ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שיחת שבוע מספר 43

22.7.14-28.6.14

גישה נכונה להצלחה

רבים הם האנשים הרוצים לרדת במשקל ומהר!  ויש דרכים רבות לעשות זאת. השאלה היא לאיזו תוצאה מביאה "הדרך".

ההימנעות ממאכלים מסוימים או מאירועים חברתיים בגלל האוכל יוצרת תחושה מוגברת של "רעב" שמצטברת, ובסופו של דבר מתרחשת התוצאה הבלתי נמנעת: אכילה עם נקיפות מצפון, מתח, עליה שוב במשקל ולעיתים קרובות עם "ריבית".

"דיאטה קלאב" מציעה תוכנית מאוזנת, הכוללת את כל המרכיבים ומאפשרת ליהנות מן האכילה (גם באירועים) תוך בחינה ובדיקה של כמויות וסוגי מאכל.

הגישה הנכונה להצלחה בהרזיה הנה להתיידד עם התוכנית על כל מרכיביה (תוכנית אכילה, פעילות גופנית, קבוצת תמיכה ושינוי בסגנון חיים) ולהתייחס אל התוכנית כ"שומר אישי" המלווה אותנו 24 שעות ביממה.

הפנמת התוכנית תבטיח לנו הרגשה טובה פיזית ונפשית לאורך זמן. נשנה הרגלים קיימים, נרכוש הרגלים חדשים וזאת תהייה ערובה לאיכות חיים ותחושת רווחה.   

חומר למחשבה וליישום: חשוב לפצל אתגרים גדולים למטרות קטנות. 

ארוחה משפחתית: בריאות בבית

תשכחו משנושים מול הטלוויזיה: ארוחה משותפת מקנה הרגלי אכילה נכונים ומובילה לתזונה בריאה ומשקל תקין.

אכילה נכונה היא תהליך של למידה המתחיל כבר בינקות ונמשך לאורך כל החיים, דרך גיל הילדות וההתבגרות ועד הקמת המשפחה. בני המשפחה משפיעים מאוד זה על זה בתהליך האכילה, הן בהעדפות המזון שלהם והן בהתנהגות במהלך האכילה עצמה. השפעה זו חזקה במיוחד בקשר שבין הורים לילדים. אם נציע לילדינו מגוון של אוכל בריא, מזין וטעים ונהפוך את זמן הארוחה לזמן משפחתי, נוכל ליצור קשר חיובי בין הילד לבין המזון, לפתח אצלו הרגלי אכילה נכונים ולתרום לגדילה ולהתפתחות תקינות.

האם נכון שיש קשר בין ארוחות משפחתיות לבין שמירה על משקל תקין?

מחקר שנערך בקרב 180 אלף בני 17-3 מצא כי בקרב ילדים ובני נוער שאוכלים לפחות שלוש ארוחות משפחתיות בשבוע, הסיכון לעודף משקל יורד ב-12%, הסיכון לצריכת מזון לא בריא יורד ב-20% והסיכון לאכילה מופרעת יורד ב-35%. מצד שני, הסיכוי לאכילת מזונות בריאים עולה ב-24%.

המחקר העלה כי קיומן של ארוחות משפחתיות מקדם את בריאות בני הבית במספר מישורים: הארוחות המשפחתיות מעלות את הסיכוי לתפריט איכותי, מאוזן ומגוון, ומפחיתות את צריכת המזונות הלא בריאים. נוכחותם של ההורים בארוחת הערב הובילה גם לאכילת פירות, ירקות ומוצרי חלב רבים יותר, וכן הפחיתה את הדילוג על ארוחת הבוקר.

ירקות מושחמים ומוקרמים עם גבינה פטה

מצרכים:

3 מנות, 1 מנה = 1 מנת חלבון חלבי + 2 מנות ירק

1 גמבה אדומה חתוכה לארבע 

1 זוקיני ירוק 

1 חציל 

4  פטריות פורטבלו 

תרסיס שמן זית

250 ג'גבינת פטה5% 

מלח פלפל 

שום כתוש

אופן ההכנה:

1. חותכים את כל הירקות (פרט לגמבה) לפרוסות בעובי של 1 ס"מ ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפיה

2. מרססים בתרסיס שמן זית ומתבלים במלח פלפל ושום

3. מכניסים את הירקות לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות עד להשחמה, מוציאים מהתנור, מגררים גבינת פטה על הירקות, ומקרימים למשך כ-3 עד 5 דקות בתנור חם (מכוונים את התנור לחום עליון בלבד)

חזרה לרשימה