ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שיחת שבוע מספר 39

החג הלבן שבא עלינו לטובה...

למה נהוג לאכול בחג השבועות מוצרי חלב?

לאכילת מוצרי חלב בשבועות סיבות שונות על פי גישות שונות. בחרנו להביא רק שלוש סיבות אשר מסייעות לנו להבין וליהנות מארוחות החג!

  1. יש הסוברים כי בני ישראל קבלו עליהם את חוקי הכשרות בעת מתן תורה ולא היו ערוכים להכשרת הבשר ולכלים כשרי ם לכן העדיפו לאכול מאכלי חלב.
  2. התורה נמשלה לחלב, כפי שאומר הפסוק: "דבש וחלב תחת לשונך" (שיר השירים ד, יא ( בדיוק כפי שהחלב יכול לסעוד ולקיים את הגוף האנושי (הנקת תינוק), כך גם התורה מספקת את התזונה הרוחנית הדרושה לנשמת האדם
  3. הגימטרייה של המילה חלב היא 40. אנחנו אוכלים מאכלי חלב בשבועות לזכר 40 הימים שבהם שהה משה על הר סיני ולמד את התורה כולה.

 

מאכלי חלב על מוצריו השונים מאוד פופולאריים בישראל ובארצות המזרח התיכון. אין יום שהגבינה הלבנה אינה עולה על שולחננו בצורותיה השונות.

צריכה נאותה של מוצרי חלב מורידה את לחץ הדם

חוקרים מאוסטרליה אספו נתונים מחמישה מחקרי ענק, אשר כללו כ- 45,000 משתתפים. נמצא כי צריכת מוצרי חלב קשורה לסיכון נמוך ב- 13% לעלייה בלחץ הדם. כאשר הפרידו בין צריכת מוצרי חלב דלי שומן לעתירי שומן, הקשר נמצא רק עם צריכת מוצרי חלב דלי שומן – סיכון נמוך ב- 16%. הנתונים הסטטיסטיים תומכים בקשר בין צריכת מוצרי חלב דלי שומן ומוצרי חלב ניגר לבין סיכון נמוך לעלייה בלחץ הדם.

מעדן קרם לשבועות

7 מנות, 1 מנה = 1 מנת חלב

החומרים:

2 גביעים מעדן דיאטטי

2 קופסאות גבינה לבנה % ½ שומן

ממתיק "סוכרה דיאט" לפי הטעם

שקית ג'לטין

 ½ כוס מים רותחים.

ההכנה:

ממיסים את הג'לטין במים רותחים ומחכים שיתקרר מעט.

מערבבים את יתר החומרים ומוסיפים את הג'לטין.

 

שופכים את התערובת לתבנית ומקררים.

חזרה לרשימה