ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שיחת שבוע מספר 41

8.6.14-14.6.14

צעדים קטנים ומדודים

הרזיה לטווח ארוך חייבת להיות מלווה בשינוי אורח חיים. כדי לעשות שינוי כזה, אנחנו חייבים לעשות שינויים קטנים. ישנו חלק במוח שלנו, שנקרא "המוח הרפטילי". זהו חלק קדום במוח האדם, ששרד מאז תחילת האבולוציה. החלק הזה אחראי על מנגנון ששמו "הילחם או ברח"

(fight or flight). המנגנון הזה היה אחראי פעם ליכולת שלנו לשרוד. כשאתה נתקל בטורף, המוח הרפטילי מכבה כל מערכת בגוף שאינה הכרחית לאותו רגע, ומפעיל את מנגנון "ברח או הילחם": או שאני בוחר לברוח מהטורף, או להילחם בו.

זו פעולה אינסטינקטיבית, ואנחנו לא מסוגלים לחשוב על שום דבר אחר באותה שניה. חישבו על רגע בחיים שבו הייתם במצב של איום על הישרדותכם, ותבינו מה הכוונה.

עם השנים, המנגנון הזה התאים את עצמו לאורח החיים המודרני. אנחנו כבר פחות נתקלים באריות טורפים בסבך, אבל אנחנו כן נתקלים בשינויים משמעותיים, או בגורם אחר שמאיים על האזור בו אנחנו מרגישים נוח (אזור הנוחות, נשמע מוכר?) במקרה כזה אנחנו מפעילים אוטומטית את "הלחם או ברח", ומתנגדים לשינוי. זו בדיוק הסיבה שבגללה אנשים שונאים שינויים.

כשאנחנו מנסים לשנות הרגל שאינו חיובי עבורנו, הדרך לשנות אותו היא לצעוד בצעדים קטנים, שעוקפים את המנגנון של "ברח או הילחם".

צעדים קטנים הם הדרך הבטוחה להצלחה. התוצאות מגיעות ונשארות לאורך זמן .

 

סלק יכול להיות מסוכן לנשים...?

צבעו העז של הסלק שלעתים נשאר אחרי אכילתו בצואה וגם בשתן, נוצר על ידי צבענים (פיגמנטים) צמחיים,  ומרמז על שלל החומרים הפעילים שהוא מכיל. הסלק עשיר בפיטוכימיקלים, "חומרים כימיים" טבעיים, מן הצומח. הפיטוכימיקלים מתפקדים כנוגדי חמצון חזקים, נוגדי דלקת ומנטרלי רעלים בגוף.

בנוסף, הסלק עשיר בוויטמינים כגון ויטמין C, חומצה פולית ו- B6, ובמינרלים כגון זרחן, מגנזיום ואשלגן. עלי הסלק עשירים גם בברזל. את הסלק אפשר לאכול חי או מבושל. כמובן שאכילתו בצורה החיה שומרת יותר על הוויטמינים שבו, ובמיוחד על ויטמין C, שנוטה להתחמצן במהירות רבה בבישול.

אולם לצד כל היתרונות הבריאותיים, חשוב לדעת כי עלי הסלק מכילים חומצה אוקסלית, חומצה טבעית מהצומח שיש בפירות, ירקות, דגנים, עלים ירוקים  (החמוץ של החמציץ (בריכוזים ומינונים גבוהים במיוחד היא עלולה להפריע לספיגת מינרלים, סידן וברזל, ולפגוע במערכות שונות, כמו מערכת העיכול והשתן.במצבים מסויימים עלולה החומצה לשקוע בכליות, במפרקים ובנרתיק. לכן לאנשים הסובלים מדלקות מפרקים, אבנים בכליה או לנשים הסובלות מדלקות חוזרות בנרתיק, כדאי לצמצם את אכילתם.

 

סביצ'ה סלק

מצרכים (6 מנות, 1 מנה = 2 מנות ירק + 1/2 מנת חלבון חלבי + 1 מנת שומן)

6  סלקים בינוניים

1  כפית שטוחה מלח גס

1 חבילה תערובת עלי בייבי, סלק, רוקט...

1 חבילה נבטי חמניה

250 גרם גבינה בולגרית 5%

2 כפות שמן זית

חומץ בלסמי

הכנה

1. צולים את הסלקים עם כיסוי של נייר כסף בחום של 180 מעלות כ-30 דקות (עד לדרגת אל-דנטה(

 

2. מקלפים את הסלקים ופורסים לפרוסות דקות

 

הגשה

1. במרכז צלחת גדולה מסדרים את פרוסות הסלק האפוי, מפזרים מלח גס, יוצקים מעט שמן זית וחומץ בלסמי ומפזרים עליהם מחצית הגבינה הבולגרית, עלים ונבטים ועוד שכבה של גבינה, עלים ונבטים (הסלט בנוי משכבות)

 

2. יוצקים את יתרת השמן והחומץ מעל הסלט ומסביבו

חזרה לרשימה