ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שיחת שבוע מספר 45

6.7.14-12.7.14

עצירה בתהליך הירידה במשקל

במהלך הטיפול בהרזיה ייתכנו תקופות בהן יש עצירה בירידה במשקל למשך תקופה קצרה או ארוכה יותר, והסיבות שונות:

-          התקופה הקדם ויסתית (צבירת נוזלים לפני מחזור, לעיתים אף עליה במשקל), שהייה ממושכת במנוחה עקב מחלה.

-          תגובה פיזיולוגית: הגוף הסתגל לתוכנית האכילה ופחות מגיב. הוא מתקשה לרדת עקב התייעלות מטבולית של הגוף: הגוף מוריד קצב חילוף חומרים כיוון שמקבל פחות אנרגיה. כלומר, מוריד את הוצאת האנרגיה שלו. במקרים מסוימים יכולה להיות הצטברות של נוזלים.

-          כאשר הגוף מגיע למשקל בו כבר היה בעבר במשך תקופה ממושכת. הגוף מזהה את המשקל הזה ובוחר להתייצב בו כי הוא מוכר וקל לו לשמור עליו. אנו מכנים זאת "משקל נוח".

 

"המשקל הנוח"

כאשר הגוף בוחר להתייצב במשקל הנוח שלו, יש אנשים שמרגישים שבעצם הגיעו לסוף שלב הירידה. למעשה, הגוף עדיין צריך להמשיך לרדת על מנת להגיע למשקל הרצוי, אך לפעמים אין לאנשים מוטיבציה לעשות עוד מאמץ ולשבור את העצירה.

עבור אנשים אחרים זוהי תקופה של מנוחה, לשם אגירת כוחות מחודשים כדי להמשיך הלאה.

אולם, יש להיזהר, משום שבמקרים מסוימים "המשקל הנוח" הנו תוצאה מכך שפחות מקפידים, יותר גמישים, יותר סלחניים בביצוע של כל מרכיבי התוכנית.

·         האם אתם יכולים לזהות מה גורם לכם לעצירה בירידה במשקל?

חשוב להבין! העצירה בירידה במשקל הנה שלב נוסף בתהליך ממושך לשיקום מההשמנה. כאשר אנו מודעים ששלב זה עלול להגיע, אנו נערכים לקראתו ומתמודדים איתו ביתר סבלנות.

 

אדם שעושה הוא אדם שמגייס את כוחותיו, מחפש מה הוא רוצה להשיג ויוצר את ההזדמנויות להשגת מטרתו.

מה הקשר בין תזונה לבין בריאות והרגלי למידה?

ישנו קשר מדעי מוכח וידוע בין תזונת הילד לבין מיצוי פוטנציאל הגדילה וההתפתחות שלו, וכן בין תזונה לבין בריאות ולמידה. חינוך לתזונה נבונה בגיל הילדות הוא המפתח לשמירה על אורח חיים בריא בגיל מבוגר. לכן ישנה חשיבות מכרעת לכמות, לאיכות ולתזמון הארוחות.

סקרים שנערכו בארץ ובדקו את תזונת הילדים מצאו כי ישנה נטייה לצרוך כמות רבה של שומן, שומן רווי, מלח וסוכר, ופחות דגנים מלאים, ירקות ופירות. בעקבות הרגלים אלו, ישנה עלייה בשיעורי ההשמנה ובתחלואות הנלוות להשמנה.

אחת הסיבות לכך שילדים צורכים כיום פחות מזון איכותי היא היעלמות הארוחות המשפחתיות מסדר היום. בבוקר, חוסר הזמן ושעות העבודה השונות מובילים לכך שבני המשפחה אינם יכולים לשבת לאכול יחד, אף שעלינו לצרוך 20% מהאנרגיה היומית שלנו בארוחה החשובה הזו. בשעת הצהריים, שבה עלינו לצרוך 33% מהאנרגיה היומית, נמצאים ההורים לרוב במקום העבודה, והילדים מגיעים בשעות שונות מהמסגרות.

14%  מהאנרגיה היומית צריכה להגיע מארוחות הביניים, בשעות עשר בבוקר וארבע אחר הצהריים, וארוחת הערב היא אם כן הזמן האידיאלי לשבת יחד לארוחה משפחתית.

סביצ'ה סלמון ונבטי צנונית

מצרכים:

10 מנות, 1 מנה = 1 מנת חלבון חלבי + 1 מנת שומן

 

 

400  גרם סלמון מעושן חתוך לרצועות דקות

50  גרם כוסברה טרייה קצוצה דק

 80 גרם בצל סגול פרוס דק

1 כפית פלפל שאטה יבש

1 פלפל גמבה חתוך לקוביות קטנות

 80 גרם בצל ירוק חתוך דק

¼  כוס מיץ לימון טרי

½  כוס נבטי צנונית

3 כפות שמן זית כתית מעולה

150  גרם עגבניות שרי חתוכות לרבעים

מלח גס לפי הטעם

 

אופן ההכנה:

לערבב את כל המצרכים, ולהוסיף את שמן הזית בסוף.

בהצלחה!

חזרה לרשימה