ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שיחת שבוע מספר 40

1.6.14-7.6.14

"להסתער" על היעד ולרצות לקבל תוצאות מהר

בואו נניח שהחלטנו לטפס על הר. הפסגה היא מקום יפה, מושלג והנוף משם מדהים.

איך נטפס לשם? כנראה לא בריצה... נתכונן, נכין ציוד, נביא בגדים חמים, נבין מה דרוש לנו בדרך.

כשאנחנו מחליטים לרדת במשקל, התהליך ארוך ודומה למדי לטיפוס על הר. זה קשה, יש המון מכשולים בדרך, פניות לא נכונות, וסיכוי סביר להתגלגל חזרה במורד.

כשאנחנו מתחילים דיאטה במלוא המוטיבציה, אנחנו דווקא כן מסתערים על ההר. אנחנו עושים דיאטת כאסח, משלבים אותה בפעילות גופנית שאנחנו "חייבים לעשות" , מדברים רק על זה. רצים בעליה...

ואז אנחנו מתחילים להתעייף, וסף השבירה שלנו יורד ויורד. ואז קורה משהו ואנחנו מפסיקים.

כלל חשוב מאוד שעלינו לזכור, הוא שהרזיה היא משהו שאינו יכול לעמוד בזכות עצמו. קשה מאוד לעשות דיאטה ולהישאר רזים לאורך זמן. משקל עודף הוא תוצאה של הרגלים לא נכונים. הרגלים לא משתנים ביום. אין סיכוי, זה לא אפשרי. כדי שהתוצאות שאנחנו משיגים על ידי שינוי במה שאנחנו אוכלים יחזיקו מעמד למשך זמן ארוך, חייבים לשנות את ההרגלים שלנו לאט, ולהתאמן עליהם כל הזמן, עד שהם הופכים לטבע שני.

נזכור, שינוי באורח חיים הוא תהליך שלוקח זמן. דילוג מהיר מידי יביא לכישלון.

 

רוצים חיים ארוכים? תתחילו ללכת מהר

מחקר חדש מצביע על קשר בין המהירות בה אתם הולכים לבין אורך החיים שלכם. מסתבר שקצב ההליכה יכול להצביע גם על בעיות רפואיות נוספות. מחקר חדש מאוניברסיטת פיטסבורג

מגלה כי מהירות ההליכה שלך ביום-יום יכולה לנבא כמה זמן תחיה. על פי המחקר, שנערך בקרב 35 אלף איש בני 65 ומעלה, התגלה כי כל תוספת של 10 ס"מ לשנייה במהירות ההליכה, התבטאה ב-12% ירידה בסיכון למות.

קצב הליכה הוא פרמטר שניתן לשפר אותו ולהתאמן עליו - ואם עושים כן, ניתן לשפר את פעילות מערכות רבות בגוף, ביניהן הלב, הריאות, השרירים, העצמות וכמובן המוח.

 

סלט קינואה וחציל

 

מצרכים (4 מנות, 1 מנה = 1 מנת פחמימה +1 מנת שומן)

2  כוסות קינואה 

 1 חציל חתוך לקוביות

6  כפות פטרוזליה קצוצה

6  כפות נענע קצוצה

מלח , פלפל

לימון 

4 כפיות שמן זית 

 

אופן ההכנה

1. מבשלים את הקינואה: בבישול קינואה יש לכסותה במים, להרתיח ולבשל עד שיוצאים מגרגיריה מעין "זנבות" לבנים (כ-20 דקות). לעתים בקינואה אורגנית הגרגרים תופחים ולא מוציאים "זנבות.". מסננים.

2. קולים את קוביות החציל בתנור עד השחמה.

3. מערבבים את הקינואה המבושלת עם החציל קלוי 

4. מוסיפים פטרוזליה, נענע, מיץ לימון, מלח, פלפל, שמן זית ומגישים

חזרה לרשימה