ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

פירות הדר - לא רק ויטמין C...

בין אם אתם רוצים לרדת במשקל, לשמור על הבריאות או פשוט להרגיש רעננים ונמרצים יותר, הרי שיש דבר אחד שכדאי לכם להכניס לתפריט היומי: פירות הדר. אומנם הסיבה הראשונה שכולם חושבים עליה כשהם שוקלים להתחיל לאכול פירות הדר הוא אותו ויטמין C ידוע ומוכר, אך למען האמת זוהי ממש לא הסיבה היחידה. פירות ההדר, בין אם מדובר על אשכולית, תפוז או כל פרי אחר, עשירים בלא מעט פיטוכימיקלים ייחודיים שטובים לגוף שלנו. למעשה, המחקרים מראים שמדובר על לא פחות מ- 200 פיטוכימיקלים ייחודיים, כך שכדאי להתרגל לצרוך פירות הדר בכל יום.

מה תורמים פירות ההדר לבריאותנו? 

כשמדברים על פיטוכימיקלים מתכוונים לחומרים שיש להם תכונות מצוינות משיכולות לגרום לנו להיראות צעירים יותר ואפילו להפחית את הסיכון לחלות במחלות קשות כמו סרטן. בין יתר החומרים שנמצאים בפירות ההדר נמצאים:

1.      לימונן: בעל השפעה מגינה מפני סרטן, ככל הנראה על ידי כך שהוא עוזר בפירוק חומרים מסרטנים.

2.      הספרידין: מפחית תהליכי דלקת, מונע חמצון ואף מונע לחץ דם גבוה.

3.      רוטין: מסייע להגברת ויטמין C הנמצא בכל פירות ההדר ומונע חמצון.

4.      לימונו אידים: חומרים המעכבים יצירת גידולים.

5.      ליקופון: מסייע בפעילות אשר מונעת סרטן מסוגים שונים ומחלות לב.

6.      ויטמין C: המרכיב שכולנו מכירים וחיוני ביותר לפעילותה של המערכת החיסונית. 

הערך הקלורי של פירות ההדר

כל מי שרוצה לעשות דיאטה וכל מי שאיכפת לו מהופעתו החיצונית לא יוכל להתעלם מהשאלה האם בפירות הדר יש יותר מידי קלוריות. בנוגע לכך, כדאי לדעת שהתשובה היא שלילית, כלומר, באופן יחסי פירות ההדר הם בעלי ערך קלורי ממוצע נמוך. ניתן לראות שבתפוז יש בממוצע 50 קלוריות, אשכולית מכילה 96 קלוריות וכך גם האשכולית האדומה. הפומלה מכילה 118 קלוריות ואילו פומלית 40 קלוריות בלבד. הנתונים האלה מראים שלא מדובר על תוספת משמעותית ומכבידה לתפריט הדיאטה היומי, ולכן בהחלט כדאי להתרגל לצרוך את פירות ההדר השונים על בסיס יום יומי.

באיזו צורה כדאי לצרוך את פירות ההדר?

ראשית, כשמדברים על פירות הדר שונים צריך לשים לב לכך שיש פירות שניתן לצרוך בכל עונות השנה, ויש כאלה שניתן לקנות רק בחורף. שנית, כדאי לדעת שהצורות העיקריות לצריכת הפירות הן אכילת הפרי כפי שהוא או הכנת מיץ. באופן כללי, ההמלצות מדברות על כך שעדיף לצרוך את הפירות במצב הרגיל, כלומר כפרי ולא בצורת מיץ. כמו כן, כדאי לדעת שבמקרים רבים מומלץ לצרוך את הפירות אפילו עם קליפותיהם כיוון שהקליפות עצמן מכילות חומרים חשובים שבריאים לגוף האדם. יתרה מכך, לעיתים עדיף שלא להפריד את השכבה הלבנה (כמו באשכולית ובתפוז), שכן דווקא שכבה זו עשירה בחומרים שאותם אנו מחפשים כשאנחנו צורכים פירות הדר. חומרים אלה מסייעים רבות גם לפעילות המעיים ואכילתם עם הפרי מונעת עצירות. מומלץ לאכול את הפרי בקליפתו הלבנה בבוקר על קיבה ריקה. יש לחשב זאת במסגרת מכסת הפירות היומית, כמובן.

סיוע בתהליך הירידה במשקל

מעבר לכל החומרים החיוביים שמכילים פירות ההדר, כדאי לדעת שהם גם מסייעים בתהליך של שריפת השומנים בגוף. אם ניקח לדוגמא את האשכולית נוכל לראות שהמחקרים מצביעים על כך שהיא משפרת באופן משמעותי את איזון האינסולין. מכאן שהיא תורמת לתחושת שובע ומעבר לכך היא כמובן גם עשירה בוויטמין C. אם חשבתם לרגע שכאשר מדברים על צריכת מוגברת יותר של פירות הדר הכוונה היא לאוכלוסייה מסוימת, כדאי שתדעו שאתם טועים. למעשה אין כל הבדל בין נשים, גברים, ילדים או תינוקות. לכולנו מומלץ לצרוך פירות הדר ולהקפיד לאכול אותם כפי שהם. מעבר לכל אלה, המחירים שלהם בעונה זו הגיוניים כך שכולנו נוכל לעמוד בהם בקלות. אם אתם מתקשים לשלב את פירות ההדר בדיאטה היום יומית שלכם, בהחלט יכול להיות שזהו עניין של הרגל, והאמת היא שכדאי להתעקש ולהתרגל לאכול אותם. אגב, אם אתם מנסים לאבד ממשקלכם הגיע הזמן שגם אתם תדעו שלא תמיד פעילות גופנית תעשה את כל העבודה, שכן כדאי מאוד להתייחס גם לשאלה מה אתם אוכלים. אומנם נכון שפירות, בין אם מדובר על פירות הדר או אחרים, מכילים גם סוכר, אך תרומתם לגוף רבה. עד מהרה תגלו שאם תתרגלו לצרוך פירות על בסיס יום יומי הבריאות שלכם תשתפר וגם תרגישו הרבה יותר טוב.

 

 

חזרה לרשימה