ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

לכבוד פורים - לפנק את האורחים עם חטיפים בריאים ולא משמינים

לעיתים קרובות אנו מזמינים אורחים ומבשלים עבורם שעות על גבי שעות, כי המטרה היא כמובן שייהנו ככל האפשר, וגם מהאוכל. יחד עם זאת, זוהי גם אחת הסיבות הידועות שבגללן אנשים משמינים, מאחר שהנטייה היא להכין מאכלים עתירי בקלוריות. במהלך האירוח מוגשים כריכונים בכל מיני צורות, נקניקים, גבינות משמינות ועוד, כך שאם נקיים שתי פגישות כאלו בשבוע נעמיס לא מעט קלויות מיותרות. נשמע מוכר? רוצים לשנות הרגלים? אם כך, כדאי שהכול תלוי בידיים שלכם. כל שצריך לעשות הוא להחליט שהפעם אתם מכינים פינוקים אחרים לאורחים, כי בריאות היא לא שם נרדף לאוכל משמעם או למנות שאין בהן ריגוש.

משלבים פירות וירקות

במקום לשבת בסלון לפני או אחרי הארוחה העיקרית עם האורחים, ולנשנש קרקרים, לחמים ומאפים שונים, אתם יכולים להכין להם ירקות. זו יכולה להיות צלחת מקסימה עם כל ירקות העונה חתוכים, וזו יכולה להיות צלחת עם פירות טריים ויפים. ממש כפי שהאורחים לא שמים לב שהם אוכלים עוד ועוד פחמימות ושומנים, כך הם גם לא ישימו לב לנשנושים של ירקות והפירות בריאים. אגב, מומלץ לשלב ירקות פריכים כמו גזר, גמבה וכדומה כי הניסיון מוכיח שאנשים מאוד אוהבים אותם, ומעבר לכך אין צורך להוסיף רטבים לירקות שכן הם מהווים נשנוש נפלא גם בלי שום תוספת.

מאפים בריאים

רוב האנשים שחושבים על מאפים מדמיינים דברים לא בריאים שמלאים חמאה, ביצים ושאר מצרכים עם יותר מידי ערכים תזונתיים שליליים. לכן, כדאי לדעת שניתן גם להכין לאורחים מאפים בריאים, שאפשר לאכול מהם כמעט ללא חשבון כמו מאפינס בננה, מאפינס גזר או חטיפי קינואה עשירים. אומנם, יש לקחת בחשבון את כל המרכיבים שמכניסים למאפים האלו, אך באופן כללי הערכים התזונתיים שלהם טובים בהרבה לעומת האופציות הקנויות. במסגרת הנשנושים הבריאים שכדאי להניח על שולחן  כדאי לקחת בחשבון גם את האופציה של אדממה, שהם פולי סויה, ואפילו שקדים ואגוזים.

הגישו לאורחים מרק

בימי החורף הקרים יש דבר אחד שכדאי לשלב כשרוצים לנשנש, אך לא לצרוך יותר מידי קלוריות, וזו האופציה של מרק שעשיתם לבד ועשוי מירקות טריים. מרקים אלו עשירים בוויטמינים, יש להם צבע מקסים וטעם נפלא, וברור שהאורחים שלכם ישמחו לקבל מנה טעימה. מלבד זאת, היתרון הנוסף של מרקים טמון בתחושת השובע שהם יוצרם, והם גם מחממים את הגוף, כך שבהחלט כדאי להגיש אותם כמנת פתיחה בכל ארוחה.

אילו מתוקים להניח על השולחן?

אי אפשר להזמין אורחים ולהגיש להם רק עגבניות שרי חתוכות, אבוקדו ושאר ירקות בריאים, כי בשלב מסוים מתעורר החשק למשהו מתוק. לכן, כדאי להתכונן לכך ולבדוק אילו מתוקים עם כמה שפחות קלוריות ניתן יהיה להגיש, ותתפלאו לגלות שישנם המון אופציות רלוונטיות. ראשית, תוכלו להגיש טוסטים קטנים או קרקרים עם טחינה ודבש, ושנית, תוכלו תמיד להכין צלחת פירות מקסימה שבה גם השקעתם בחיתוך מיוחד. מעבר לכך, ניתן גם לשלב חטיפי בריאות עם מעט קלוריות, ואפילו להכין עוגיות טחינה שאינן דורשת אפייה. במידה ומדובר על ארוחת ערב בקיץ כדאי יהיה להגיש גם משהו קר, וזה המקום להזכיר את האופציה של פירות קפואים. ענבים, בננות וקיווי מוקפאים מהווים אופציות נפלאות, ואם תוסיפו לכל העניין חיתוך מיוחד הרי לכם מנה מתוקה ויפה עם מעט קלוריות ושומנים.

שימו לב לשתייה

 

דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת כשרוצים להזמין אורחים, ולא להכביד עליהם מבחינת משקל, קלוריות ושומנים, היא שאלת השתייה. אם תעמידו על השולחן משקאות אלכוהוליים או משקאות עם סוכר, האורחים בסופו של דבר ישתו אותם, וחבל. במקום זה ניתן לבחור במים, מים מוגזים, משקאות עם תחליפי סוכר, חליטות תה וקפה בטעמים שונים. בלי לשים לב, לעיתים אנו מוסיפים לתפריט היומי מאות קלוריות רק בגלל השתייה, דבר שכמובן אפשר לוותר עליו בקלות ואפילו אם מדובר בארוחה מפנקת במיוחד. עד מהרה תראו שלא מדובר על השקעה גדולה מידי, והאורחים שלכם גם יודו לכם מאכלים ומשקאות בריאים יותר, אז למה אתם מחכים? 

חזרה לרשימה