ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

זמן השקילה ... רגע האמת בדיאטה

כולנו מכירים את הרגע שבו אנחנו צריכים לעלות על המשקל. את הרגעים שלפני... כשאנחנו מורידים את הנעליים והגרביים שלא יוסיפו למשקל, את חגורת העור ששוקלת עוד 100 גר', את הסוודר המיותר ואם היה מתאפשר לנו, כנראה היינו משילים מעלינו כל דבר מיותר ובלבד שהמאזניים יראו כמה שפחות משקל. למזלנו, יש מי שחשבו על כך לפנינו ומנעו זאת מאיתנו- איזה מזל יש לכולנו שאדם וחוה אכלו מפרי עץ הדעת... 

כולנו מכירים את המחשבות והמילים שאנו חושבים ואומרים לפני עלייתנו על המשקל:

   - "אמאל'ה איזה פחד!!!

   - חשבתי לא לבוא היום... בסוף באתי.... אולי לא הייתי צריכה לבוא...

   - תגידי לי שירדתי...

   - השבוע הייתי ילדה טובה..

   - אני צריכה לקבל מחזור, אז אני קצת נפוחה...

   - בדיוק עכשיו אכלתי וגם שתיתי המון...

   - לא יכול להיות שאני ארד מכל כך הרבה אוכל...

   - אפשר לא להשקל היום?

   - נדבר אחרי השקילה...

למסתכל מהצד כל הפחד והציפיה מהרגע, כל ההתעסקות עם רגע השקילה נראה די מוזר, שהרי ממה נפשך? אם אכלת בהתאם לתוכנית הדיאטה ואם נשמעת להוראות, כנראה שירדת במשקלך, ואם לא, כנראה שעלית. וייתכן שהיית נהדר והמשקל לא יראה זאת היום, אבל זה תהליך ואולי תראה זאת בשבוע הבא... בכל מקרה, על פני זמן, התוצאה היא פרי עמלך.

אלא שברגע השקילה, מתווספים עוד גורמים למשוואה:

   - איננו אוהבים להודות באמת כואבת לעצמנו, וקשה לנו להתעמת עם חוסר ההצלחה שלנו-  בתוך תוכנו, אנחנו יודעים את האמת, גם אם קשה לנו להודות בה לעצמנו, ואנחנו יודעים שבד"כ עליה במשקל מספרת את הסיפור של השבוע שעברנו, שהוא בעצם הסיפור שלנו.

- יצר התחרותיות והסלידה מהפסד – התחושה של היחיד מול הקבוצה מורכבת. מצד אחד יש תחושת שייכות

- הביחד ומצד שני יש תחרות סמויה בין חברי הקבוצה מי יצליח יותר. על תחרות זו נאמר "קנאת סופרים תרבה חוכמה". כשאנחנו רגע לפני העליה על המשקל אנחנו תוהים לעצמנו באיזה צד נהיה היום- הצד המנצח או הצד המפסיד.

   - אנחנו, בני האדם יודעים לשקר לעצמנו. אחד עושה זאת יותר, השני פחות, אך כנראה שהשקר העצמי הוא כלי הישרדותי עבורנו. אנחנו גם אוהבים לדחות את הקץ הרע והתקוה תמיד ממלאת את ליבנו שאולי, אבל אולי, למרות הכל ואף על פי כן,  התוצאה תהיה שונה מהתוצאה המתבקשת מהתנהגותנו. אנחנו תמיד מצפים לנס.

רגע השקילה חותך באיבחת סכין את כל חלומותינו ותקוותינו ומעמידנו מול המציאות כפי שהיא. רגע כזה קשה לנו כי כבר אין תקוה יש רק מציאות.

אבל ברגע השקילה יש גם משהו משחרר - המשקל נקבע והמציאות עומדת איתנה מול עיננו. אם ירדנו במשקל - השמחה גדולה, בודאי כשהירידה נובעת מהיצמדות לתוכנית הדיאטה והאכילה הנכונה. אם עלינו במשקל - אנחנו צריכים לדעת להתמודד עם העובדות, לבלוע את הרוק ולהמשיך הלאה עם אמונה בלב ולקיחת אחריות בידיעה שבסופו של יום אנחנו נצליח.

חזרה לרשימה