ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

כוח רצון - הכוח המניע בדיאטה

שיחת שבוע מספר 55

כוח רצון הוא שריר

כוח רצון = היכולת לעצור ולתכנן, כשהבטן והלב אומרים לך להיכנע לדחף.

לכל אדם יש סט של הרגלים שהפך לחלק ממנו. זה אוסף הדברים שאותם אנחנו רגילים לעשות. זה המקום שבו אנחנו רגילים לפעול. בנינו אותו סביבנו כדי שיהיה לנו נוח בו. אותו אוסף של הרגלים נקרא "אזור הנוחות". זהו האזור שבו אנו מרגישים נוח. בואו לא נתבלבל. "נוח" לא זהה ל"מאושר". נוח לא אומר שזה עובד לנו. זה פשוט אומר שזה משהו שאנחנו רגילים אליו. מאוד מאוד קשה לשבור את הקירות האלה ולצאת מהם לחופשי. גדילה בנויה על בסיס חוסר נוחות. ההצלחה לא קורית בתוך אזור הנוחות. כדי לפתח את כוח הרצון לטווח ארוך, אנחנו צריכים לצאת מאזור הנוחות, וזה לא קל. הדרך הנכונה לצמיחה והשגת תוצאות היא בעליה. צריך להיות שם קושי מסוים. החדשות הטובות: יש פיתרון! בניית כוח רצון היא אפשרית לחלוטין, לכל אחד, ולא משנה מהי נקודת הפתיחה שלו! אנחנו לא נולדים לכוח רצון. אנחנו מפתחים את כוח הרצון כמו שריר. כאילו הרמנו משקולות בחדר הכושר. החומר האפור והקשרים העצביים מתחילים לגדול ולהתפתח לכיוון הרצוי. הרעיון שהמוח שלנו קבוע ואנחנו נולדים איתו פשוט לא נכון. המדע הוכיח אחרת. אפשר לאמן את המוח לעשות כל דבר.

·         נסו להעריך את מידת כוח הרצון שלכם להצליח בתהליך: היכן אתם ממוקמים בין 1 ל-10?

·         מה נדרש כדי לחזק אותו יותר?

המדדים לפעילות אירובית יעילה

אם ההגדרה לפעילות אירובית היא עלייה רציפה בדופק, אז פעילות יעילה היא זו שתעלה את הדופק במהירות ובהתמדה. ככל שיותר מערכות שריר גדולות מעורבות בפעילות, כך היא תהיה יעילה בהעלאת הדופק ובו בזמן תחזק מערכות שריר רבות יותר בגוף, וגם תשרוף יותר קלוריות ושומן.

פעילויות שבהן מעורב הגוף כולו תהיינה למשל: הליכה, ריצה, שחייה וריקוד. המדד הנוסף לפעילות יעילה יהיה מידת המעורבות של שרירי יציבה/שרירי ליבה* פנימיים, ובעיקר עד כמה הם משותפים בתנועת השרירים שזוקפים את הגב שלאורך עמוד השדרה.

* שרירי הליבה נמצאים במרכז הגוף, והם השרירים הפנימיים והעמוקים ביותר של הבטן והגב, הם מייצבים את הגוף ועוזרים לתנועתיות שלו. באימוני הליבה נאמן בעיקר את שרירי הבטן, שרירי זוקפי הגב ושרירי רצפת האגן. אלו הם שרירים הפועלים נגד כוח הכבידה ומייצבים את עמוד השדרה.

אזור הבטן הוא האזור היחיד בגוף שאינו נתמך ומוגן על ידי עצמות, אלא על ידי שרירים בלבד, וזאת כדי שנוכל לנוע בחופשיות.

פעילויות כמו ריצה הליכה וריקוד למשל, יחזקו  את הסיבולת האירובית ויענו בו בזמן על הצורך בפעילות של השרירים החיוניים ליציבה תקינה. אלה הם אותם השרירים שניוונם כתוצאה מאורח החיים המודרני, הוא שגורם לרבים מאיתנו כאב וסבל רב.

אגב, שיטות אימון מתקדמות משלבות את האימון האירובי ואת אימון הכוח באותו פרק זמן, וכך מאוד יעילות בחיסכון בזמן.

מתכון השבוע -  בטטה צלויה בסילאן וטחינה

:(החומרים (4 מנות, 1 מנה = 1 מנת פחמימה + 1 מנת שומן

2 בטטות בינוניות

4 כפיות סילאן טבעי ללא תוספת סוכר

1/2 כפית פלפל שחור גרוס

1 כפית שמן זית 

2-3 שיני שום כתושות

1 כף טחינה גולמית משומשום מלא 

1-2 גבעולים בצל ירוק 

מלח

אופן ההכנה:

  1. קולפים את הבטטות וחותכים לקוביות של 2X2 ס"מ
  2. מערבבים סילאן, שמן זית, מלח, פלפל שחור ושום כתוש
  3. מצפים היטב את הבטטות
  4. אופים כ- 40 דקות בחום של 180 מעלות תוך כדי ערבוב
  5. מצננים מעט
  6. מזלפים מעל טחינה גולמית ומפזרים בצל ירוק קצוץ

חזרה לרשימה