ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

תבלינים מומלצים שיחממו לכם את החורף

כמעט כולנו סובלים בחורף מהתקררות, הצטננות ומחלות אחרות שקשורות בדרך זו או אחרת לטמפרטורות הנמוכות, ולמערכת החיסונית שלא מספיק חזקה. לכן, אם גם לכם חשוב להתחמם בחורף ולעשות זאת תוך כדי חיזוק גופכם, כדאי לקחת בחשבון את השימוש במספר תבלינים.

סערה בכוס תה

ייתכן שאתם שותים כוס תה מהביל כמה פעמים ביום, ואולי אפילו חליטת צמחים, אז למה שלא תנצלו את התה לדברים נוספים? אחד התבלינים שכדאי להתרגל להוסיף לכוס התה היומית שלכם הוא ג'ינג'ר, שידוע כמחזק של המערכת החיסונית. הג'ינג'ר מפחית לחות, מקל על שיעול ועוזר להתמודד עם תסמינים כמו כאבי גרון, ליחה וכדומה.

מה עוד כדאי להוסיף לתה שאתם שותים?

אם אתם לא אוהבים את טעמו החזק של הג'ינג'ר, כדאי לקחת בחשבון תבלינים אחרים שיוכלו לתרום לבריאותכם בחורף, כמו לדוגמא קינמון. הוא אומנם תבלין דומיננטי אך מי שאוהב אותו יוכל ליהנות גם משיפור זרימת הדם ומחימום הגוף. בנוסף, קינמון יכול להקל על שיעול ואפילו על קשיי נשימה, כך שלא מפליא לגלות כי הרבה אנשים משתדלים לצרוך אותו על בסיס יום יומי. אגב, תוכלו גם להוסיף לשתייה החמה קמומיל, אשר תכונותיו מרגיעות במיוחד. היתרון העיקרי של הקמומיל טמון בכך שהוא לא רק מסייע להירדם ולהירגע מבחינה פיזית, אלא גם יכול להרגיע מבחינה נפשית ולסייע בהתמודדות עם מתחים. מאידך, אם יש לכם בעיות בדרכי הנשימה כדאי לבחור דווקא בתבלין חזק יותר, כלומר הל, שיכול להקל על קשיי הנשימה ועל השיעול, וניתן לצרוך אותו עם משקאות חמים מסוגים שונים.

האנטיביוטיקה של הטבע

מעבר לכך שלכוס התה, או לכל משקה חם אחר, תוכלו להוסיף תבלינים מסוגים שונים, אתם יכולים גם לצרוך תבלינים מיוחדים בעלי סגולות מרפא עם תפריט הדיאטה היומי. אחד מאותם מרכיבים שכדאי לשלב באופן קבוע הוא כמובן שום הגינה. לא במקרה קוראים לו "האנטיביוטיקה של הטבע", שכן יש לו תכונות מופלאות ותרומה רבה למערכות הגוף השונות. ראשית, הוא סותר רעלים שמצטברים בגוף, ושנית, הוא עוזר לטיפול בכאבי בטן, מונע דלקת ריאות ומסייע בהגנה מפני קנדידה ושפעת. מעבר לכל אלו, אי אפשר להתכחש לכך שטעמו נפלא, ולכן הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר במטבחים מגוונים מהעולם.

כל הסיבות לצרוך כמון

חסרים לכם תבלינים לחיזוק מערכות הגוף? אם כך, כדאי שתיקחו בחשבון גם את שילובו של הכמון במאכלים. אחד היתרונות הגדולים שלו טמון בעובדה שהוא מסייע לטיפול נגד רעלנים וחיידקים, אשר פוקדים את מערכת העיכול מסיבות שונות. ניתן לצרוך אותו במגוון דרכים כמו בסלט, ביוגורט או בכל צורה אחרת שתאהבו. הכמון קיים במטבחים שונים כבר מאז העת העתיקה, ובהחלט תוכלו לשים לב לשיפור הבריאות וההרגשה שלכם אם תתחילו לצרוך אותו על בסיס קבוע.

במה כורכום יתרום לבריאותכם?

התבלין הבא שכדאי לכם לשלב במאכלים הוא כורכום, שכן תכונותיו הטובות הן רבות. הכורכום משפר את זרימת הדם בגוף ויוצר רקמות דם חדשות, וכמו השום מהווה סוג של אנטיביוטיקה טבעית. הוא גם מסייע באיזון חילוף החומרים, כלומר, ממריץ ומאט את חילוף החומרים על פי הצורך. מלבד זאת, כורכום גם מסייע לפעולת המעיים ואף מחסל בקטריות יעיל, כך שברור מדוע במטבחים רבים עושים בו שימוש ניכר. ניתן לצרוך אותו בצורת אבקה, ויש לו טעם נפלא כשמוסיפים אותו למאכלים שונים, כך שכדאי לשקול זאת בחיוב.

בניית תפריט חכם

 

החורף מביא איתו לא מעט אתגרים מבחינה פיזית, ולכן כדאי יהיה לשים לב מה בדיוק אתם אוכלים ובאיזה תפריט אתם עושים שימוש. זכרו כי הטמפרטורות המשתנות משפיעות בין היתר על מצב הרוח ועל ההרגלים היום יומיים, ושהתבלינים יוכלו לחזק אתכם מבחינה פיזית וגם רגשית. לכן, כדאי להתרגל לשלב אותם בתזונה הקבועה. כל אלו, בשילוב של הקפדה על דיאטה נכונה, פעילות גופנית ושתייה מרובה, יוכלו לסייע לכם לשמור על הגוף וגם לא להעלות במשקל. בצורה זו תוכלו להגיע לעונת האביב כשאתם חזקים יותר וכשמערכות הגוף שלכם עובדות בצורה יעילה, עם ניחוחות וטעמים מיוחדים שהותירו התבלינים של החורף האחרון.   

חזרה לרשימה