ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

10 דברים שעלולים להרוס לכם את הדיאטה

ארוחת בוקר!  לא סתם אומרים שארוחת הבוקר היא החשובה ביותר - מדובר בארוחה שמחזירה לגוף את האנרגיה שלו אחרי לילה ארוך של שינה. ויתור על ארוחת הבוקר נשמע לרוב האנשים כמו דרך טובה לקצץ בקלוריות, אלא שבפועל בסופו של דבר "מפצים" על הקלוריות החסרות בארוחות ונשנושים מיותרים לאורך היום. ומצד שני לא כדאי לפתוח "בופה" בבוקר, התחלת היום בצורה נכונה תסמן את היום כולו ותיתן לכם את האנרגיה לעבור את היום בטוב

חבל!  זה הזמן להיפטר מהרגל ה"חבל" אם הילד לא גמר מהצלחת זה לא אומר שהשאריות צריכות להיכנס לכם לבטן רק כי "חבל לזרוק". אמנם מדובר לרוב בשאריות, אך הן טומנות בחובן לא מעט קלוריות מיותרות, שעדיף שהפח יאכל מאשר שהן יתנחלו לכם בגוף. אותו הדין גם לגביי שאריות הסלט / הלחם/ וגביע הקוטג' בדיאטה  ואפילו הקצת שוקולד שמרוח על הכפית .. כל אלו קלוריות מיותרות!

סוף שבוע !  אחרי שבוע של שמירה מופתית, סוף שבוע עם כמה פינוקים קטנים נשמע כמו משהו מתבקש. אם הופכים את הפינוקים הקטנים האלה לסוף שבוע מושחת במיוחד, הכולל ארוחות עתירות קלוריות, עוגות קצפת ושאר נשנושים - כל העבודה הקשה שלכם מהשבוע שחלף יכולה לרדת לטמיון. היכנסו לסופ"ש עם מודעות! שימרו את המנה המותרת, הכינו לעצמכם תכנית אימונים לסוף השבוע והכי חשוב זיכרו, לכל סוף שבוע יש יום ראשון! גם אם הגזמתם אל תמשיכו את החגיגה גם ליום א.

כל הכבוד לי!   התאמנתם.. יופי! אבל כדי להחזיר לגוף את האנרגיה שהתבזבזה באימון יש לאכול ארוחה מסודרת ומאוזנת ולא לפרוק כל עול רק בגלל ש"שרפנו 300 קלוריות ומה זה כבר כדור גלידה?"

נוזלים!  העובדה כי אתם מכניסים לגוף את הקלוריות בצורת נוזל  לא אומרת שאפשר להתעלם מהקלוריות האלה.. בכוס קולה, מיץ סחוט או יין מתחבאות לעיתים מאות קלוריות שנכנסות לגוף כמעט מבלי ששמים לב. הכי טוב לשתות מים, אבל אם אתם בכל זאת רוצים לגוון קצת בשתייה, היעזרו בסודה ובמשקאות דיאט (העדיפו תרכיזי דיאט ולא מיצי דיאט).

אכילה של מעט מדי קלוריות! איזון חברים, הגיוני לחשוב שאכילה של מעט קלוריות תוביל לירידה מהירה מאוד במשקל, אלא שמדובר ברוב המקרים בפיקציה: בהתחלה באמת יורדים המון במשקל, אלא שבשלב מסוים נתקעים (הגוף נכנס למגננה), וברגע שחוזרים לאכול בצורה נורמלית (ואפילו לא יותר מדי) כל המשקל שירד חוזר. ולפעמים אפילו עם ריבית.

מודעות ובקרה! מול הטלוויזיה או המחשב אתם לא באמת חושבים על מה שאתם אוכלים ולא מתמקדים בתחושת השובע, וכך קורה שפשוט אוכלים הרבה יותר מדי (4 שטוחים שהפכו בלי לשים לב לחבילה שלמה). כדי להגיע לתחושת שובע "כמו שצריך" הקדישו לעצמכם זמן לאכילה והתענגו באיטיות על כל ביס. טקס האכילה הזה גם יהווה תזכורת שאכלתם ולא יותיר אתכם עם תחושה של "רק נשנשתי 4 בייגלה".

משמינים משעמום!  חשוב ביותר הגיוון, כמה אפשר לאכול את אותו חזה עוף או מרק? כדי להכניס עניין לדיאטה שלכם ולהצליח לשמור לאורך זמן, גיוון היא מילת המפתח: חשוב לגוון במה שאוכלים, להכניס מאכלים מעניינים, לנסות דברים חדשים ולא לשכוח שאוכל לא חייב להיות אויב משעמם ודלוח. איכלו מכל קבוצות המזון וגוונו בתוכן את התחליפים השונים.

התנזרות!  אין סיבה להפוך את הדיאטה לעונש, מתוק הוא טעם החיים לרבים מאיתנו. רוצים לשמור על הדיאטה לאורך זמן? הרשו לעצמכם מדי פעם גם ליהנות. פעם בשבוע איכלו מנה מותרת – בחרו מה לאכול, מתי לאכול, עם מי והיכן (בבית, באירוע, במסעדה או בבית קפה). אם אוכלים במידה ולא מתפרעים יותר מדי - אפשר בהחלט לשלב מתוקים בתפריט, אפילו על בסיס קבוע, לרדת במשקל ולא להרגיש מקופחים.

קלוריות חופשיות! בדומה למשקאות ממותקים, גם במוצרי "דיאטה" יכולות להתחבא לא מעט קלוריות מיותרות. זה טוב ונחמד לאכול סלט, אבל אם יוצקים עליו רוטב שמכיל מאות קלוריות הרעיון קצת הולך לאיבוד. שימו לב גם לכמות הנכבדה של השמן בפופקורן התמים בקולנוע.

חזרה לרשימה