ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מחממים את הגוף ויורדים במשקל

מחשבות חיוביות על גוף חטוב בקיץ , מתחילות בהכנות בחורף...

כן.. בחורף זה יותר קשה!! אבל... אפשרי!

בחורף כשהטמפרטורות יורדות הגוף שלנו כמו של חיות אחרות בטבע מכין את עצמו למזג האוויר.

אנחנו צורכים יותר שומן, פעילים פחות  נוטים לחלות יותר. גם מצב הרוח נוטה להיות קודר יותר, מה שמעלה את הצורך בסרוטונין (הסרוטונין הוא מוליך עצבי, סוג של כימיקל המסייע להעברת אותות מאזור אחד במוח למשנהו. לסרוטונין יש השפעה על מגוון תפקודים בגוף, הן פיזיולוגיים והן פסיכולוגיים. הוא משפיע על כל מה שקשור למצב הרוח, תפקוד מיני, תיאבון, שינה, זיכרון, ויסות טמפרטורה, תחושות אושר, אהבה, הרמוניה והתנהגות חברתית. לסרוטונין גם השפעה על מערכת הלב וכלי הדם, השרירים והוא אף משחק תפקיד בוויסות יצור החלב בשד בתקופת ההנקה חסר בסרוטונין גורם לתחושות רעב מוגברות, גורם לאכילת פחמימות או ממתקים ועלייה במשקל). 

 

אבל הבשורה הטובה היא שהכרנו בבעיה .. ומכאן הדרך לעבור את החורף בלי לעלות במשקל, ואפילו עם ירידה, תהיה קלה יותר.

אז מה עושים ? קודם כל מחממים את הגוף!

בימי החורף הקרים מומלץ לעבור למזונות מחממים שיעזרו לגוף להתמודד עם הקור כגון: שתייה חמה, מרקים ועוד. משקאות חמים מסייעים בזרימת הדם ומסייעים לחיזוק מערכת הנשימה. מומלץ להתחיל את היום עם שתייה חמה או דייסה חמה (כארוחת בוקר במסגרת התפריט, כמובן).

כדאי להקפיד על שתיית מים גם בימי החורף, הכמות המומלצת היא 8- 10 כוסות מים ליום. למתקשים, ניתן לשתות מים חמים בתוספת פלח לימון ועלי נענע, תה צמחים ללא קפאין.

בימי החורף כדאי להגביר את צריכת הירקות - מבושלים או מוקפצים (בתרסיס שמן), כדאי להקשיב לסבתא ,צלחת מרק עוף חם עם ירקות תעשה את העבודה. בחורף מומלץ להוסיף למרק ירקות כתומים כגון: גזר, דלעת, דלורית ושורשים (סלרי, פטרוזיליה, קולורבי, לפת...) הנחשבים מזינים ומחממים.

מומלץ לתת דגש  בתזונה על קטניות כדוגמת: שעועית, אפונה, עדשים, ותבשילי דגנים מלאים - אורז מלא, גריסים כוסמת וכדומה..  אבל שימו לב לא להעמיס בשומן על מנת שלא לייצר את האפקט ההפוך.

תנו תשומת לב לתבלינים,  תבלינים הם מקור חשוב לחום וחשוב להשתמש בתבלינים טריים כגון: כורכום, כמון ופלפל שחור. כמו כן מומלץ להוסיף למזון שום המסייע לחיזוק המערכת החיסונית של הגוף .  שורש ג'ינג'ר הוא חובה במטבח!!

בשביל מצב הרוח חשוב בחורף דווקא להקפיד על אכילת פחמימות מורכבות. פרוסת לחם מלא מרוחה בכפית דבש  - כארוחת ביניים - תעשה את העבודה ותעלה את רמת הסרוטונין במוח, בלי לשלם מחיר קלורי גבוה מידי.

 

והכי חשוב זה לזכור.. מחשבות חיוביות על גוף חטוב בקיץ , מתחילות בהכנות בחורף... 

חזרה לרשימה