ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

למה אני לא יורד במשקל?

משקל הגוף והמראה החיצוני בכלל מעסיקים כמעט את כולנו בשלבים שונים של החיים ולאורך עונות השנה. מי מאיתנו לא עשה דיאטה לקראת הקיץ? לקראת החתונה, בר המצווה של הבן או לרגל אירוע אחר? האמת היא, שרוב האנשים כבר ניסו בעבר לעשות דיאטות מסוגים שונים, ורובם מכירים את המצב בו משתדלים, מחזיקים מעמד, וביום השקילה מגלים את אותה התוצאה. מאחר שמדובר בתופעה כה רווחת אולי הידיעה שאינכם לבדם תהיה חצי נחמה. יחד עם זאת, בבואנו לבדוק את הדברים לעומק נגלה שיכולות להיות סיבות שונות ומגוונות לעצירת הירידה במשקל ואפילו לעלייה.

איך אני באמת אוכל?

הסיבה הראשונה שגורמת לכך שאנשים לא באמת יורדים במשקל, היא העובדה שהם לא לגמרי כנים עם עצמם ולא שמים לב להתנהגות מבחינת האוכל. דוגמא טובה לכך היא אנשים שאוכלים יותר מידי סלט. כן, זה אולי נשמע מופרך, כי אצל כולנו סלט מתקשר במחשבה לדיאטה ולאכילה בריאה, אך הבעיה עם אכילה של סלט שלוש פעמים ביום היא שאין בו מספיק פחמימות. הדבר גורם לתחושת רעב בכל כמה שעות ו"הגניבות" הקטנות בלתי נמנעות. על כן, פעמים רבות נדמה לנו שאנו אוכלים כמו שצריך ומקפידים על התפריט שעליו החלטתנו, אך בפועל הדברים שונים לחלוטין.

פעילות גופנית ופיתוח שרירים

הסיבה השנייה והנפוצה לא פחות לחוסר ירידה במשקל, היא פעילות גופנית אינטנסיבית. גם כאן זה נשמע כמו פרדוקס, שכן הפעילות הגופנית הרי מובילה לשריפת קלוריות, אך בפועל היא גם גורמת לנו לשנות את מאזן השומן והשריר בגוף, ושרירים שוקלים יותר. לכן, לא אחת קורה שאדם מתחיל לעסוק בספורט בצורה קיצונית ואף מפתח שרירים, כך שבזמן השקילה הוא רואה מספר גבוה יותר, פשוט כי השרירים התפתחו והם שוקלים יותר.

אוכלים יותר מידי אוכל דיאטטי

אחת התופעות הנפוצות ביותר של אנשים שרוצים לעשות דיאטה, היא ללכת לסופר ולמלא את העגלה בכל המוצרים הדיאטטיים שקיימים על המדפים. הדבר מתחיל במעדני חלב, ממשיך לעוגיות ללא סוכר ונגמר בכל המוצרים שעליהם מתנוססת מילת הקסם "דיאטה". יחד עם זאת, רגע לפני שגם אתם עושים את הטעות הזו ומתרגזים שלא ירדתם במשקל, כדאי לדעת שמעדן דיאטטי מכיל לרוב הרבה מאוד קלוריות. מה שקורה בפועל, הוא שאומנם הפחיתו במאכלים האלו את כמות השומן, ולכן הם יותר בריאים, אך במקום זה הוסיפו להם סוכר ולכן בסופו של דבר הערך הקלורי שלהם הרבה יותר גבוה. לכן, כלל לא מפתיע לגלות שאנשים שצורכים מוצרים שכאלו ללא גבול בסופו של דבר לא רואים ירידה במשקל ואפילו חווים עליה.

פיצויי סוף השבוע

אין זה סוד שהמרכיב הפסיכולוגי והרגשי משחק תפקיד משמעותי בהצלחת הדיאטה, וכאן רבים מאיתנו נופלים או לפחות מועדים ליפול. לדוגמא, קיימת תופעה נפוצה של אנשים שעושים דיאטה בצורה מושלמת במהלך ימי החול, בין אם הקפדה על שתייה, תפריט מאוזן ופעילות גופנית, אך כאשר מגיע סוף השבוע הם מרשים לעצמם לחרוג מהתוכנית. חשוב להבין שמבחינת הגוף לא משנה איזה יום היום, שכן בכל פעם שמתקיימת חריגה מבחינת כמות הקלוריות, השומנים והמרכיבים השונים הוא יגיב בהתאם. זוהי אחת הסיבות שגורמות לא רק לעצירת הירידה במשקל אלא אפילו לעלייה קיצונית, כך שעדיף להימנע מההרגל של פיצוי בסוף השבוע על התנהגות נהדרת בימי החול.

מה הקשר בין שינה וירידה במשקל?

בעידן המודרני בו אנחנו חיים אנשים ישנם מעט מידי, כלומר 5 עד 6 שעות בלילה. לכל הדעות אין זה מספיק, לא יעיל לגוף וגם עלול לפגוע בו. מה שקורה בפועל בשינה מועטת מידי, הוא שרמת חילוף החומרים יורדת ועלולה לגרום לשינויים הורמונאליים שאחר כך פוגעים בגוף. מלבד זאת, מחקרים רבים מצביעים על כך שכאשר אנחנו עייפים אנו רעבים יותר, וקשה לנו לשמור על משמעת מבחינת התפריט היומי שעליו החלטנו מראש.

אין תחליף לסבלנות והתמדה

 

עמוק בפנים כולנו יודעים זאת, אך לא כולם מצליחים להחזיק מעמד ועדיין מחפשים לעיתים פתרונות קסם. ככל שנבין מהר יותר שאין קסמים שנוכל לעשות, וכי ירידה במשקל דורשת התמדה, סבלנות והשקעה, כך ההצלחה תגיע מוקדם יותר. כדי לרדת במשקל צריך לשנות את אורח החיים וגם לבדוק שאנו באמת מחזיקים מעמד בשינויים. רק אז תוכלו לראות את התוצאות בצורה מתונה והגיונית גם על המשקל. 

חזרה לרשימה