ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שינוי הרגלים - זה אפשרי!

שיחת שבוע מספר 16

איך יוצרים הרגל חדש אצל מדינה שלמה?

בתחילת המאה הקודמת מצב השיניים של תושבי ארה"ב היה די גרוע. מעט מאוד אנשים נהגו לצחצח שיניים, וככל שעברו השנים, יותר ויותר אנשים החלו לצרוך מוצרים עתירי סוכר ומעובדים, והמצב הורע עוד יותר. בתחילת מלחמת העולם הראשונה, מצב השיניים של הטירונים בצבא היה כל כך גרוע, שהצבא האמריקני שקל להכריז על היגיינת הפה כאיום על הביטחון הלאומי. באותה תקופה יצרן של משחת שיניים בשם "פפסודנט" פנה לאחד מה"תותחים הכבדים" של ענף הפירסום, אדם בשם קלוד הופקינס. הופקינס כבר היה אחראי על פירסום מוצלח של סבונים, צמיגים, אבקות כביסה, ועוד הרבה מוצרי צריכה אחרים, והוכיח את עצמו כאחד שיכול לייצר שוק חדש משום דבר. אבל הופקינס לא שמח לקחת את העבודה- כבר היו הרבה מקרי עבר של אנשים שניסו להחדיר משחת שיניים לשוק ופשטו את הרגל. איך יוצרים הרגל חדש אצל אומה שלמה? זו משימה כמעט בלתי אפשרית.

מיד נמשיך בסיפור, אבל קודם חשוב להבין איך נוצר הרגל חדש:

כיוון שהמוח האנושי לא רוצה לעבוד קשה, בכל פעם שאנחנו נמצאים באזור לא מוכר, או מסתובבים מחוץ לאזור הנוחות שלנו, המוח יפעיל את כל כוחו לאתר ולזהות סימנים מוכרים באזור. ככל שנתרגל לסביבה ולמה שעוטף אותנו, כך יוכל המוח להתאמץ פחות. המוח שלנו אוהב רוטינות והרגלים. כשיש לנו הרגל ואנו פועלים לפיו, המוח עובד בקלות רבה יותר ויכול להפנות משאבים לדברים אחרים.

אז איך נוצר הרגל?

כשיש לנו גירוי כלשהו לפעול, מעין סימן, נוצרת אצלנו השתוקקות לגמול מסוים. פרס. ההשתוקקות הזאת גורמת לנו לצאת לפעולה הרוטינית, הרגילה שלנו, כדי לקבל את הגמול שלנו.

למשל, כשאני רואה טלוויזיה (=סימן), מיד אני מרגיש צורך לנשנש משהו.

אני הולך למקרר ומביא לי משהו לאכול (=פעולה רוטינית), ומיד מרגיש טוב (=פרס).

דוגמאות נוספת:

אני מתעצבן (=סימן)-> אדליק סיגריה (=פעולה רוטינית)-> ארגיש טוב (=פרס).

אני לחוץ מזה שלא יאהבו אותי(=סימן)-> אעשה משהו שטותי(=פעולה רוטינית)-> אקבל תשומת לב (=פרס).

נשוב לסיפור: קלוד הופקינס חיפש משהו שיעזור לו למצוא סימן. סימן שיגרום לפעולה הרוטינית של צחצוח שיניים. אבל יותר מזה… הוא חיפש גמול. איזה גמול אפשר לספר לאנשים שיש בצחצוח שיניים?

הופקינס מצא דבר מעניין: אחרי הרבה זמן של חוסר אכילה או שתיה, נוצר על השיניים רובד של חיידקים (פלאק). מטבע הדברים, בבוקר ממש ניתן להרגיש אותו עם הלשון. לא צריך לצחצח שיניים כדי להפסיק להרגיש אותה, מספיק לאכול פרי או לשתות משהו.

הופקינס יצא במסע פירסום ובו קשר בין הימצאות הפלאק על השיניים ובין עששת. מסע הפירסום לנשים הכריז: למה לך להראות פחות יפה? הימנעות משיניים רקובות תגרום לך להיראות זוהרת ויפה, ורק פפסודנט תסיר את הקרום הזה.

הנה השרשרת כפי שבנה אותה הופקינס:

קרום מורגש על הלשון הוא הסימן, הצחצוח בפפסודנט הוא הפעולה הרוטינית, והגמול- להיות יפה ובעל חיוך זוהר!

לפני מסע הפירסום, רק 7% מהאמריקנים צחצחו שיניים. 10 שנים לאחר מכן- כבר 65% צחצחו באופן קבוע.

אנחנו יכולים לנצל את ההבנה הזו גם לחיינו הפרטיים.

המטרה היא להבין איזה הרגל אנחנו רוצים לשנות, מהו הגמול שיהיה חשוב לנו,

ומהו הסימן שיגרום לנו לפעול.

מהו הסימן החדש שלכם? איך אתם לוקחים את הכלי הזה לחיים שלכם?

כרובית שלמה אפויה בתנור

החומרים: בכל הכמות יש 8 מנות ירק + 1 מנת חלבון חלבי + 1 מנת שומן + 1/2 מנת פחמימה

1 כרובית בינונית 

מלח, פלפל שחור – לפי הטעם

1 ביצים 

1 כף שומשום 

1 כף פירורי לחם 

מים רותחים - לפי הצורך

אופן ההכנה:

1.       לחמם תנור מראש ל- 200 מעלות.

2.       לשים בקערה גדולה את הכרובית ולשפוך מעליה מים רותחים.לאחר כרבע שעה לשפוך את הנוזלים ושוב לשפוך מים רותחים. לסנן.

3.       בקערה נפרדת לטרוף ביצה, להוסיף מלח ופלפל ולערבב.לטבול את הכרובית בבלילה ולהניח בתבנית אפייה. לזרות מעל הכרובית שומשום ופירורי לחם לסירוגין. לאפות 40-50 דקות עד להזהבה.

בהצלחה! 

חזרה לרשימה