ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

"אוכל מרזה" - על מזונות ששורפים קלוריות

כולנו מכירים את המצב: עלינו כמה קילוגרמים והיינו רוצים להשיל אותם כמה שיותר מהר. זהו בדרך כלל גם השלב בו אנחנו בודקים תפריטי דיאטות שונים, וכאן כדאי לעצור ולהכיר גם את המזונות ששורפים יותר קלוריות. חשוב להבין: לא מדובר במזונות ששורפים שומן אלא על כאלו שמסייעים לנו לשרוף יותר קלוריות בעיקר בגלל שהם מעודדים את הקיבה לפעילות מוגברת. שילוב של מזונות כאלו בתפריט היומי בהחלט יוכל לעזור לכם להוריד במשקל, כאשר הקבוצה הראשונה היא קבוצת המאכלים החריפים, כמו פלפל חריף על סוגיו השונים, סחוג, חרדל וחזרת.

איך זה קורה?

אם ניקח לדוגמא את הפלפל החריף ואת השפעתו על גופנו, נראה שהוא מכיל קפסיאיצין אשר מחמם את גוף האדם. בפועל, הוא גורם למערכות לעבוד בטמפרטורה הרבה יותר גבוהה מהרגיל, מגביר את החום ואת האנרגיה בגוף, מה שמוביל לשריפה רבה יותר של קלוריות. הערכים הנמדדים מראים שבעזרת אכילת פלפל חריף ניתן להגיע לעד 20% יותר מבחינת שריפת הקלוריות, ולכן בהחלט ניתן לומר שמומלץ לשלב מזונות דומים בתפריט היומי. מזונות נוספים שיכולים לזרז את שריפת הקלוריות הם מאכלים חמוצים, מאכלים חלביים, תבלינים מסוגים שונים כמו קינמון וג'ינג'ר, ואף משקאות כמו תה ירוק וקפה.

שלבו דגן מלא בתפריט היומי

אין זה סוד שהדגן המלא טוב לגוף, אם בגלל שהוא מסייע בהפחת השומן הבטני, ואם בשל שאר התרומות שלו למערכות הגוף. בבואנו לבדוק האם הוא יכול לסייע לתהליך ההרזיה, התשובה היא חד משמעית: כן, והדבר הוכח מחקרית. במחקרים שונים נראה כי כאשר קבוצה אחת התבקשה לאכול רק דגן מלא, ואילו קבוצה אחת אכלה גם דגנים מעובדים, הרי שהקבוצה הראשונה הוכיחה ירידה באחוזי השומן בצורה הרבה יותר מהותית. לכן, גם לכם כדאי לשלב את הדגן המלא באופן קבוע בתפריט היומי, מאחר שהוא מזרז תהליכים, מסייע בהפחתת השומן וגורם לגוף בכללותו להיות בריא יותר.

חסה לסוגיה השונים וסלרי

אחד העקרונות החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם כשמדברים על שריפת קלוריות, הינו העיקרון הפשוט של הכנסת פחות קלוריות לעומת אלו הנדרשות כדי לייצר אנרגיה ממה שאכלנו. אם ניקח לדוגמא כוס סלרי אחת שמכילה 120 גרם, נראה שמדובר בסך הכול על ב- 19 קלוריות. משמעות הדברים היא שנוכל לאכול כמה סלרי שרק נרצה, כי האנרגיה שעלינו להשקיע כדי לעכל ולפנות את ספל הסלרי תהייה הרבה יותר גדולה מ- 19 קלוריות. אלו נקראים מזונות עם ערך קלורי שלילי, ולכן בהחלט כדאי לשלב אותם בתפריט היומי. אגב, הדבר נכון לא רק לגבי סלרי אלא גם לגבי חסה, עשבי תיבול ירוקים ועוד.

כיצד אשכולית יכולה לסייע בתהליך הירידה במשקל?

מעבר לנושא של שריפת קלוריות, צריך לקחת בחשבון עוד הליכים שיוכלו לעזור לנו להיפרד מהקילוגרמים העודפים, ופירות כמו האשכולית חשובים לתהליך הזה. למעשה, כאשר מדברים על דיאטת אשכולית לא מתכוונים לאגדה אלא לדיאטה שעובדת ומוכיחה את עצמה בכל פעם מחדש. מדוע ? מפני שפירות הדר שמכילים הרבה ויטמין C מפחיתים את רמת האינסולין בגוף, דבר שכשלעצמו מעודד את הירידה במשקל. בנוסף, לפרי ההדר יש השפעה משמעותית על המרה, דבר שעוזר לפירוק שומנים, ולא במקרה פירות אלו נקראים בשמות כמו "רוצחי שומנים". יחד עם זאת, חשוב ביותר לזכור שכאשר אוכלים אשכולית יש לאכול אותה עם הקרום הפנימי המר, שכן הוא זה שבסופו של דבר אחראי על שריפת השומנים.

כוס יין אדום ביום

דבר נוסף שתוכלו לשלב בתפריט היומי שלכם כדי להיפרד מקילוגרמים עודפים, וכדי לשרוף שומנים, זו כוס יין אדום ביום. היין האדום מכיל רזברטרול - מרכיב פעיל המגרה את הפרשת החלבון שחוסם את הרצפטורים בתאי השומן. הרזבטרול מקדם את פירוק השומנים ומאט באופן משמעותי את היווצרותם של משקעי שומן חדשים, ולכן נהוג לומר שהיין האדום הוא מקור ייחודי לשריפת שומן. יחד עם זאת, אסור לשכוח שמדובר גם בלא מעט קלוריות בכל כוס יין, וגם את ההשפעות השליליות הנוספות שעלולות להיות לאלכוהול. לכן, עדיף לצרוך יין אדום בכמויות לא מוגזמות.

לסיכום, כפי שראינו לא חסרים מאכלים שיוכלו להאיץ את שריפת הקלוריות והשומנים, ולכן כדאי לבנות תפריט שיכיל את כל המזונות האלו או לפחות את חלקם. בתוך כך, חשוב לבדוק מהו הערך הקלורי של כל המזונות שאתם מכניסים לתפריט, שכן לא כדאי להגזים עם אף אחד מהמרכיבים. 

חזרה לרשימה