ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

חוגגים את פסח - יוצאים מעבדות לחירות גם בדיאטה

שיחת שבוע מספר 28

חוגגים את פסח

אחד משמות חג הפסח הנו "חג החירות", משום שמסמל את יציאת בני ישראל מעבדות לחירות.

כאשר אנחנו מחליטים לרדת במשקל , בעצם בוחרים לעבור מעבדות לחירות.

כיצד? אנו בוחרים להשתחרר מכובד הקילוגרמים גם בגוף וגם בנפש. משתחררים מאותה התחושה שאנחנו תלויים באוכל (עבדים של האוכל ושל ההשמנה), ואנו הופכים לבני חורין, בכך שלומדים להיות עצמאיים, לבחור, להפעיל שיקול דעת, לשלוט על מחשבותינו ומעשינו בכל הנוגע לאיכות חיים, בריאות ותחושת רווחה.

 

חשוב להישאר בשליטה

זיכרו שאנחנו שולטים באוכל ולא האוכל שולט בנו. אנחנו בוחרים מה וכמה לאכול ולכן חשוב מאוד לבחור נכון ולהשגיח על הכמויות הנאכלות.

מי בעל הבית ???

אפשר לבדוק מה כל אחד מאיתנו מספר לעצמו על האוכל ... הסיפור האישי, בהקשר זה, ישפיע על הנכונות שלנו לבצע את התכנית ולחיות עימה בשלום . הסיפור (התפיסה) שלנו את התכנית "כמשעבדת " בהחלט "עוזרת" לנו לא ליישמה בפועל . ואילו תפיסה שלנו כמנהלי התכנית , הופכת אותנו לבני חורין, לעצמאים, לשולטים ולא נשלטים על ידי דחפים ויצרים שמנהלים אותנו .

 

בהשוואה לחגים קודמים...

¨       אילו התנהגויות ניתן לשנות בחג הזה?

¨       מה כבר שינינו בחג הקודם ונאמץ גם לחג הזה?

 

כמה עובדות תזונתיות על מאכלי החג:

המצה – המצה מכילה כמות קלוריות כפולה מאשר פרוסת לחם. המצה הטרייה, הנאכלת כדרך אגב, יכולה להוסיף עוד כ- 300 קלוריות אם אכלנו שתי יחידות בארוחה.

המצה, בהיותה יבשה וקשה לעיכול, יכולה לגרום לאי נוחות במערכת העיכול. לאנשים רגישים מומלץ להרטיב את המצה. כמו כן, חשוב להרבות בשתייה כדי להקל על עיכול המזון.

הכרפס – הסלרי מכיל מרכיבים ייחודיים הנקראים פטלידים (Pthalides). מרכיבים אלה הם בעלי יכולת להרפות את השרירים הקטנים של כלי הדם ולהפחית הפרשת הורמוני סטרס, על ידי כך הם עוזרים באיזון יתר לחץ דם. ייתכן אף שהסלרי מוריד כולסטרול בדם ע"י הגברה של חומצות מרה.

תפוחי אדמה בנוסח הדוכסית (האורחים יתעלפו...)

3 מנות, 1 מנה = 1 מנת פחמימה  (שאר הרכיבים זניחים)

החומרים:

3 תפוחי אדמה בינוניים

תרסיס שמן קנולה

1 בצל יבש קצוץ מטוגן בתרסיס שמן

1 ביצה טרופה

מלח, פלפל

קורט אגוז מוסקט

פטרוזיליה קצוצה

אופן ההכנה:

מבשלים את תפוחי האדמה הקלופים ומועכים. מוסיפים את הבצל המטוגן, הביצה הטרופה והתבלינים. בעזרת שקית זילוף צרים מעין עוגיות על תבנית אפיה משומנת ואופים בC- º200 כ-30 דקות. לפני ההגשה אפשר לפזר למעלה פטרוזיליה קצוצה.

חזרה לרשימה