ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

סקס, תזונה ודיאטה

אם יש שני נושאים שמעסיקים את האנושות כבר משחר ההיסטוריה, אלו הם סקס ודיאטה. אכן, הרבה אנשים מדברים על סקס ורוצים לחוות אותו כמה שיותר, ממש כפי שלא מעט מאיתנו עסוקים בדיאטה ובכמה קילוגרמים היינו רוצים להשיל. נשמע לכם מוכר? תוהים האם יש קשר בין הדברים? אם כך, הכתבה הזו נכתבה עבורכם וכדאי לכם לעניין בה.

למה בעצם כדאי לעשות סקס?

מעבר לכך שסקס יכול לגרום להרגשה טובה, לקרבה בין שני אנשים ולשיפור הביטחון העצמי, הוא גם יכול להיות קשור להצלחה שלכם בדיאטה בגלל סיבות שונות:

1.      שינה: אחרי סקס בדרך כלל נרדמים מהר, בין היתר בגלל ההורמון המשוחרר בזמן האורגזמה שנקרא אוקסיטוצין. על פי מחקרים רבים שנערכו בתחום, הורמון האוקסיטוצין מעודד שינה, וזו טובה גם לדיאטה.

2.      חיזוק שרירי האגן: נשים יודעות שעם הגיל השליטה על שרירי האגן הולכת ונהיית קשה יותר, ומכיוון שסקס משפר זאת כדאי להרבות בו.

3.      הלב: מחקרים מראים שפעילות מינית לא רק שאינה פוגעת בשריר הלב אלא להפך, מחזקת אותו, דבר שמאריך את חיינו ומשפר את היכולת לרזות.

דילמה נוספת שלא מעט אנשים מתמודדים איתה, היא השאלה מה לאכול לפני סקס. מצד אחד נרצה לאכול את אותם המזונות שנחשבים כמעוררים העונים לשם אפרודיזיאק, אך מצד שני בוודאי נרצה לא להרגיש כבדים מידי ולא להריח רע ממזונות שונים. לכן, בהחלט ניתן לומר שיש קשר בין סקס, דיאטה ותזונה, ומומלץ לצרוך מזונות הנחשבים למעוררים. לדוגמא, מזון חריף כמו פלפל צ'ילי מעלה את קצב הלב, גורם להזעה ומחקה ריגוש מיני. בנוסף, הוא גם משחרר אנדורפינים הקשורים בהנאה מינית. מומלץ גם לצרוך באופן מדוד צדפות המכילות אבץ שעוזר לייצור תקין של זרע, ומזונות כמו תאנים ושוקולד הנחשבים למעוררי חשק.

מזונות שישפרו את התפקוד המיני

ישנם כאמור מזונות הנחשבים למעוררים ומעטים גם כמשפרי תפקוד מיני. כלומר, הם משפיעים על מצב הרוח, משפרים את המערכת ההורמונאלית ואף משפרים את בריאות כלי הדם. מזונות אלו כוללים למשל את הקקאו, שבמצבו הגולמי עשיר במגנזיום ומכיל ריכוז מאוד גבוה של נוגדי חמצון. הקקאו משפר ותומך בפעילות הלב ועשיר בחומרים שמעלים את רמת הסרוטונין, דבר שמשפר את מצב הרוח. בנוסף לכך, כדאי לצרוך מזונות כמו הקשיו, שבעזרת המגנזיום שהוא מכיל יכול למנוע מחלות לב כלליות, להרגיע ובכך לשפר את התפקוד המיני.

אילו מזונות נוספים כדאי לצרוך כדי ליהנות יותר מסקס?

במסגרת המזונות שיכולים לעשות לנו טוב, לסייע בדיאטה וגם לעורר את החשק המיני, ניתן לראות עוד כמה דוגמאות כמו למשל הרימון. במקרה של הרימון, התכונות העיקריות המיוחסות לו כוללות את שיפור הפוריות ואת אריכות הימים, שני דברים שכמובן לא כדאי לוותר עליהם. בנוסף לכך, מחקרים רבים מראים שהרימון גם מסייע לגוף מפני שהוא מחזק את מערכת החיסון ונוגד חמצון. בין המזונות המומלצים ניתן למנות גם את גרעיני הדלעת, אבוקדו, ואפילו פולן דבורים. הפולן ידוע כמעורר חשק מיני ואף מסייע בנושא של אנטי-אייג'ינג.

כיצד פעילות מינית מסייעת להרזיה?

מלבד האמור לעיל, כדאי לקחת בחשבון שסקס מסייע להרזיה פשוט כי הוא עובד כמו ספורט. כלומר, הוא גורם לנו לנוע ובצורה זו אנו שורפים עוד קלוריות, כך שאין זה מפתיע לראות אנשים שבוחרים בו לעומת האפשרות של מכון הכושר. אגב, הסקס מסייע גם בדרכים אחרות, כמו  שיפור הביטחון העצמי שמונע מלאכול בלי שליטה. לבסוף, אווירה של יחסי מין קבועים גורמת לאנשים להתחבר יותר לגופם, דבר המוביל למתן כבוד לצרכיו ולשמירה על תזונה בריאה יותר.

לסיכום, לא בכל שלב בחיים קל לעשות דיאטה, ולא בכל שלב קל לשמור על המשקל הרצוי שאליו הגעתם. יחד עם זאת, ספורט ותפריט בריא ומאוזן בהחלט יוכלו לעזור, כמו גם פעילות מינית קבועה. כפי שראינו, היא מסייעת הן מבחינה פיזיולוגית והן מבחינה נפשית, כך שאין סיבה בריאותית שלא לשלב אותה בחייכם. מעבר לכך, הסקס גם מקרב אתכם לבני הזוג ומשפר את מערכת היחסים, כך שברור מדוע הוא חשוב לכולנו.

 

 

חזרה לרשימה