ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שומרים על גזרה גם בימי החורף הקרים

יחסית למדינות אירופה ולמקומות אחרים בעולם החורף בארצנו אמנם אינו קפוא, אך כולנו בהחלט מרגישים בשינויים שהוא מביא איתו. לדוגמא, השעון הביולוגי משתנה בחורף מפני שהיום יותר קצר והטמפרטורה נמוכה, דבר המשפיע באופן ישיר גם על גופנו. בנוסף, מערכת החיסון עלולה להיות חלשה יותר, קצב חילוף החומרים יורד והרצון לאכול גובר, מה שמוביל לא אחת לעלייה במשקל. רגע לפני שאתם מוותרים ומתייחסים למצב כאל צו הגורל כדאי שתעיינו בכתבה הבאה. תמצאו בה מספר טיפים שיוכלו לעזור לכם לשמור על הגזרה גם בימי החורף הקרים.

טיפים שכדאי ליישם

יש כמה מספר דברים שיוכלו לעזור לכם להישמר מפני עלייה במשקל, והראשון שבהם הוא להוסיף מאכלים חמים לתפריט היומי כמו מרק, ירקות מבושלים, דייסות למי שאוהב, ותה. במקביל לכך, כדאי להתרחק כמה שרק אפשר ממזונות מתוקים כמו קרואסונים ומאפים שונים, ומומלץ תמיד לדאוג שהמקרר יהיה מלא בתבשילי ירקות מגוונים. אצל הרבה אנשים שתיית כוס קפה מתקשרת עם עוגייה או "משהו מתוק", ולכן החורף הוא הזמן המושלם לשתות פחות קפה ולהעדיף את חליטות הצמחים למיניהן. בנוסף לכל אלו, חשוב ביותר להמשיך לעסוק בפעילות הגופנית מהקיץ, שכן היא לא רק שורפת קלוריות ומחממת אלא גם משחררת אנדורפינים שגורמים להרגשה טובה.

מאכלים שכדאי לצרוך

אחת מהבעיות עם שמירה על דיאטה בחורף היא העובדה שכולנו מבלים יותר זמן בבית ונמצאים פחות בתנועה. לכן, כדאי להקפיד על צריכת פחמימות מורכבות כמו קטניות, דגנים מלאים ואף גריסי פנינה, שכן פחמימות מסוג כזה תורמות לתהליך ההרזיה וגם נותנות תחושת שובע שנמשכת יותר זמן. בנוסף לכך, חשוב לדעת שישנם תבלינים שידועים כ"מחממים" וככאלו שממריצים את מחזור הדם, דבר הגורם לתחושת חמימות נעימה: קינמון, ג'ינג'ר, ציפורן, אגוז מוסקט, זרעי חרדל, עלי דפנה ויסמין. שילוב של כל התבלינים האלו בתבשילים השונים שאנו מכינים בחורף, יכול להועיל גם הוא לשמירה על המשקל בעונה הקרה.

צריכת מרקים בחורף

לא במקרה כל כך הרבה אנשים נכנסים למטבח בחורף ומכינים מרקים מסוגים שונים, ובהחלט כדאי גם לכם לעשות זאת. מרקים תורמים לתחושת שובע, מחממים וגם מטעינים אותנו באנרגיות להן אנו זקוקים בחיי היום יום. יחד עם זאת, כדאי לשים לב היטב למצרכים שאנו מבשלים מהם מרקים, שכן עדיף לדאוג שיהיו כמה שיותר בריאים ועשירים, ויכללו מזונות כמו חומוס גרגרים, גריסי פנינה, דוחן ועדשים. אלו תורמים מאוד לתחושת השובע וההנאה, וכאשר אוכלים אותם חמים במרק השפעתם נמשכת לזמן רב יותר. אגב, מומלץ להכין גם מרקים עם שורשים שונים, בטטה, ברוקולי וכדומה, מכיוון שהם מספקים כמות נכבדה של ויטמינים. בנוסף, ניתן להכין מרקים הכוללים ירקות שנחשבים כמסייעים ליצירת חום ולשמירה עליו, כמו ארטישוק ירושלמי, סלרי, לפת ובצל.

תפריט לדוגמא

לא חסרים תפריטים שיכולים להפוך את החורף לבריא וטעים יותר, ואחד מהם הוא תפריט הכולל צריכה של דייסת סולת בבוקר ומוצרי חלב, מרק ירקות בצהריים ומנה בשרית, ירקות מוקפצים לארוחת ערב וכדומה. אם תשימו לב, ההבדל העיקרי בין תפריט החורף המומלץ ובין תפריט הקיץ נעוץ בשאלה איך אנו צורכים את מנת הירקות היומית, שכן בקיץ הירקות בדרך כלל חיים, ואילו בחורף נמליץ לאכול אותם מבושלים. עצם העובדה שהירקות עוברים בישול מוסיפה חום לארוחה, שאצל רבים מייצרת תחושת "נחמה" ושובע. עוד מומלץ ביותר להרבות במזונות המכילים ויטמינים ומינרלים כמו פירות וירקות מסוגים שונים. בנוסף, החורף הוא הזמן המושלם לצרוך הרבה וויטמין C על ידי אכילה של פירות הדר, עגבניות וירקות שונים, שכן הוא מחזק את מערכת החיסון.

איזו פעילות גופנית מומלץ לעשות בחורף?

ישנם אנשים שמתקשים להקפיד על פעילות גופנית באופן כללי, אם בגלל שהם לא נהנים ממנה או שלא פיתחו את ההרגל, ולרוב תופעה זו מחמירה כשקר בחוץ. יחד עם זאת, כפי שהודגש לעיל בהחלט כדאי להתעקש על הנושא, כי הפעילות הגופנית תשמור עליכם מהשמנה. אפשר לנצל את החורף כדי להתנסות בפעילויות גופניות אחרות כמו טאי צ'י, מכון כושר, יוגה וכדומה, הנערכות החדרים סגורים. מה שבטוח הוא, שלא כדאי לוותר על הספורט כי כפי שנאמר - נפש בריאה בגוף בריא.

 

 

חזרה לרשימה