ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מזונות על (סופר פוד) בדיאטה

סופר פוד, או בעברית מזונות-על, מצטיינים בשלל איכויות ותכונות התורמות לבריאות, בהיותם מלאים בחלבונים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. בנוסף לכך, מזונות-על רבים המשולבים נכון בתפריט היומי יכולים לעזור בירידה במשקל. זאת, עקב סיבות מגוונות המשתנות בין מזונות העל, כדוגמת האצת חילוף חומרים, הענקת תחושת שובע ומקור למזונות בריאים דלי שומן.

 

סופר פוד והרזיה

שיבולת שועל משביעה 

שיבולת שועל, המכונה גם קוואקר, הינה סוג של דגן עשיר בסיבים התורם לניקוי הגוף מרעלים, ולאיזון סוכר וכולסטרול. בנוסף, שיבולת שועל הינה קלה לעיכול ומעניקה תחושת מלאות ושובע למשך מספר שעות כך שמומלץ לאכול אותה כארוחת בוקר בריאה ומשביעה. לשם כך, יש לבשל את שיבולת השועל עם מים למשך כ- 5 דקות ולאוכלה לבד או בתוספת תפוח, כפית דבש, כפית שמן קוקוס, מעט פירות יבשים או קינמון. כמו כן, ניתן לשלב את שיבלות השועל במאפים ותבשילים רבים נוספים.

סופר סלומון 

דג הסלמון נחשב למזון-על בהיותו שופע באומגה 3 ובחלבון, ומצד שני גם מכיל כמויות מאוד קטנות של  שומן רווי. יתרה מכך, כמויות החלבון הרזה שבסלומון הופכות אותו למקור חלופי מומלץ לבשר, ולדעת חוקרים רבים הוא גם תורם גם לבריאות ולהצערת העור. את דג הסלמון מומלץ לאכול כשהוא אפוי בתנור, ולא בטיגון עמוק. 

שמן זית - מרגיע תחושות רעב 

שמן זית נחשב למזון-על מקומי בריא במיוחד, בין היתר בזכות החומצה האולאית שבו. החומצה הופכת במערכת העיכול לתרכובת המכונה OEA, השולחת אותות למוח שמעידים על תחושת שובע וכך מסייעת במניעת תחושות הרעב. הווה אומר, שמומלץ לצרוך ירקות טריים בקליפתם וסלטים מתובלים במעט שמן זית, התורמים לתחושת השובע והמלאות. 

שעועית טובה לדיאטה - בזכות הערך הגליקמי 

נמצא כי בשעועית לבנה, אדומה או שחורה יש כמויות מאוד גבוהות של חלבון, אשלגן, מגנזיום ופחמימות מלאות, המסייעות בהענקת תחושת שובע לאורך זמן. יתרה מכך, על פי אינדקס גליקמי הבודק את רמות הסוכר של מזונות, לשעועית יש ערכים גליקמיים נמוכים ההופכים אותה למזוון מועדף בקרב שומרי משקל והסובלים מסוכרת. כמו כן, נמצא שבשעועית קיימים חומרים פעילים התורמים לשריפת שומן. ניתן לצרוך אותה כתוספת (כתחליף פחמימה) או כמנה עיקרית משביעה בפני עצמה (כתחליף חלבון).

מורינגה מגבירה את קצב חילוף החומרים בגוף 

מורינגה הינה צמח מרפא המוכר כבר מאות שנים, שמקורו בדרום אמריקה ובמזרח הרחוק. צמח זה מסייע לספיגתם של מינרלים וויטמינים בגוף, תורם להגברת קצב חילוף החומרים ולשריפת השומנים, מגביר את תחושת השובע לאורך זמן, מוריד מתחושת הרעב, ותורם להקטנת צריכתם של סוכרים ופחמימות. ברשימה ארוכה זו של סגולות נעוצים יתרונות מהותיים להפחתת המשקל ולשמירה על הליכי הרזיה ארוכי טווח.

אצת הספירולינה ודיאטה

ספירולינה הינה אצת מים מתוקים כחולה/ירוקה הגדלה באגמי דרום אמריקה. אצה זו מכילה כמויות גבוהות של חומצות אמינו וחלבונים, הנדרשים לגופו של אדם הנמצא בהליכי דיאטה והרזיה. החלבונים שבאצה מסייעים לפעילות התקינה של הגוף ולבנייה וחידוש של תאים ומסת שריר, ובנוסף  מספקים תחושת שובע ממושכת התורמת לשגרת הדיאטה וההרזיה. יתרה מכך, אצת הספירולינה מספקת לגוף תצרוכת מרוכזת של סיבים תזונתיים, התורמים לפעילות מערכת העיכול, מאזנים את רמות הסוכר בדם וגם מעניקים תחושת שובע.

תה ירוק והרזיה 

חשוב לדעת כי בתה ירוק  יש שפע של נוגדי חמצון המסייעים בהפחתת הכולסטרול, בחיזוק המערכת החיסונית ובהאצת חילוף החומרים. באופן מיוחד ידוע נוגדן חמצון הנקרא EGCG שתורם לייצור חום בגוף, כך שלמעשה שתיית התה מובילה לשריפה מוגברת של קלוריות. מכיוון שבתה זה יש כמות ממש מזערית של קפאין ניתן לצורכו כמעט ללא מגבלה, ובייחוד מומלץ לצורכו בסיומה של ארוחה - כמובן ללא תוספת סוכר. 

שורה תחתונה 

בשוק המקומי ניתן למצוא שלל סוגים של סופר פוד, כלומר מזונות-על, התורמים לבריאות ויכולים גם לסייע ולתמוך בהליכי דיאטה והרזיה. יחד עם זאת, כמו עם גורמים רבים אחרים המשפיעים על בריאותנו, גם את מזונות העל יש לצרוך במידה, ובאופן מאוזן המותאם למצב הבריאותי ולצרכים הדיאטתיים של כל אחד.

 

 

חזרה לרשימה