ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

תזונה נכונה וחזרה למשקל הרצוי אחרי לידה

היריון הוא תהליך טבעי, מרגש ומיוחד מאוד בחייה של האישה, אך אין זה אומר שקל להתמודד איתו מבחינה פיזית. ראשית, במהלך ההיריון עצמו נשים עלולות לחוש כאבים רבים, ושנית, חלק מהתופעות הנלוות לכל העניין היא העלייה במשקל. כאשר מדברים על עלייה תקינה במשקל בזמן ההיריון מתכוונים לטווח שבין 8 ל 10 קילו, ואם העלייה פחות או גדולה מהמספרים האל עלולות להיות השלכות מסוכנות לאם ולעובר. בתוך כך, אחת הסוגיות המורכבות שאיתן האישה צריכה להתמודד, היא דווקא התקופה שאחרי ההיריון, והדבר הראשון שצריך לדעת הוא שאי אפשר לצפות שבבת אחת הקילוגרמים ייעלמו אחרי הלידה. למעשה, בנות 30 פלוס צריכות בערך שנה כדי לאבד את הקילוגרמים העודפים.

הטעויות הנפוצות

עוד לפני שננסה להבין מהי תזונה נכונה אחרי לידה, כדאי שנכיר את הטעויות הנפוצות שמהן כדאי להימנע בהקשר של הורדה במשקל. כאמור, הטעות הראשונה היא לצפות שעם הלידה ירדו הקילוגרמים. שנית, נשים רבות חושבות שההנקה גורמת לירידה במשקל, אך אין זה מדויק. אומנם ההנקה מסייעת, אך באופן כללי החוק של "אוכלות – עולות" נשמר. הניסיון להוריד במשקל על ידי הפסקת האכילה גם הוא אינו עולה יפה, וכך גם הוויתור על פחמימות לא תמיד מסייע. חשוב להיות מודעת לכל הטעויות האלו ולנסות לבחור את הדיאטה הנכונה והמתאימה, כאשר הקו המנחה הוא סבלנות והתמדה.

טיפים שיכולים לעזור

יש כמה טיפים שיוכלו לעזור לכן לרדת במשקל מהר יותר, כמו למשל לאכול ארוחות קטנות. אכילה של ארוחות קטנות מונעת מכן להרגיש רעבות וגם שומרת את מערכת העיכול כל הזמן בעבודה, דבר שמסייע מאוד בתהליך ההרזיה. בנוסף לכך, כדאי לאכול מוצרי חלב רזים, לצרוך כל יום מוצרי בשר רזים כמו עוף והודו, ולצמצם את כמות הפירות ל- 2 או 3 מנות ביום. כמו כן, חשוב לשתות בכל יום לפחות 8 כוסות של נוזלים, ועדיף שיהיו מים ולא משקאות אחרים שעלולים להכיל סוכר או תחליפים שאינם בריאים לגוף.

לזוז, וכמה שיותר

אחרי הלידה, לנשים נטייה להישאר בבית ובהחלט אפשר להבין זאת. הלידה מהווה טראומה לא קלה שהגוף צריך להתמודד איתה, ולא אחת הכאבים מלווים את האישה גם אחרי הלידה. מאידך, זהו בדיוק הזמן להתעקש ולצאת להליכות רבות, ועדיף לעשות זאת על בסיס קבוע. ראשית, ההליכה מסייעת לכן לשרוף קלוריות, ושנית, היא מחזקת ומחטבת את כל השרירים. מלבד זאת, העיסוק בפעילות גופנית כגון הליכה, שחייה או אחרת, יכול לעזור גם מבחינת מצב הרוח והחזרה המהירה לשגרת החיים. לכן, כדאי להתעקש עליה ולעזוב לשעה את הרך הנולד עם מישהו אחר, כי כשאתן מאושרות יותר גם התינוק מרגיש זאת.

הנקה אחרי הלידה ותזונה מתאימה

מי שהחליטה להניק אחרי הלידה צריכה לקחת זאת בחשבון מבחינת תפריט הדיאטה, שכן הגוף דורש אנרגיה רבה כדי לייצר חלב. למעשה ההמלצות מדברות על כך שאישה מניקה צריכה לצרוך כ- 1800 קלוריות ביום, כלומר תוספת של בין 350 ל- 500 בכל יום. יחד עם זאת, חשוב ביותר לשים לב לדרך שבה אתן צורכות את הקלוריות הנוספות לצורך ההנקה, כי הרבה יותר קל להגיע לכמות היומיות ממה שאתן חושבות. לכן, יש לתכנן את האכילה בצורה מסודרת ותמיד עדיף להיפגש תחילה עם דיאטנית מקצועית, שכן אשת המקצוע תוכל לעזור בבניית תפריט מתאים.

הצבת מטרה הגיונית וירידה איטית

שני דברים נוספים שצריך לקחת בחשבון, ושיוכלו לעזור להצלחת התהליך, הם להציב מטרה הגיונית ולהבין שזו משימה הדורשת זמן. ישנם נשים שלאורך חייהן עשו לא מעט "דיאטות כאסח" מהירות, ולכן הן חושבות על האופציה הזו גם אחרי הלידה. ואולם, בהחלט עדיף לוותר על הפרויקט. התקופה שאחרי הלידה היא זמן שבו צריך לשמור על כוחות ולא לאבד אותם בגלל דיאטות קיצוניות נטולות פחמימות, או כל דבר אחר, שכן אתן נדרשות לא רק לרדת במשקל אלא גם לתפקד בצורה מלאה כאמהות. מכאן גם חשוב להבין את משמעות הזמן שיעבור עד שתאבדו את המשקל העודף, ולהציב מטרות הגיוניות בדרך. אומנם לא מדובר על "זבנג וגמרנו", אך החדשות הטובות הן שההתמדה משתלמת והמשימה בהחלט אפשרית. 

חזרה לרשימה