ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

עוברים את חג הפסח בשלום

הנה הוא בא.. החג הכי עמוס באוכל בלוח השנה העברי. ליל הסדר וארוחות משפחתיות  וחג ראשון ושני וכמובן "על האש.." ומצות ותפוחי האדמה והביצים ואיך שהוא זה תמיד למרות כל ההבטחות והשבועות והכעסים נגמר עם כמויות אוכל מוגזמות ועם תחושות גופניות לא תמיד נעימות

הנה כמה עצות לעבור את החג בשלום:

 

מלאות/אי נוחות בבטן/נפיחות/ עצירות

לא נעים לדבר על כך, אבל שינוי בתזונה היומיומית, כגון עודף מצות יכול להביא למצב של אי סדירות בעיכול. מה עושים? שותים!! שתייה מרובה: מים/סודה. שתייה תורמת לתחושת מלאות ומסייעת לפעילות תקינה של מערכת העיכול.

 

סיבים תזונתיים

ניתן להוסיף סיבים לתפריט ע"י אכילת מצה מלאה, קטניות (לאוכלי קטניות) וירקות אפויים  בתנור, בישול במיקרוגל, מרק או סלט. למרות שמלאו כיסנו באגוזים.. ונכון שאגוזים ושקדים מכילים סיבים תזונתיים, אך גם הרבה קלוריות- מומלץ להמעיט בצריכתם.

מצות

הבעיה הכי גדולה של המצות היא שהן באות בזוגות . מצה מכילה 150 קק"ל, שוות ערך לשתי פרוסות לחם, וגם,  שטח הפנים של המצה גדול וניתן למרוח עליה כמות גדולה יותר של ממרח בהשוואה ללחם. רצוי שהמצה לא תהווה בעצמה את הארוחה (כגון מצה מטוגנת, פשטידת מצות וכו') אלא לאכול מצה כתוספת וכחלק מהארוחה. כמו כן רצוי לשלב בתפריט מצות מלאות עשירות בסיבים תזונתיים.

תפוחי אדמה  

תפוח אדמה בינוני מכיל כ 75 קק"ל, מעלה במהירות ולגובה את רמת סוכר בדם ואינו משביע במיוחד.. תפוחי אדמה קטנטנים אפויים בקליפתם עדיפים על פירה או צ'יפס, ורצוי לאכול כמות קטנה.

ביצים

מאכלי פסח מכילים כמות גדולה של ביצים.

ביצה אחת מכילה כ 200 מ"ג כולסטרול (כ 2/3 מסך כל ההמלצה היומית). כמו כן, מזונות מוכנים רבים מכילים ביצים (מיונז, עוגות, עוגיות, תערובות להכנת קניידלך ועוד).

ניתן ורצוי  להחליף ביצה בשני חלבונים (בסלט ביצים, חביתה וכן באפייה).

"על האש"

ימי חול המועד מועדים למפגשים משפחתיים ל"מנגל", שלרוב טומן בחובו בשרים שמנים ומעובדים, צ'יפס וסלטים על בסיס מיונז. רצוי לבחור ולהכין בשרים דלי שומן ודגים על הגריל, וכתוספת להעדיף ירקות. 

עוגיות ועוגות

עדיף להמעיט בצריכת עוגיות קנויות ואם אוכלים- להעדיף מהכנה עצמית. עדיפים קינוחים על בסיס "מרנג" (חלבוני ביצה אפויים) מאשר על בסיס שמנת מתוקה (עוגות המוס למיניהן).

החגים ופסח במיוחד הם הזמן להפגין את כישורי הבישול והאפייה, וברוב המקרים עדיף לאכול קינוח ביתי (אנו יודעים מה הכנסנו פנימה) מאשר קנוי.

פעילות גופנית

מסייעת מאד לתהליך העיכול. מומלץ לנצל את מזג האוויר האביבי ולצאת לטייל!

 

חשוב לזכור!  פסח הוא רק שבוע בשנה...אבל גם שבוע כזה יכול לחבל בעבודה מאומצת של ירידה במשקל של שנה שלמה...

חזרה לרשימה