ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שמחה רבה, שמחה רבה...

חג הפסח הוא חג המסמל את בוא האביב, ההתחדשות,  הריח הממכר של הפרחים ושל חומרי הניקוי.

הבית עובר ניקיון יסודי, אז איך עוברים אותו עם אותה תחושה גם בגוף?

סעודת ליל הסדר יכולה להכיל 1,500 ואף 2,500 קלוריות בארוחה אחת...!

כיצד נשרוד את הארוחה בשלום?

להפוך ארוחות- בערב החג חשוב להפוך את הארוחות כך שארוחת הצהריים תהיה ארוחה קלה בסגנון של ארוחת ערב ביום רגיל. אפשר לאכול: סלט עם גבינה/טונה/ביצה וכו'. מומלצת ארוחת ביניים קלילה כמו פרי, יוגורט או סלט ירקות על מנת לא להגיע מורעבים לארוחת ליל הסדר.

לאכול במהלך היום- יש חשיבות לכך שלא "נצום" חצי יום במטרה לחסוך קלוריות לארוחת החג. לרוב חיסכון כזה עולה לנו לאחר מכן ביוקר: כשמגיעים לארוחת חג מורעבים, אוכלים הרבה יותר וצורכים בסופו של דבר הרבה יותר קלוריות. 

להגביל נשנושים בהגדה- כבר בעת קריאת ההגדה אנו צוברים קלוריות: מהביצה, המצה, החרוסת, החזרת וכוסיות היין. שימו לב- גם למאכלים מסורתיים יש קלוריות! מומלץ לטעום בכמות קטנה את המזונות עליהם מברכים במהלך קריאת ההגדה ולהימנע מנישנושים מיותרים לפני הארוחה. 

לבחור את היין הנכון- גם בחירת סוג היין חשובה. יין אדום יבש גם בריא יותר: בריא ללב ולמערכת כלי הדם ובנוסף יכיל פחות קלוריות לעומת יין תירוש מתוק או מיץ ענבים. ½ כוס יין- 80 קלוריות לעומת יין תירוש מתוק– 160 קלוריות. בחישוב פשוט נכפיל ב- 4 כוסות- יוצא המון!

4 לגימות במקום 4 כוסות – זו ההמלצה שלנו. חבל לבזבז כל כך הרבה קלוריות רק על היין...

כף מכל מנה- חשוב ומותר ליהנות ממאכלי החג, אך מומלץ לקחת מעט מכל מנה– גם בשל הדחיסות הקלורית הגבוהה וגם מכיוון שפשוט יש המון אוכל, לא חייבים לקחת "הכל מהכל". 

מאכלי פסח מסורתיים- אל תגידו שלא אמרנו

מצות- המצה מכילה בממוצע כ- 130 קלוריות ליחידה ולכן היא שוות ערך ל- 2 פרוסות לחם רגיל ו-4 פרוסות לחם קל.

לבחור את "המצה הנכונה"- המצה הרגילה יבשה וכמעט ואינה מכילה מים וסיבים תזונתיים ולכן גורמת לתחושת כבדות, קושי בעיכול ואצל חלק מהאנשים אף לעצירות. מומלץ לבחור מצות אורגניות מקמח מלא או מקמח כוסמין – מצות בעלות ערך תזונתי גבוה יותר בשל תכולת סיבים תזונתיים גבוהה. הסיבים התזונתיים מסייעים בעיכול ומספקים ויטמינים מקבוצת B ומינרלים כמו זרחן, מגנזיום ואשלגן הדרושים לגופינו. אפשר לבחור גם ב"מצה קלה" – 1 מצה שווה 1 מנת פחמימה, וגם היא עתירת סיבים.

לשתות הרבה מים- רצוי לשתות כוס מים לפני ואחרי האוכל על מנת למנוע עצירות.

מצה עם שוקולד- כמה זה "עולה" לנו?- מי לא זוכר מילדותו (או לא רק מילדותו..) את מגדל המצה עם  השוקולד? מגדל מצות כזה יעלה לנו בין 230-350 קלוריות .

מצה? לא כחלק מהארוחה! - גם  בארוחות במהלך השנה לא מומלץ להוסיף לחם לארוחה המכילה כבר פחמימה, וכך הדין לגבי הארוחות בחג: מומלץ לוותר על המצה לא כשברים בתוך המרק ולא לצד המנה העיקרית.

לספור את המצות! בהכנת מצה ברייט (=מצייה, חביתת מצה) כדאי להחליט מראש על כמות לסועד (מומלץ עד חצי מצה לסועד) ולהכניס מספר מצות הולם, ולא לשבור כמות לא ידועה של מצות שיהפכו למנה עשירה בקלוריות שיכולה להגיע ל-280-300 קלוריות. (מתכון למצייה בהמשך)

קניידלעך - אותם כדורים לבנים שכל כך מתאימים עם המרק - כל כדור קניידלך שווה לפרוסת לחם (במקרה הטוב..) לכן אפשר להסתפק  בקניידלך אחד, אותו נחתוך במרק, במקום 3-4 יחידות ...

גפילטע פיש - קציצה זו עשויה מדג הבריכה השמן-קרפיון, לרוב מכילה גם סוכר וגודלה גדול יותר מקציצה ממוצעת- לכן  כדאי שנסתפק בקציצה אחת בלבד..

כבד קצוץ - מנה טעימה אך עתירת קלוריות וכולסטרול– 4 כפות קטנות = 140-160 קלוריות.

עוגיות פסח - עוגיות אלו עשויות ברובן מקוקוס ובוטנים- מכילות כמויות גדולות מאוד של שומן וקלוריות. נסו להסתפק בעוגייה אחת ואם אפשר- פשוט לא להכניס לבית ולא להעמיד באופן גלוי על השולחן לאורך החג. במקומן  - לאכול פרי.

טיפים כלליים

חזרה לשיגרה - חשוב לזכור!! גם אם "השתוללנו " בפסח ולא אכלנו על פי התכנית עמה הגענו מראש -  מומלץ לחזור כבר למחרת  לשגרה. אף ארוחה אחת אינה הרת אסון אלא ההמשכיות שלה. משפטים כמו "שברנו את הכלים", "הרסתי את הדיאטה" יש למחוק ולחזור למחרת למהלך יום רגיל ולהתחיל יום חדש .

פעילות גופנית בחג - חשוב לשלב פעילות גופנית: אם אתם בחופש - זה זמן מצוין לצאת עם הילדים, משפחה או חברים לטיולים רגליים ופעילות בחוץ. פעילות גופנית יכולה לאזן במעט ולשרוף חלק מהקלוריות שאותם העמסנו בארוחת החג.

תכנון מראש - במהלך החג להחליט מראש שארוחה חמה בשרית תהיה רק פעם ביום ושאר הארוחות קלות יותר.

מתכון למצייה ברוח דיאטהקלאב

חומרים:

1 מצה קלה

1 ביצה

מלח, פלפל

אופן ההכנה:

שוברים מצה קלה לפירורים, מרטיבים במעט במים וסוחטים, מערבבים עם הביצה ומתבלים במלח ופלפל.

מרססים מחבת בתרסיס שמן, יוצקים את התערובת למחבת ומטגנים משני הצדדים עד הזהבה.

 מנה זו מכילה: 1 מנת פחמימה + 1 מנת חלבון חלבי

חג פסח שמח וכשר!!!

 

 

חזרה לרשימה