ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

לעבור את החגים בריאים ורזים

הגישה הרווחת בקרב הציבור הישראלי היא שתקופת החגים אינה זמן מתאים לדיאטות.

החגים הם תקופה של חופש ושמחה בה נפגשים יחדיו כל בני המשפחה ומסבים לארוחות גדולות ומפוארות. מצעד הארוחות העשירות במעדנים טעימים ושופעי קלוריות ממשיך גם לבילויים בחיק המשפחה המצומצמת וחברים, בין אם כפיקניקים בטבע, בילוי במסעדות ומפגשים חברתיים. בסך הכל, על פי מחקרים בתחום, תענוג קולינרי זו עולה לישראלי בוגר בין 2 ל- 4  קילוגרם בממוצע, מה  שבהחלט יכול לשבש כל הליך של דיאטה ושמירה על משקל. יחד עם זאת, ניתן להימנע ממכשולי  החג באמצעות גישה החלטית ובריאה.

כל המשמין הרי זה משובח?

הגישה הרווחת בקרב הציבור הישראלי היא שתקופת החגים אינה זמן מתאים לדיאטות. אכן, כל ארוחת חג משפחתית משתדלת להתעלות על רעותה במאכלים טעימים עתירי שומן, פחמימות  וסוכר, עם מעדנים מטוגנים, המון בשר עסיסי, מאפים מכל הסוגים ודברי מתיקה. ארוחות אלו  נמשכות על פני ערב שלם עם עוד ועוד מנות, עד שחייבים לפתוח כפתור או חגורה בשביל שאפשר יהיה לנשום. למעשה, בכל ארוחת חג, כל סועד צורך לפחות 4000 קלוריות ולכן כמעט בלתי אפשר להימנע  מחריגה משמעותית במשקל, וכמובן גם מהמאבקים הקשים לאחר מכן בחזרה ל- "משקל טרום חגים". השאלה היא, האם זוהי האופציה היחידה שעומדת בפנינו בתקופת החגים, והתשובה היא שלא. ניתן להימנע מארוחות שחיתות אלו ולהמשיך ולשמור על תזונה בריאה ומאוזנת גם בארוחות החג.

להגיע עם החלטה ברורה

על מנת לעמוד בפני הפיתוי של ארוחות חג וזלילה חסרת רסן, יש בתור התחלה להגיע אליהן עם החלטה ברורה שלא להגזים באכילה. מאוד יעזור אם כבר בתחילת הערב תודיעו ותסבירו למארחים ולמוזמנים נוספים שאתם בדיאטה מחייבת, שאינה סובלת חריגות. כך לא ינסו לפטם אתכם, הדודה לא תיעלב שלא טעמתם את הממולאים המפורסמים שלה, וגם המחויבות שלכם למשימה תגדל.

מוכנים לסעודה

ביום ארוחת החג מומלץ שתבצעו פעילות גופנית של כשעה, בין אם הליכה, ריצה, רכיבת אופניים או כל פעילות אחרת אשר תמריץ את חילוף החומרים בגופכם. כמו כן, הימנעו ביום החג מלאכול ארוחת צהרים כבדה וגדולה, הסתפקו בארוחה קטנה וקלילה ושתו הרבה מים במהלך היום. יחד עם זאת,  בשום פנים ואופן אל תגיעו רעבים לארוחת החג, שכן הרעב יגרום לכם לאבד שליטה ולאכול הרבה יותר כולל מאכלים עתירי קלוריות. מנגד, כשעה לפני הארוחה מומלץ שתאכלו ארוחה קלה המורכבת מפרי או פרוסת לחם, ומלווה בשתיית מים. לארוחה עצמה לבשו דווקא בגדים צמודים שיזכירו לכם אם אתם חורגים ומגזימים באכילה. במידה שההגעה כרוכה בנסיעה ארוכה שיכולה להתארך עוד יותר בגלל פקקים, קחו עימכם לדרך בקבוק מים ועוד משהו קל לאכול. כך תגיעו לערב החג הרבה יותר מאוזנים עם יכולת גבוהה להתמודד מול הפיתויים העומדים לפניכם.

מה לאכול בארוחות החג?

מכיוון שברוב המשפחות מרכיבי ארוחת החג חוזרים על עצמם, תכננו מראש תפריט שאינו עובר את ה- 1500 קלוריות. בטרם תחילת הסעודה כדאי לברר מהן המנות שיוגשו ולברור מהן את אלו שאתם אוהבים במיוחד. הקפידו שלא להתמלא ממנות הפתיחה ורסנו את עצמכם מלאכול כל מנה המוגשת לשולחן. כמו כן, היו מודעים לכמות האוכל שאתם צורכים, הימנעו מסעידה המורכבת ממנה קטנה כל פעם, ושימו מראש על הצלחת את כל המנות שאתם רוצים לאכול. עדיף שהמנות יכילו כמה שיותר ירקות טריים, מאכלים מבושלים, אפויים, צלויים ומאודים, וכמה שפחות מאכלים מטוגנים. בנוסף, בין כל מנה למנה הקפידו לשתות כמה שיותר מים, סודה או משקה דיאט שיתרמו לתחושת מלאות ושובע ויקטינו את תאבונכם. זכרו שגם אלכוהול משמין ובייחוד יין מתוק או בירות, ולכן שתו כמות קטנה של אלכוהול המורכב עיקר מיין יבש. בסיום הארוחה, העדיפו סלט פירות לקינוח ביחד עם תה חליטת צמחים המסייע לפעולת העיכול. אם אתם פשוט לא יכולים להתאפק, הסתפקו במנה קטנה של דבר מתיקה - בעיקר בשביל הטעם.

ומה אחרי הארוחה?

לאחר הארוחה מומלץ לצאת לסיבוב הליכה לבד או בחברותא בכדי להמריץ את פעולת המעיים ולסייע בעיכולו של האוכל. ביום שלמחרת הארוחה חזרו לשגרת תזונה בריאה, וכך תמנעו הצטברות עודפי שומן  שבהמשך יהיה יותר קשה להיפטר מהם. כמובן שיש להמשיך ולהקפיד על תזונה מאוזנת ונכונה במהלך החגים וגם אחריהם.

אם הצבתם גבולות מוגדרים וברורים, ופעלתם בטרם הארוחה ובמהלכה באופן מושכל ומאופק, סביר מאוד להניח שתצליחו לעמוד במשימה ולא להעלות במשקל. מנגד, למי שבכל זאת לא הצליח לעמוד בפיתויים וכתוצאה מכך העלה במשקל, הכי חשוב לא להתייאש ולא לוותר.

 

חזרה לרשימה