ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מרזים ושומרים על עור הפנים

ישנו סיפוק רב בעקבות הצלחת דיאטה וחזרה למידות קטנות יותר, אך חשוב לדעת שלעיתים קיימות גם תופעות לוואי בלתי רצויות. אחת הבולטות שבהן היא המחיר שעור הפנים משלם עקב הירידה במשקל, תופעה המתבטאת בחזות נפולה, יבשה ועייפה. יחד עם זאת, לא מדובר בכורח המציאות ובהחלט ניתן להרזות ולשמור עור פנים אלסטי וזוהר על ידי הקפדה על אורח חיים מאוזן, ושמירה על מספר עקרונות בסיסיים.

 

דיאטות כאסח לא בריאות גם לעור הפנים

 

אחד מגישות הדיאטה הגרועות ביותר לעור הפנים היא זו של דיאטות כאסח מהירות. למעשה, העור מהווה את הרקמה הגדולה ביותר בגופנו, המושפעת בקלות משינויים דרסטיים במשקל. השינויים מתבטאים באיבוד נפח הפנים ובעור פנים נפול ומצומק, עם שקעים סביב לעיניים, בליטת קמטים באזור הסנטר והאף, ודילול עור הצוואר. המצב הופך לעוד יותר קריטי ככול שגילם של מבצעי הדיאטה המהירה עולה, שכן עור הפנים שלהם כבר פחות מוצק ואלסטי מעצם האצת הליכי הזדקנות טבעיים. מעבר לכך, לדיאטות מהירות יש הרבה תופעות לוואי מזיקות נוספות. לכן, עדיף להימנע מהן ולבחור באורח חיים מאוזן ובדיאטה מתונה והדרגתית, המשולבת עם פעילות גופנית מתונה, שינה טובה ומוצרי טיפוח קוסמטיים איכותיים.

 

לרדת במשקל בהדרגה

 

ירידה הדרגתית במשקל אינה רק גישת ההרזיה הבריאה והנכונה ביותר לטווח הארוך, אלא גם האמצעי היעיל ביותר לשמור על עור הפנים. הווה אומר, שככל שהליך ההרזיה יהיה יותר הדרגתי ומתון כך הפגיעה בעור הפנים תהיה מזערית. חשוב לציין כי גם גורם העקביות מאוד משמעותי לשמירה על עור הפנים, ושדיאטות לא יציבות בהן יורדים ועולים במשקל בדחיפות מזיקות לגמישותו.

 

מרכיבי דיאטה התורמים לעור הפנים

 

מלבד שמירה על דיאטה מתונה, גם למרכיבי הדיאטה עצמם יש תפקיד מהותי בשמירה על עור פנים בריא ומוצק, ובמניעת דלקות ומחלות עור לרבות סרטן. מרכיבים אלו יימצאו בתפריט השופע בירקות  מכל הסוגים, המינים והצבעים, וכן באגוזים ופירות יער. מדובר במזונות עשירים בויטמינים, נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים המונעים פעילות של רדיקלים חופשיים שגורמים נזקים לעור. בנוסף לכך, מומלץ לצרוך לחם מלא, קטניות, גריסים ונבטי חיטה, בהיותם פחמימות עשירות בסיבים המכילות ויטמין B ונוגדי חמצון התורמים לבריאות וגמישות העור. אגב, גם צריכת בשר רזה מסייעת להחייאת העור בהכילו מרכיבים נחוצים למטרה זו, לרבות חלבונים, B12 ואבץ, וכדאי לשלב גם דגי ים קרים כמו סלומון המכילים אומגה 3 שמונעת דלקות בעור ומאיטה הליכי הזדקנות. ולסיום, דאגו לצרוך מידי יום עד 4 כפיות של שמן זית או קנולה, התורמים לחיזוק ומיצוק עור הפנים.

 

להרבות בשתיית מים

 

בנוסף לחשיבות מרכיבי התזונה, במהלך דיאטה בריאה ומאוזנת יש גם להקפיד ולשתות בין 8 ל- 10 כוסות מים ביום. שתייה מרובה של מים מנקה את הגוף מרעלים ותורמת לבריאות עור הפנים, מפחיתה קמטים ושומרת על גמישותו ועל חזותו הרעננה והזוהרת. בנוסף, ניתן להחליף חלק מצריכת המים בתה ירוק, בהיותו מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון שאף מונעים נזקי קרינת שמש.

 

היזהרו מחשיפה לשמש

 

גורם נוסף המזיק לעור הפנים הוא חשיפה לא מבוקרת לאור שמש ישיר, שהשלכותיה גוברות בתקופה של דיאטה וירידה במשקל. לכן, מומלץ להקטין את חשיפת עור הפנים לשמש על ידי חבישת כובע רחב שוליים, הרכבת משקפי שמש גדולות ואיכותיות, מריחת העור במקדמי הגנה וכאמור שתייה מרובה של מים ותה ירוק. כמו כן, נמצא שצריכת פרוביוטיקה הקיימת ביוגורט, כרוב כבוש או כתוספים, שומרת על איזון הגוף והעור וגם מגינה על העור מפני קרינת השמש.

 

אלכוהול וסיגריות מזיקים לעור הפנים

 

מעבר לעבודה שהן לא בריאות ומסוכנות, סיגריות גם מזיקות לעור הפנים. כלומר, עישון מעודד את היווצרותם של רדיקלים חופשיים הפוגמים בעור פנים ומאיצים את הליכי הזדקנותו. לכן, לא רק בשביל הריאות ושאר אברי הגוף, אלא גם עבור עור הפנים שלכם עדיף שתפסיקו לעשן. בנוסף,  בטווח הארוך צריכה מוגזמת של אלכוהול מזיקה לעור הפנים בהיותה גורמת לייבושו.

 

הקפדה על שעות שינה

 

גם לשעות השינה יש תפקיד מהותי בשמירה על עור הפנים. חשוב לדעת כי שינה טובה משפרת את תפקוד מערכות הגוף בכללותן, לרבות איכותו שלך עור הפנים. ומאידך חוסר שינה ועייפות מצטברת מתבטאים בעור פנים תשוש, נפול ועייף. לכן, במהלך הדיאטה הקפידו לישון לפחות 7 שעות רצופות בכל לילה.

 

פעילות גופנית טובה לעור הפנים

 

כידוע, פעילות גופנית אירובית הינה מרכיב מהותי בהצלחתה של כל דיאטה מאוזנת. בנוסף לכך, פעילות זו טובה גם לעור הפנים, בהיותה ממריצה את מחזור הדם והחמצן ותורמת להתחדשות העור. מדובר בפעילות מתונה שיש לבצעה באופן שוטף לפחות 4 פעמים בשבוע, ועדיף בחוץ באוויר הצח.

 

טיפוח עור הפנים

 

טיפוח עור הפנים עם מוצרי קוסמטיקה איכותיים הינו מרכיב נוסף התורם לחיוניותו. מבין המוצרים הללו, החשוב ביותר הוא שימוש קבוע בקרם לחות איכותי, בשילוב תקופתי של מסכות ניקוי והזנה טבעיות המתאימות לסוג עור הפנים שלכם. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי יעילותם של מוצרים אלו אינה עומדת בפני עצמה ללא תזונה נכונה ואורח חיים מאוזן.

 

 

 

חזרה לרשימה