ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

תזונה נכונה עושה טוב גם לעור הפנים!

היופי, בניגוד למסרים של תעשיית הקוסמטיקה, בא מבפנים...

רשמו לפניכם את המונחים - חלבון קולגן ורדיקלים חופשיים - שני אלו הם מהגורמים הקובעים את מראה העור וגמישותו.

במהלך השנים פוחתת כמות ואיכות החלבון בעור  בין השאר מהזדקנות טבעית  ובמקביל מספק לנו הטבע רדיקלים חופשיים שגם הם מזיקים לעור הפנים.

פגעי הטבע, פגעי החיים המודרניים ובעיקר התזונה משפיעים על מראה העור שלנו.  

העור שלנו מורכב מבלוטות שומן. ככל שאנחנו מתבגרים נחלשות בלוטות השומן ומייצרות פחות ופחות שומן, מה שגורם לעור להצטמק ולהתייבש. הקרמים שאנחנו מורחות בשקדנות לא יכולים לחדור לשכבות השומן המתבלות, ולכן פרט לסיפוק המיידי של תחושת הלחות החיצונית הם לא תורמים לעור דבר. מה שכן יכול לעזור היא תזונה בריאה שמזינה את בלוטות השומן הללו. או במילים אחרות: היופי, בניגוד למסרים של תעשיית הקוסמטיקה, בא מבפנים.

אז מה עושים ?

הימנעו מעישון - לא רק שהעישון לא בריא בכלל, אלא גם הוא גורם להזדקנות מואצת של עור הפנים ולהיווצרות קמטים סביב השפתיים.

בכל בוקר מומלץ למרוח על הפנים קרם הגנה מהשמש. כאמור, נזקי השמש מצטברים לאורך השנים. גם בדרך לעבודה אנו חשופים לקרינת השמש ולנזקיה. יש להשתמש בתכשיר המיועד לעור הפנים, כלומר בעל מרקם עדין ולא שומני מדי (ניתן לשלב קרם לחות המכיל כבר מסנן קרינה).

קיימים סוגי מזונות, בעיקר אלו המכילים ויטמינים מהסוגים A ,C ו-E, התורמים להגנה על העור ועל רמת הקולגן שבו באמצעות נטרול רדיקלים חופשיים, וגורמים בכך לשמירת המראה הרענן והצעיר של הפנים.

וגם כאן, כמו בחיים, ה"יחד" מנצח!  שילוב של הויטמינים כשהם נלקחים יחד - יעילותם  רבה הרבה יותר מאשר כל אחד מהם בנפרד.

ויטמין A קיים בפירות וירקות כתומים, כמו גזר, מנגו, אפרסמון וכו'. בנוסף להיותו נוגד חמצון, ויטמין A גם מסדיר את התרבות התאים בעור.

ויטמין C ניתן לצרוך מפירות הדר ופירות נוספים העשירים בוויטמין זה, כמו קיווי. בנוסף להיותו נוגד חמצון, ויטמין C חיוני לצורך ייצור חלבון הקולגן ותחזוקתו, וכמו כן לריפוי דלקות, פצעים וחתכים.

ויטמין E נמצא באבוקדו, שקדים ובוטנים וכן בשמנים צמחיים, למשל, שמן נבט חיטה, שמן זית, שמן חמניות ועוד.

נוגד חמצון יעיל נוסף הוא המינרל סלניום המצוי במאכלי ים, בבצל ושום ובגרעיני חמניות. הצבע האדום, ליקופן, נחשב לנוגד חמצון חזק. אפשר לקבלו ממאכלים העשירים בו, שהם בעלי צבע אדום: עגבניות (במיוחד מבושלות), דובדבנים, יין אדום, מעט באבטיח ועוד. מזונות נוספים העשירים בנוגדי חמצון: סרדינים, מקרל וסלמון.

חשוב לאכול ירקות, פירות, קטניות, ולא לוותר על מזון עשיר בחומצות שומן בלתי רווי כמו אבוקדו, אגוזים ושקדים לא קלויים. את כולם מומלץ לצרוך במסגרת המכסה היומית המומלצת בתפריט האישי.

 

הטבע דאג לנו לדרך הטובה ביותר לשמירה על העור - מים!!

טיפ חשוב: תכשיר הניקוי הטוב ביותר לעור הפנים הוא מים. שאריות איפור אפשר לנקות אחרי המקלחת בפיסת צמר גפן הספוגה בחלב פנים המכיל 3  אחוזי שומן. החלב מכיל חלבון, מינרלים, שומן טבעי ומים פיזיולוגיים עובד מצוין ומעולה לעור.

אבל אל תגזימו בשטיפת הפנים.. מספיק  פעמיים ביום.

הקפידו לשתות הרבה מים ומעט קפה.

אל תזניחו את הפנים והקפידו על התעמלות לפנים.. עשר דקות ביום של תרגילים ישפרו משמעותית את מראה העור.

העור שלנו זוכר ומחזיר לנו טובה...!

חזרה לרשימה