ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דגים בשירות הדיאטה

אם אתם נמצאים בשלב בו אתם מנסים להרכיב תפריט דיאטה מאוזן וטעים, שתוכלו להחזיק עימו מעמד ללא קושי, כדאי כמובן לבדוק מה מרכיב אותו. מלבד העובדה שמומלץ להפחית את כמות השומנים צריך גם ליצור תפריט שכולל את כל אבות המזון, ירקות ופירות, וגם דגים. מדוע כדאי לאכול דגים בדיאטה? על כך במאמר שלפניכם.

כל היתרונות במקום אחד

כשמדברים על שילוב של דגים בדיאטה מתכוונים ליתרונות רבים ומגוונים. לדוגמא, הדגים הם מקור נפלא של חלבון מהחי ולוויטמינים כמו A, D, E ו- B12. בנוסף לכך, הם מקור טוב למינרלים כמו אבץ וברזל, וכשהם עשירים בשומן גם לחומצה שומנית שחיונית לגופנו. דגים לרוב גם עשירים באומגה 3 הידועה ביתרונותיה, כך שאם אתם אוהבים את הטעם כדאי שתתחילו לאכול דגים לפחות שלוש פעמים בשבוע. ואולם, לפני שהולכים לרכוש דגים חשוב לדעת שקיימות שתי קבוצות עיקריות שלהם: הראשונה היא של דגים דלי שומן והשנייה של דגים עשירים בשומן. לכל קבוצה יש יתרונות אחרים, שכן הדגים דלי השומן טובים למערכת הלב וכלי הדם, ואילו הדגים העשירים בשומן טובים למלחמה במחלות כמו סרטן המעי הגס ועוד.

סוגי הדגים העיקריים בישראל

למרות שנהוג לומר על הדגים רק דברים טובים, צריך לדעת שיש זנים בעלי יתרונות מהותיים יותר מבחינה בריאותית לעומת אחרים. באופן כללי, בבואנו לבדוק אילו דגים נאכלים בישראל נראה שמדובר בשלוש קבוצות שונות:

1.      דגי מים מתוקים: אמנון, פורל, נסיכת הנילוס וקרפיון.

2.      דגי ים שהסתגלו למים מתוקים: מוסר, לברק ובורי.

3.      דגי ים מובהקים: מקרל, דניס, לוקוס והרינג.

כדאי לבדוק את הערכים התזונתיים של כל דג בו אתם עומדים לבחור, בין אם מבחינת הקלוריות, השומן, כמות האומגה 3 או כל נתון אחר. כמו כן, כדאי להקפיד על גיוון הן מבחינת הטעם והיכולת להתמיד בדיאטה, והן מבחינת התרומה של הדגים למערכות הגוף השונות.

שימו לב לכמות הכספית בדגים הנצרכים

אחת הבעיות שצריך להיות מודעים אליהן היא שלעיתים דגים עלולים להכיל כמויות גדולות של כספית. הדבר נכון בעיקר כשמדובר על דגי ים, שכן שם הם חשופים הן לכספית והן לחומרים רעילים אחרים, ואין ספק שככל שהדג שאתם קונים גדול יותר הרי שהוא שהה יותר זמן במי הים וספג יותר כספית וחומרים אחרים. לכן, בבואנו לבחור את הדג המושלם כדאי לתת עדיפות לגודל בינוני. בנוסף על כך, אם אתם רוצים להימנע כמה שאפשר מחומרים כמו כספית ומזיקים אחרים, תמיד תוכלו לבחור דגי בריכה שחופשיים מכל אלו. מעבר לכך, כדאי לשלב בתפריט היומי דגים כמו סלמון, פורל, אמנון וסרדינים, שכן באופן טבעי כמות הכספית בהם הרבה יותר נמוכה.

הכנה פשוטה

מלבד כל היתרונות שצוינו לעיל, אי אפשר שלא להזכיר את היתרונות הנוספים של הדגים, כמו למשל שהם פשוט טעימים. מבחינת ההכנה, אומנם אי אפשר להתעלם מהריח, אך הכנתם פשוטה. ראשית, כדאי לקחת בחשבון שאם הדג עצמו רזה אך מוסיפים לו רטבים או מכינים אותו עם חומרים מלאים בשומן ובקלוריות, הרי שנאבד בצורה כזו את יתרונותיו. שנית, אפשר פשוט לשים את הדג בתנור עם עשבי טיבול והתוצאה משגעת. נוסף על כל אלה, בדגים גם יש חלבון קל לעיכול, וזו הסיבה לכך שאחרי אכילתם אנחנו מרגישים קלילים, דבר שאי אפשר לומר על הרגשתנו אחרי אכילת בשר. ולבסוף, זכרו שדגים כמו טונה מכילים שפע של ויטמינים והינם גם דלים בקלוריות ומסייעים בשמירה על פעילות הלב התקינה.

התוספות שמגיעות עם הדג

אי אפשר לדבר על דגים, על ההכנה שלהם ועל תרומתם לדיאטה מבלי להזכיר את התוספות, מאחר שפעמים רבות מה שהורס את הדיאטה הם המאכלים שמוגשים על יד המנה העיקרית. זכרו שדגים הולכים נהדר עם ירקות, בין אם מדובר על ירקות בתנור, ירקות מאודים או ירקות חיים, וזוהי עוד סיבה טובה לשלב אותם בתפריט היומי שלכם. אין כל צורך להטביע את הדג ברטבים או להוסיף לו שמנת כדי שיהיה טעימים, שכן עם ירקות מתובלים המנה תצא מצוינת וגם תעזור לכם להמשיך בדיאטה עד שתגיעו למשקל הרצוי.

 

 

חזרה לרשימה