ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מוטיבציה - הבסיס להצלחה בדיאטה

אחת מאבני היסוד של שינויי אורח החיים היא המוטיבציה. אותו מרכיב מרכזי שהוא שילוב מנצח של כוח רצון וחוסן רגשי הוא גם אחד מהחלקים הקשים של התהליך . אז איך בכל אופן מוצאים את המוטיבציה לשינוי ???

קודם כל חשוב לזכור שהרגלים הופכים לטבע, אותה קוביית שוקולד מנחמת של גיל 3 או הגלידה שאבא קנה בגיל חמש וגם מילה מעליבה של חברה לספסל הלימודים של כיתה ב' יצרו במוחנו חיבור מיידי בין מאכל עתיר סוכר ובין פתרון או נחמה ברגע של מצוקה. כבר בינקות מוטבעים בנו הרגלים שכדי לשנות אותם אנו נדרשים לכוחות רבים, רגשיים ונפשיים, שלא אחת אנו מתקשים לגייס לבדנו וזקוקים לסיוע מקצועי שיחזק את ההנעה לשינוי.

ומדוע לחזור אחורה בזמן? כי ההבנה של מקור ההרגל והאופן שבו עבד המנגנון בילדות חשובה לצורך העבודה העצמית. מאחר שחלק מההרגלים הלא-טובים שנרכשו בעבר הביאו לתלות רגשית, כעת עלינו לעבור מעין "גמילה מנטלית" מההרגלים הלא-בריאים, רק כך נצליח בהדרגה להשפיע על עצמנו ולטפח אורח חיים בריא יותר.

אז איך עושים את זה?

ח"ח = חיזוקים חיוביים  

מוטיבציה לשינוי תתפתח בעיקר דרך חיזוקים חיוביים שיתגברו את הרצון שלנו להצליח.   ח"ח  חיצוני באמצעות מטפל או קבוצה תומכת ומכילה .

וגם ח"ח עצמי , תלו על המקרר משפטים מעודדים , שימו בארנק פתק עם משפט תומך ומחזק וגם על המראה ברכב  זה עובד!!

חיזוק המוטיבציה יכול להתבצע גם באמצעות  ניהול יומן אכילה אישי, תרגילי נשימה, דימיון מודרך ומדיטציה שגם הם מחזקים מוטיבציה.

מילה על מוטיבציה שלילית,  לעתים הכעסים הנצברים במהלך היום באים לידי ביטוי באכילה מוגזמת או לא נכונה, אנו נוטים להשלות את עצמנו שפריקת הכעס תביא לרגיעה, בעוד שההפך הוא הנכון: שחרור הזעם עשוי להביא להחמרה ולעלבון  ועלול להיווצר מעגל חוזר שבו ההחמרה מביאה שוב לצרכים שליליים, דוגמת אכילה לא מאוזנת והזנחה עצמית.  חשוב לנתב את הכעס באופן חיובי, באמצעות עיסוקים רבים ומגוונים כמו ספורט, אמנות, כתיבה,  להתמודדות עם הצורך בביטוי רגשי.

אחד הדברים החשובים שעלינו לשים עליהם דגש הוא הידיעה שאם מועדים ונופלים - אפשר להתחיל מחדש כמעט תמיד. חיזוק המוטיבציה ודפוסי התנהגויות טובים חשוב לבריאותנו

השלמה וקבלה עצמית, תוך הבנה שאנחנו בעלי יתרונות וחסרונות, תקל עלינו להתמודד עם תקופות של ירידה בהשגת המטרות ושל דעיכה במוטיבציה.

חזרה לרשימה