ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

לנקות את הגוף לקראת האביב

כידוע, הסביבה בה אנו חיים איננה נטולת חומרים רעילים, נהפוך הוא – בעידן המודרני קיימים רעלים שונים במזון, במים, באוויר, בתכשירים קוסמטיים ועוד. כל אלו חודרים אל הגוף ומצטברים בתאים, ועלולים להוביל לפגיעות בריאותית החל מכאבי ראש, דרך החלשת המערכת החיסונית, ירידה בתפקוד כלי הדם ועד למחלת הסרטן. אין הכוונה להפחיד אתכם אלא פשוט להצביע על העובדות, ולהזכיר שאל פעולות סילוק הרעלים הטבעיות של הגוף אפשר גם לתרום באופן מודע. מכיוון שבעונת האביב אנו מתחדשים ומשתנים, תחילתה מהווה זמן מצוין גם להתנקות, לחזק את הגוף, ולהגביר את תפקוד מערכותיו. את המטרה החשובה הזו ניתן להשיג במספר דרכים.

מה אנו משיגים בניקוי הגוף

ראשית, חשוב לציין שישנן שיטות רבות ושונות לניקוי הגוף, חלקן אינטנסיביות במיוחד כמו סדנאות ניקוי רעלים או חוקנים, ואילו אחרות מתונות יותר. כבודן של השיטות האינטנסיביות במקומן מונח, אך ניקוי בהחלט ניתן ומומלץ לביצוע באופן הדרגתי, תוך התאמה אישית וקבלת ייעוץ. למעשה, המטרה הכללית של הניקוי היא לטהר את הגוף מרעלים שהצטברו בו, לחזק את האברים הפנימיים, ולתרום לתפקוד הכבד, המעיים, מערכת הלימפה, הכליות, החיסון, הריאות ועוד. כמו כן, הדבר מומלץ במיוחד למי שסובל מעייפות כרונית, מאלרגיות ועודף משקל, מלחץ דם גבוה ומבעיות עיכול שונות. כאמור, הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה היא לפנות אל תזונאי שיתאים עבורכם את התפריט והפעילויות הנכונות, אך ניתן גם להצביע על מספר פעולות שתמיד מסייעות.

מה אתם שותים?

לאורך הזמן מפתחים אנשים הרגלי שתייה שאינם תורמים לבריאות ואף מזיקים לה, כגון שתייה בלתי מספקת של מים, או לחילופין צריכה יתרה של אלכוהול וקפאין המשפיעים על רקמות רבות ובפרט על הכבד. לכן, בשלב הראשון מומלץ להגדיר את צריכת המים על כשמונה כוסות ביום לאישה, ועל כשתיים עשרה כוסות ביום לגבר – זוהי המלצת ה- FDA שלוקחת בחשבון נוזלים נוספים המגיעים לגוף ממקורות אחרות (ירקות, פירות וכדומה). יחד עם זאת, היא אינה לוקחת בחשבון מצבים בריאותיים ומאפיינים אחרים (כמו גיל), ולכן אם אתם סובלים ממצב בריאותי מיוחד פנו לרופא המשפחה או לתזונאי לקבלת ייעוץ. כאמור, בתקופת הניקוי כדאי להמעיט ואף להימנע לחלוטין משתיית משקאות משכרים, ממותקים והקפאין לסוגיו, ובכל בוקר עוד לפני שאתם מכניסים משהו לפה לשתות כוס מים עם מיץ לימון ושמן זית. למזונות אלו יש איכויות ידועות בתמיכה במערכת העיכול ובניקוי רעלים. אגב, מי שרוצה להוסיף ולתרום למטרה יכול להעדיף מים מטוהרים או מינראליים, וישנם לא מעט משקאות על בסיס ירקות עליים המכילים רמה גבוהה של כלורופיל – שעוזר מאוד בניקוי הדם ומערכת העיכול. מעבר לכך, ישנן דרכים יותר אינטנסיביות המערבות נוזלים אך הן אינן מומלצות לכל אחד, כגון צום מיצים הנמשך כיומיים, ובכל מקרה אין לבצע אותן ללא הנחיה מקצועית.

מזונות מומלצים

אם החלטתם ללכת על תקופת ניקוי של הגוף מומלץ להעדיף ארוחות קלות שאינן מכבידות או עשירות בהרבה קלוריות. כלומר, תכננו את היום כך שיכלול שש ארוחות קטנות עד בינוניות, עם כמה שפחות סוכר ושומן טרנס, ובמקומם שלבו ירקות, פירות ומאכלים שהכנתם בבית. אם ניזכר בכלורופיל שעליו דיברנו בפסקה הקודמת, ניתן להשיגו כמובן מירקות ירוקים, כלומר כאלו שמצויים מעל לקרקע כמו חסה, מלפפון, סלרי, ברוקולי ופטרוזיליה – שידועה ביכולות ניקוי מצוינות גם לדלקות. הרחבת מספר הארוחות גם תסייע לכם להתגבר על הצורך לנשנש, אבל אם אתם בכל חייבים להכניס משהו לפה עדיף ללכת על פירות עשירים בסיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים. מעבר לכך, הקטינו את המאכלים שמקורם בבעלי חיים, כגון ביצים, חלב ובשר, והגבירו את צריכת הקטניות והדגנים.

 

לא לשכוח את הפעילות הגופנית

כידוע, אחת הבעיות המרכזיות של העידן המודרני היא שאנשים מרבים לשבת, כמעט לכל אורך היום. הדבר בהחלט משפיע על קצב חילוף החומרים, זרימת הדם והבריאות בכלל. לכן, בעיקר בתקופה זו של ניקיון כדאי להקפיד על פעילות גופנית סדירה, מה עוד שהשמש יוצאת החוצה ואין תירוצים. בין אם אתם מעדיפים ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים או כל ספורט אחר, צאו מהבית לפחות שלוש פעמים בשבוע לחצי שעה של תנועה. הדבר יסייע מאוד בהאצת חילוף החומרים הטבעי של הגוף, שיודע לפנות בעצמו רעלים דרך רקמות שונות.

 

חזרה לרשימה