ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

"לא רציתי למות". אהוד רזה 27 ק"ג ב-8 ח'

ד"ר אהוד מלצר, רופא במקצועו, היה דוגמה חיה לאימרה: 'הסנדלר הולך יחף'. הוא סבל מעודף משקל ואף התקשה לנשום. רק כשאשתו אמרה לו שהיא חוששת להישאר אלמנה, החליט לעשות שינוי. לפני שלוש שנים רזה 27 ק"ג ומאז הוא שומר על ההישג: "צריך לשנות את אורח החיים. רק ככה אפשר להצליח"

כשאשתו של ד"ר אהוד מלצר הודיעה לו חגיגית שכנראה היא בקרוב היא תהפוך לאלמנה, הוא היה בהלם. זו היתה קריאת ההשכמה שהוא היה זקוק לה.

ד"ר מלצר, רופא גסטרואנטרולוג, בן 58, נשוי + 3, מספר: "במשך כל החיים הסביבה לא העירה לי יותר מדי על עודף המשקל, ההיפך, זה היה נחמד. צבטו אותי בלחי וקראו לי 'אודי חמודי'. אבל בשנים האחרונות, כשעליתי במשקל יותר מתמיד, זה הפך לנושא שיחה די תכוף.

 

"אשתי והילדים אמרו לי לא פעם: 'אתה מתאבד, זה לא טוב לבריאות'. האבסורד הוא שאני יודע, אני רופא. הסנדלר הולך יחף".

אבל הזעזוע של הדברים היה צריך לחלחל כדי שהוא ייקח החלטה ויתחיל בתהליך הרזיה. "הרגשתי שאני לא סובל את עצמי פשוט, והבנתי שזה לא עסק להמשיך לחיות את חיי כך, זה הרי מקצר את החיים ללא ספק".

 

התנהלות במשקל של 97 ק"ג, לאדם בגובה 1.70 מטר, היא לא פשוטה: "זו תחושה לא טובה פיזית, מתישה וקשה. סחבתי כובד, התנשפתי מכל פעילות הכי טריוויאלית ולא הבנתי עד כמה שזה מפריע לי. אני נזכר בעצמי וחושב שנראיתי כמו הירח", הוא אומר

 

וזה לא שהוא לא ניסה. "עשיתי הרבה דיאטות בחיי, לא משהו קונקרטי, אוכלים פחות מזה וזה ואמורים לרדת. כל דיאטה תמיד הייתה לתקופה קצרה והיה ריבאונד אח"כ. לא התמדתי".

 

>>> עוד סיפורי הצלחה, טיפים ועידוד? הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו!

 

מפגש גורלי

אבל רק מפגש עם חברה שלא ראה זמן רב גרם לו לעבור לשלב הביצוע. "יצאנו לבית קפה, אשתי ואני, עם עוד זוג חברים וכשראיתי את החברה - נדהמתי. אמרתי לעצמי, זהו. לאן שהיא הולכת - אני הולך. באותו הרגע החלטתי".

 

הוא מסביר: "החברה הזו היתה מאוד שמנה, ובאותו המפגש ראיתי אותה אחרי שלושה חודשים בדיאטה קלאב ו-12 קילו פחות. זה הדהים אותי! היא סיפרה לי על התוכנית, הלכתי למפגש ניסיון ומאז אני שם, כבר 3 שנים וחצי".

 

הירידה הייתה מהירה מאוד. "תוך שמונה חודשים ירדתי כ-90%, הגעתי לשמירה מהר מאוד תוך חצי שנה נוספת. אני עדיין מגיע כמעט בכל שבוע למפגשים. אני מחובר מאוד לקבוצה ולמנחה".

 

איך אתה מצליח לשמור על המשקל?

"כמות המזון שאוכלים מספקת כדי להרגיש שבע, בניגוד לדיאטות אחרות. יש סדר מדויק לאכילה. יודעים מה מותר ומה אסור באופן מדויק. אוכלים שש ארוחות ביום וההיי לייט: יש מנה מותרת. פעם בשבוע מותר לאכול איזו מנה שרוצים, עד ערך קלורי של 700 קלוריות. זה מאוד עוזר לי".

 

"הפציינטים לא מאמינים לי"

אנשים לא התרגלו עדיין למראה החדש שלו. "אני רופא גסטרואנטרולוג, ואני מרשה לעצמי לספר לפציינטים רק דבר אישי אחד וזה עניין הירידה במשקל. לרוב אנשים לא מאמינים שהייתי שמן, ואז אני מוציא את התמונה מתעודת הזהות הישנה ומראה להם".

 

ד"ר מלצר מוסיף שצריך להבין, שהשמנה זו מחלה כרונית שצריך לטפל בה באופן כרוני. "אם מפסיקים את הטיפול המחלה חוזרת, אין פה חוכמות. צריך לחיות נכון, לשנות את אורח החיים, רק ככה אפשר להצליח".

 

דבר אחד הוא עדיין לא הצליח להכניס לחייו: "ספורט תומך בירידה במשקל אבל אני לא מצליח לעשות את זה. כל אחד צריך לעשות מה שהוא יכול. אני שומר על תזונה נכונה".

 

עצות הדיאטה של אהוד

תמצית ההצלחה היא ההחלטה לעשות את השינוי. "חשוב להבין שזו לא דיאטה, אלא שינוי. אם אין החלטה אז זה לא שווה. ההחלטה היא הרצינות. אין טעם להתחיל עם התהליך וזה לא יהיה יעיל. צריך לקחת החלטה מבפנים".

 

להחליט על יעדים גדולים. "אנשים שעושים "דיאטה" רוצים יעד כמו חמישה קילו. ברגע שמשיגים את ההצלחה הקטנה ומגיעים לזה, מתחילים לאכול כפיצוי על ההישג. צריך לחשוב תמיד על התמונה הגדולה".

 

אל תהיו רעבים. "זו הטעות של רבים שמנסים לרזות: לא אוכלים הרבה שעות. צריך לעשות בדיוק את ההפך. לאכול כשש ארוחות ביום, זה שומר עליכם שבעים ולא מעניק תחושה שאתם זקוקים לפצות את עצמכם על הרעב".

 

אהבתם? אם הם הצליחו, גם אתם יכולים:

 

 

 

חזרה לרשימה