ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

החורף מסרב לעזוב – שומרים על כושר גופני גם בלי לצאת מהבית

היום כבר ברור לכולם: פעילות גופנית טובה לא רק לגוף אלא גם לבריאות הנפש, ואין צורך לשכנע אף אחד בחשיבותה ובתרומתה לחיים. יחד עם זאת, האם באמת ניתן לעסוק בה ללא כל קושי? עובדה היא שלא כולנו מצליחים במשימה, קל וחומר כאשר מגיעים הימים הקרים של החורף בהם הרבה יותר פשוט להישאר בבית. כיום אין ספק כי פעילות גופנית ממריצה את הדם, מסייעת במניעת בעיות בריאותיות כמו השמנת יתר, סרטן ואפילו מחלות לב שונות, אז מדוע לא כולם עוסקים בה על בסיס יומי? לעיתים בגלל הקור, לעיתים אין מספיק זמן פנוי ולפעמים מכון הכושר פשוט רחוק מידי. אם המצב נשמע מוכר כדאי לכם לעיין במאמר שלפניכם, הכולל מספר טיפים שיעזרו לכם להכניס את הפעילות הגופנית הביתה ולהתמיד בה הרבה יותר בקלות.

קניית מכשיר כושר ביתי

אחת האפשרויות שהפכו לנפוצות ביותר בשנים האחרונות היא רכישת מכשיר כושר לבית, ויש לכך יתרונות רבים. מי שיש לו מכשיר כושר ביתי לא צריך לצאת כדי ללכת או לדווש באופניים, מה שמאפשר לו לפנות לכך זמן בביתו. אם אתם חוששים מכך שהמכשיר יתפוס חלל גדול וחשוב, בוודאי תשמחו לדעת שאת רוב המכשירים הללו ניתן גם לסגור אחרי השימוש, כך שהם תופסים פחות מקום. שנית, אם אינכם בטוחים שתמצאו לכך זמן, מומלץ לשלב את הפעילות הגופנית עם משהו שאתם ממילא עושים, כמו צפייה בטלוויזיה. שימו לב שישנם מכשירים מסוגים שונים ושלא תמיד מה שהכי יקר הוא גם הכי טוב. אין סיבה להוציא על קניית המכשיר הון עתק.

תרגילי עשה זאת בעצמך

אם אתם לא רוצים לרכוש מכשיר כושר משוכלל, כדאי לנסות את האופציה של תרגילים עצמאיים. במסגרת זו כדאי יהיה לשלב מספר סוגים של תרגילים, כמו תרגילי העלאת דופק, תרגילי חיזוק וכוח, ולבסוף גם תרגילי גמישות ומתיחות. אם ניקח לדוגמא את תרגילי העלאת הדופק, נראה שאפילו ריצה במקום יכולה לעשות את העבודה. לדוגמא, רוצו 60 שניות במקום עם מנוחה של עוד 60 שניות, עקבים לישבן 60 שניות עם מנוחה זהה וכן הלאה. חשוב לזכור שעל כל סט כזה צריך לחזור כ- 4 פעמים, ובהחלט ניתן להגדיל את מספר הפעמים שאתם חוזרים עליו בכל יום כדי לשמור על רמת הכושר הקיימת וכדי להעלות אותה.

מחזקים את שרירי הבטן מול הטלוויזיה

מי מאיתנו לא רגיל לאכול מול הטלוויזיה, ואצל מי היא לא מתקשרת במחשבה עם עלייה במשקל? יחד עם זאת, כדאי לדעת שאפשר גם אחרת, שכן ישנם הרבה תרגילים שתוכלו לעשות תוך כדי צפייה במרקע. לדוגמא, שבו על קצה הספה עם ידיים מונחות לצדדים כדי ליצור שיווי משקל, והניפו את הרגליים ישרות לפנים. החזיקו מעמד כך 10 שניות ואת הבטן מכווצת. אומנם לא מדובר על תרגיל פשוט, ומהר מאוד מרגישים את הקושי, אך אם תחזיקו מעמד בצורה כזו ותעשו כמה סטים בכל יום, מהר מאוד תרגישו בשיפור. זהו ניצול מצוין של הזמן כי בפעולה אחת, שהיא צפייה בטלוויזיה, אתם יכולים להכניס גם פעולה נוספת שהיא הפעילות הגופנית וההשקעה בעצמכם.

אל תשכחו לעשות מתיחות אחרי כל אימון

בין אם אתם בוחרים לקנות מכשיר כושר ביתי ובין אם אתם עושים כושר בבית בעזרת סט תרגילים כזה או אחר, יש דבר אחד שאסור לשכוח ואלו הן המתיחות. בחיי היום יום, ואפילו כאשר אנשים הולכים לחדר הכושר או לבריכה, הם לא תמיד לוקחים מספיק ברצינות את נושא המתיחות. חבל שכך, מפני שהן יכולות למנוע את התכווצות השרירים אחרי פעילות גופנית, והן אלו שמחממות את האזור שאותו אתם מפעילים. לכן, חשוב להתייחס גם למתיחות ברצינות ולהשקיע בהן, אפילו אם הדבר גוזל עוד כמה דקות מהיום שלכם.

לסיכום, נכון שלא קל להתמיד בפעילות גופנית בחורף, כי הרבה יותר פשוט לצאת כשהאביב מלבלב בחוץ, אך כדאי לזכור שעם קצת סדר והרבה כוונה טובה הדבר בהחלט אפשרי. זכרו שלא כדאי להזניח את הכושר הגופני ולדחות אותו לעונה חמימה יותר,מאחר שהעבודה שתחכה לכם בהורדת המשקל ובכניסה מחודשת לכושר תהייה הרבה יותר גדולה ומעייפת.

 

 

חזרה לרשימה