלים מבעיות  לב ולאנשים בהליכי שיקום לאחר תאונות, והיא אינה כרוכה בנזקים בריאותיים. מעבר לכך, פעילות גופנית במים מציעה עוד קשת רחבה של אפשרויות לרבות התעמלות מים, צלילה, שייט קיאקים, סף ומפרשיות, סקי מים וגלישת גלים. יחד עם זאת, יש לזכור כי גם פעילות מים מומלץ שלא לבצע בשעות החמות ובכל מקרה עם אמצעי הגנה מתאימים כנגד קרינת שמש, המלווים בשתייה מרובה של מים.

 

ספורט על חוף הים

 

מי שפחות אוהב להתאמץ במים אך בילוי על חוף הים מהווה חלק משגרת יומו, יכול לשלבו עם פעילות גופנית מהנה בחברותא של כדור עף או כדורגל חופים. פעילויות אלו המתקיימת בחוף תורמות בייחוד לפיתוח את שרירי הליבה, הרגליים והאגן, ומהוות כמובן גם ספורט חברתי מהנה במיוחד. מעבר לכך, חופי הים מהווים מצע נפלא לשלל אימונים נוספים לרבות ריצה על החוף, שימוש במתקני כושר הפזורים בחופים מוסדרים, או הצטרפות לקבוצת יוגה או כל קבוצת התעמלות ואימונים אחרת המקיימת פעילות קיץ בחופי הים.

 

 

 

פעילויות ספורטיביות נוספות שמתאימות לקיץ

 

מלבד שחייה ופעילויות הקשורות במים או בחוף הים, יש עוד קשת רחבה של אפשרויות ספורטיביות המשתלבות ומתאימות לעונה החמה, מהן כל אחד יכול לאתר את האימון הגופני המתאים לו:

·         הליכה וריצה - יכולות להתקיים בשעות הקרירות במגוון אתרים מלבד חוף הים, כדוגמת פארק ציבורי. כמו כן, ניתן לקיים פעילות זו גם מבלי לצאת מהבית על ידי רכישת הליכון לשימוש ביתי.

·         רכיבה על אופניים - בין אם כפעילות שגרתית שוטפת או פעילות ספורטיבית מהנה במהלך טיולים בטבע. רכיבה על אופניים בשבילים מסומנים ובאופן בטוח הינה פעילות גופנית אינטנסיבית מומלצת. בנוסף, ניתן גם לחקות פעילות זו מבלי לצאת מהבית על ידי רכישת מכשיר אימון ביתי.

·         טניס-  משחק טניס בשעות הערב הקרירות יכול להעניק לכם פעילות גופנית מאומצת ומהנה המפתחת בייחוד את פלג הגוף התחתון, ומשפרת את הקואורדינציה והכושר.

 

 

לסיכום

 

מלבד המפורט לעיל, הקיץ מציע עוד קשת רחבה של פעילויות גופניות מהנות, מהן כל אחד יכול לאתר את המועדפת עליו החל מריקודי עם וסלסלה המוניים, ועד להחלקה על הקרח או תוכנית אימונים אישית במכון כושר. מה שחשוב הוא תמשיכו להזיז את גופכם גם בעונה החמה עם היערכות מתאימה ושתייה מרובה של מים.

 

 

 

חזרה לרשימה