ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מהי מידת הסבלנות שלך לתהליך שינוי הרגלי האכילה?

שיחת שבוע מספר 19

ט"ו בשבט הגיע חג לאילנות...

בט"ו בשבט פורץ הטבע במלוא הדרו, בחגיגה של צבעים עזים וריחות. העצים מתחילים ללבלב ובעיקר השקדייה בשלל גווני הוורוד. מה שלא נגלה לעין זו העבודה וההשקעה של הטבע, עד לתוצאה המדהימה של הפרח והפרי.

כזו היא גם העבודה שלנו עם תכנית דיאטהקלאב : יום ועוד יום של עשייה בשקדנות, בשמחה ובאופטימיות!

שינוי ההתנהגות שלנו,הוא כמו זרע שנטמן באדמה ועד שרואים את הנבט חולף זמן רב.לכך נדרשים,סבלנות,אורך רוח וטיפוח ההרגלים. אין קיצורי דרך ,לתהליך זה נדרש זמן!קוצר רוח וחוסר סבלנות יגרמו לנו לייאוש וסבל מיותר.

 

מהי מידת הסבלנות שלך לתהליך שינוי הרגלי האכילה?

 

פירות ט"ו בשבט

אחד המנהגים בט"ו בשבט הוא אכילת פירות יבשים. הסכנה היא, שמתוך מחשבה שהפירות היבשים הם בריאים,אנו עלולים לטעות ולהרבות בכמויות שאנו אוכלים מהם.כמו כן יש נטייה לאכול ביחד עם הפירות היבשים שקדים ואגוזים.אצלנו בתכנית שני הסוגים שייכים לקבוצות מזון שונות. האגוזים שייכים לקבוצת תחליפי השמן ויש לנהוג בכמויות זהירות רבה.

כך גם לגבי הפירות היבשים: הם מרוכזים מאד בסוכר ותכולת הקלוריות בהם רבה, ולכן כדאי להעדיף את הפירות החיים על פני היבשים, בד"כ הם גם יותר משביעים ובעלי ערך תזונתי מלא.

 

כיצד סופרים את הפירות היבשים?

1 מנת פרי = 1 דבלה (תאנה יבשה), 1 תמר יבש גדול (2 קטנים), 2 משמשים יבשים, 1.5 כף צימוקים, 3 טבעות תפו"ע יבש, 1 פרוסה אננס יבש, 12 פרוסות בננה יבשה

 

  • בשנים האחרונות יצאו לשוק פירות יבשים שיובשו ללא תוספת סוכר. הם אמנם פחות יפים (שחרחרים בצבעם) אך יותר בריאים ומכילים פחות סוכר וקלוריות.
 

 

תאנים אפויות

 

8 מנות, 1 מנה =1 מנת פרי+ מנת חלבון חלבי +1/2 מנת שומן

 

המצרכים:

8 תאנים יבשות

8 אגוזי מלך

16 כפות גבינת ריקוטה 5%

8 שקיות ממתיק

1 לימון

1 כוס מים

אופן ההכנה:

חורצים חריץ לרוחב התאנים בסכין, מכניסים לתוך כל תאנה אגוז מלך ומסדרים במחבת. בין התאנים מסדרים את פרוסות הלימון,יוצקים מים מעל ומבשלים כ-15 דקות ומצננים.בצלחת הגשה מניחים 2 כפות גבינה בוזקים מעל  הגבינה  את הממתיק מניחים את התאנה מעל ומגישים.

חזרה לרשימה