ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

פירות - הממתק של הדיאטה

אם יש משהו נפלא שהקיץ מביא איתו אלו הם הפירות הנהדרים שכולנו כל כך אוהבים. אין זה משנה אם אתם מהאנשים שמעדיפים אבטיח, מלון, אפרסק או כל פרי אחר, כי בכל מקרה כדאי יהיה לשלב אותם בתפריט היומי שלכם.

פירות – גם נפלאים וגם מכילים סוכרים

באופן כללי ניתן לראות שלפירות יש תרומה גדולה לדיאטה שכן הם עוזרים לתחושת השובע, נותנים אנרגיה ואף מלאים בסיבים שמסייעים למערכת העיכול. יחד עם זאת, חשוב ביותר להיות ערים לכך שפירות, בין אם מדובר על פירות הקיץ ובין אם מדובר על פירות החורף, מכילים גם לא מעט סוכר. הסוכר העיקרי שניתן למצוא ברוב הפירות הוא פרוקטוז, אך ישנם גם פירות שמכילים סוכרים כמו גלוקוז וסורביטול. משמעות הדברים היא שכאשר אתם "מנשנשים" קערת אבטיח, או כל פרי אחר, כדאי להכניס זאת לחישוב הקלוריות היומי שלכם ולמכסת מנות הפרי היומית. מנת פרי אמורה להכיל 50 קלוריות (מנת פרי השווה לתפוח עץ אחד), אך בפועל יכולה להכיל בדרך כלל בין 60 ל- 100 קלוריות ולכן יש לקחת זאת בחשבון, במיוחד אם אתם מנסים לעשות דיאטה או פשוט לשמור על המשקל הנוכחי שלכם.

חמשת הפירות שכדאי לשלב בתפריט הדיאטה

כמו שקורה לגבי כל המזונות האחרים, גם כאשר מדברים על פירות ניתן לראות שיש כאלו שמומלצים יותר לצריכה לעומת אחרים. לכן, אם חשובה לכם הבריאות, הדיאטה והשמירה על המשקל, כדאי להשתדל לצרוך יותר פירות מסוימים ולוותר על אחרים. כך לדוגמא, ניתן לראות שהתפוח תמיד מופיע בראש רשימת העדיפויות, שכן הוא חטיף מושלם. ראשית, נוח לקחת אותו לכל מקום, כך שאם אתם מחפשים ארוחת ביניים לאמצע יום העבודה תוכלו פשוט לשלוף את התפוח ולאכול אותו ללא בעיה. שנית, הוא עסיסי, טעים ואף תורם בצורה משמעותית ביותר לתחושת השובע. בנוסף לכל אלה, התפוח הוא גם בעל השפעה חיובית ביותר על בריאות השן וכיוון שהוא מכיל פרוקטוז יותר מאשר גלוקוז רמת הסוכר עולה באיטיות אחרי שאוכלים אותו.

האם כדאי להכניס אבטיח לתפריט הקיץ?

רוב האנשים שחושבים על קיץ מדמיינים גם על אבטיח קר, בין אם הוא מגיע עם גבינה בולגרית ובין אם לא. החדשות הטובות ביותר לגבי אבטיח היא העובדה שהוא מכיל מעט קלוריות והרבה מאוד מים, וזה אומר שתוכלו לאכול ממנו שתי כוסות קוביות בלי שתגיעו ל- 100 קלוריות. פרי זה מכיל אשלגן והרבה מאוד נוזלים, דבר שתורם גם הוא לבריאות בימי הקיץ החמים. הקושי העיקרי באכילת אבטיח טמון העובדה שבניגוד לתפוח, הוא לא מגיע במנה מוגדרת שכאשר נסיים אותה פשוט נפסיק לאכול. המשמעות היא שלעיתים אנשים מתקשים לעצור את עצמם אחרי המנה הראשונה או השנייה, ולכן בסופו של דבר הם צורכים יותר מידי קלוריות.

האם הפירות תורמים לתהליך הירידה במשקל?

הקיץ מביא איתו לא רק שמש וים, אלא גם את הרצון להיראות כמה שיותר רזים, חטובים ושזופים. לכן זה בהחלט טבעי שלקראת העונה כולנו עסוקים יותר בדימוי הגוף שלנו, בשאלה איך אנחנו נראים והאם הצלחנו כבר להגיע למשקל הרצוי או לא. בין אם אתם עושים דיאטה שבה אתם סופרים קלוריות ובין אם אתם עושים כל דיאטה אחרת, בהחלט כדאי לשלב פירות בתפריט היומי שלכם. נכון שהפירות הם עוד מקור לקלוריות, אך הן הקלוריות הכי טובות שתוכלו לצרוך במהלך הדיאטה. הקלוריות מהפירות הן אלה שנותנות לגוף את האנרגיות שהוא צריך כדי להצליח להילחם בעודפי השומן, מה שאומר שכדאי לשלב אותם בחיי היום יום. הדבר היחיד שצריך לעשות הוא לבדוק אילו פירות אתם אוכלים כל יום ובאיזו כמות, שכן בסופו של דבר, כפי שראינו, יש פירות שמלאים בסוכרים ובקלוריות רבות.

תרומת הפירות לתחושת השובע

 

כל מי שניסה לעשות דיאטה בעבר יודע לומר זאת: אחד מהקשיים העיקריים טמון בהתמודדות עם תחושת השובע. בעידן השפע שבו אנו חיים הרבה פעמים אוכלים משעמום, מעצם העובדה שלא הגענו אל תחושת השובע הרצויה או בגלל שהאוכל פשוט מונח לפנינו. זו עוד סיבה טובה שבגללה כדאי לכם לשלב פירות בתפריט היומי, קל וחומר אם מדובר על פירות כמו תפוח שתורמים רבות לתחושת השובע. מעבר לסיבים שנמצאים בפירות ושמשפיעים על מערכת העיכול, גם עצם הלעיסה והנגיסה (כפי שקורה בעת אכילת תפוח) תורמים לתחושה זו. לכן, אם תתחילו לצרוך יותר פירות ביום לא רק שתרגישו בריאים יותר, ולא רק שתצליחו לרדת במשקל הרבה יותר בקלות, אלא גם תוכלו לעשות זאת בהנאה ועם תחושבת שובע שתלווה אתכם תמיד. 

חזרה לרשימה