ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

אוכלים חכם גם בעבודה

אחד הנושאים שמטרידים את כולנו הוא השאלה איך לא להעלות במשקל בעבודה. הדבר הראשון והחשוב ביותר שצריך להבין הוא שהכול נמצא תחת השליטה שלכם. אתם אלה שקובעים מה לאכול, והגיע הזמן להפוך מ"קורבנות" של הסיטואציה למי ששולטים בה. לשם כך, אספנו מספר טיפים שיוכלו לשפר את התזונה שלכם במהלך יום העבודה, כך שכדאי לעניין בהם ולפעול על פיהם.

שימו לב לארוחת הבוקר שלכם

בחיים המודרניים, בגלל העומס והרצון להספיק כמה שיותר דברים בכמה שפחות זמן, אנשים נוטים לדלג על ארוחת הבוקר. אין זו קלישאה שארוחת הבוקר היא החשובה ביותר ביום, כי מה שתאכלו במהלך הבוקר ישפיע באופן מהותי על איך שתתנהלו במשרד לאורך כל השעות. לכן, חשוב לאכול את הארוחה הזו בישיבה, בסבלנות ובריכוז, וכדאי גם לדאוג שתהייה מספיק גדולה, משביעה ובריאה.

מים במקום משקאות אחרים

כאשר נערכות ישיבות במשרד, או במשרדים שבהם עובדים הרבה אנשים יחדיו, יש נטייה לשתות הרבה יותר קפה לעומת הכמות שהיינו שותים אילו היינו לבד. הבעיה עם הקפה, פרט לעובדה שהוא ממריץ את קצב הלב ומשתן, היא גם שאנו מקשרים אותו עם עוגיות. בפועל, מה שקורה הוא שאנשים אוכלים הרבה יותר עוגיות ו"נשנושים" לא בריאים אחרים בגלל הקפה, ולכן כדאי להתרגל לשתות במקומו מים. המים הרבה יותר בריאים לגוף ואינם מזכירים לנו את הצורך במשהו נוסף. כמו כן, הם משפרים את קצב חילוף החומרים, דבר שכשלעצמו מסייע בהשלת משקל עודף.

הביאו נשנושים בריאים

במשרדים בהם עובדים כמה אנשים באותו חדר זה כמעט בלתי נמנע: תמיד מתחיל הרגע בו מישהו פותח חטיף לא בריא, מביא מבחוץ בורקס או כל דבר משמין אחר. הבעייתיות כאן היא הריח, הפיתוי וגם העובדה שהיינו רוצים להיות "חלק מהחבר'ה", ולכן כולם אוכלים. אחד הפתרונות הטובים ביותר בהקשר זה הוא להביא לעצמכם ירקות שחתכתם מראש, שכן מדובר בנשנוש הבריא והטוב ביותר שתוכלו לצרוך במהלך שעות העבודה במשרד. העובדים שנמצאים סביבנו לא נמצאים תחת השליטה שלנו, ובטח לא השאלה מה הם אוכלים, לכן רצוי שכל אחד יהיה אחראי על עצמו וידאג להכין ירקות חתוכים מראש.

לאכול במקום המיועד לכך

תופעה נוספת שמתרחשת בעידן המודרני היא זו של לאכול "על הדרך", מול המחשב, ולמעשה ללא הקדשת תשומת לב לאוכל עצמו. חשוב להפסיק עם ההרגל הזה, שכן אם אתם אוכלים תוך כדי עבודה אינכם שמים לב לעצם האכילה. תופעה זו גורמת לכך שאפילו כשתסיימו את האוכל אתם עלולים להרגיש רעב בתוך זמן קצר, מה שיוביל מהר מאוד לאכילה מרובה מידי במהלך העבודה. לכן, מומלץ לאכול רק במקום המיועד לכך ועדיף אפילו לעשות מזה טקס קצר שאתם מחכים לו במהלך היום ונהנים ממנו כשהוא מגיע.

אל תדלגו על ארוחות

אחת הנטיות של אנשים שעסוקים שעות ארוכות בעבודה היא לצרף ארוחות. כלומר, במקום לאכול ארוחות ביניים הם אוכלים הכול בבת אחת בארוחת הצהריים, או אחרי יום העבודה, דבר הגורם בדרך כלל לצריכה מוגברת של מזונות. זכרו שישנה חשיבות לאכילה לאורך כל שעות היום, ובהחלט כדאי להתכונן לכך מראש, כלומר להביא איתכם פירות לעבודה ולאכול אותם בכל כמה שעות. אדם בוגר יכול לצרוך ביום בין 2 ל- 3 מנות פרי, וכדאי גם לכם לעשות זאת במהלך יום העבודה כדי ליהנות מתחושת שובע שתמנע מכם "להתנפל" על המקרר כשתחזרו הביתה.

גייסו את הקולגות לעניין

הרבה פעמים, מה שקובע אם נצליח לחולל שינוי היא הסביבה, ולכן כדאי לכם לדבר על הדברים עם הקולגות שלכם. אם יהיה לכם רוב, ואם תצליחו לשכנע גם את העובדים האחרים להתחיל לאכול יותר בריא, בצורה מרוכזת ובהפסקות יזומות מהעבודה, תראו שההצלחה תהייה גדולה יותר. כך תוכלו כולכם לעצור את העבודה, לשבת יחדיו בפינת האוכל, כאשר כל אחד יאכל את המזונות הבריאים שהוא הביא מהבית. במידה שאתם גם אוכלים צהריים יחדיו, תמיד עדיף לוותר על המזון המהיר, המשמין והמטוגן, ולבחור בארוחה שאולי תגזול עוד כמה דקות אך תהייה הרבה יותר מאוזנת, מזינה וטעימה. מומלץ לשלב בארוחת הצהריים את כל אבות המזון, דבר שיגרום לתחושת שובע לזמן רב יותר, וכך תוכלו להימנע מזלילות מיותרות בהמשך יום העבודה.

 

 

חזרה לרשימה