ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

הצבת גבולות. חשוב גם בדיאטה

שיחת שבוע מספר 15

הצבת גבולות

חשוב שנלמד להציב גבולות ברורים ביחס לעצמנו וכן לסביבה ביחסה כלפינו.

האדם השמן הוא בדרך כלל אדם חסר גבולות באכילה ולעתים זה מתבטא גם בתחומי חיים אחרים. התכנית בדיאטהקלאב – על כל מרכיביה – מסייעת לאדם השמן לעשות סדר באכילה – בכמות, באופן ההכנה, בתדירות ובאיכות, לשלב פעילות גופנית בסדר היום וכן לשתף, לחלוק, להרחיב ידע ומודעות בקבוצת התמיכה.

כל אלו מגבירים את השליטה העצמית ומסייעים בהצבת גבולות לאדם וסביבתו.

בזכותם לומד האדם ויודע שלא רצוי להעמיס יתר על המידה בכל תחום שהוא וכן לשדר לביבה לכבד את ההחלטות האישיות, הצרכים והרצונות שלו.

לעבודה בקבוצה:

שתף/י את הקבוצה בתהליך העבודה האישית שלך, הן באשר לתכנית האכילה והן באשר לפעילות הגופנית. התייחס/י להתקדמות, לתוצאות ולקשיים לאורך הדרך:

1.      האם השבוע היה לי קל יותר לעשות את התכנית לעומת שבוע שעבר?

2.      אם כן, במה?

3.      מה ההרגשה שלי לגבי התוצאות אותן אני משיג/ה?

מתכון השבוע - מרק סלק

10 מנות, 1 מנה = 1 מנת ירק

החומרים:

1/2 ק"ג סלק, מקולף ומגורר, 2 גזרים מקולפים ומגוררים, 1 תפוח אדמה מקולף ומגורר, 7 כוסות מים, 2 עגבניות קצוצות, בצל ירוק קצוץ, 1 גבעול סלרי חתוך לפרוסות דקות, 3 ניצני ציפורן, 1 כף מיץ לימון, 1.5 כפיות מלח, שמיר קצוץ.

אופן ההכנה:

מרתיחים את הסלקים, הגזרים ותפוח האדמה בסיר עם מים. אחרי הרתיחה ממשיכים לבשל על אש קטנה כ- 20 דקות בסיר מכוסה. מוסיפים לסיר את מיץ הלימון, הציפורן, העגבניות, הבצל הירוק והסלרי. מתבלים במלח (אפשר להוסיף 1 כף אבקת מרק) ומבשלים בסיר מכוסה עד לריכוך הירקות. מגישים חם עם שמיר קצוץ.

 בהצלחה!

חזרה לרשימה