ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שיחת שבוע מספר 34

20.4.14-26.4.14

ליהנות מהתהליך, לא רק מהתוצאות...

מה הציפיות שלי ביחס להרזיה?

לעתים הציפיות שלנו מההרזיה כה גבוהות ופוגעות ביכולת שלנו ליהנות מההישגים בדרך. 

חוסר היכולת ליהנות מהישגים אישיים בתהליך ההרזיה גורם לאנשים מסוימים להרגיש כאילו נכשלו, גם בזמן שמבחינה אובייקטיבית הצליחו להגיע להישגים משמעותיים. עם הזמן, תחושות האכזבה והתסכול מובילות לנשירה מתוכניות טיפול ולנטישת המאמץ לשינוי.

מנקודת מבטם של הנושרים, יש היגיון בדפוסי ההתנהגות, גם אם מדובר בדפוסי התנהגות הרסניים. הרי מדוע שאדם יעשה מאמץ אם הוא אינו נהנה מפירות המאמץ? על מנת להפיק תועלת מהשינוי שכה התאמצנו לבצע, חשוב שנזהה דפוסי חשיבה והתנהגות שמשמרים את חוסר שביעות הרצון מהגוף.

מי צריך קמח לבן?

קמח לבן הוא אחד ממוצרי היסוד הנצרכים ביותר בעולם. בשנים האחרונות קמו לו "מתחרים" ראויים, עם יתרונות תזונתיים מובהקים. על איזה סוגי קמח חשוב שתדעו ומי הוא הכוכב החדש על מדפי הקמח בחנויות?

לחם היה מאז ומתמיד בסיס תזונתי של מיליוני אנשים ברחבי העולם, לטוב ולרע. דגנים מעובדים ולבנים אינם מכילים ערכים תזונתיים משמעותיים וכך גם הקמח הלבן. לכן ההמלצה היא לאכול כמה שניתן, קמח מלא, או לפחות לשלב קמחים שונים בעלי ערכים וסיבים תזונתיים עשירים.

קמח שיפון, קמח מלא, קמח כוסמין, קמח שיבולת שועל, קמח טף, קמח מנופה, קמח לחם, קמח חלה, וקמח כוסמת הם רק חלק מהקמחים שניצבים על המדפים.

קמח מלא/קמח מנופה

היתרונות הבריאותיים של חיטה תלויים בצורה שאנחנו אוכלים אותה. עד כמה מעובדת אנחנו צורכים. ככל שהיא מעובדת יותר כך הסובין, הגרגר והנבט חסרים, ובכך למעשה אנחנו מאבדים את כל היתרונות התזונתיים.

יש הבדל בין קמח מלא, לקמח מנופה ולקמח כהה. בקמח המלא נשארים כ -  100% מהסובין והנבט והגרגר נטחן, בקמח מנופה נשארים כ- 60% או 70% מהנבט והסובין, הוא קל יותר לעבודה, קמח כהה הוא קמח שבדרך כלל הוסרו ממנו הנבט והסובין בתהליך הטחינה, לעיתים מעשירים אותו באופן מלאכותי, ומוסיפים מרכיב שצובע את הקמח בצבע כהה.

לקמח מחיטה המלאה יתרונות תזונתיים רבים, הוא מנמיך משמעותית את הסיכון לחלות בסוכרת, בתסמונות מטבוליים כמו מחלות לב וכלי דם. שמירה על משקל תקין ופעילות מערכת העיכול מניעת אבני מרה ועוד.

קמח שיפון

שיפון הוא דגן שדומה לחיטה, הוא מומלץ כקמח שיפון מלא ולא מעובד ואז נוכל לקבל ויטמינים ומינרלים כמו מנגן, סלניום, זרחן ומגנזיום, הוא מכיל גלוטן לכן לא מומלץ לחולי צליאק.

השיפון המלא מומלץ במיוחד לאנשים הסובלים מסוכר, בגלל יתרונו כמווסת רמות סוכר בדם. 

קמח כוסמין והכוכב החדש TEFF – המשך יבוא...

לביבות כרובית ובטטה (באדיבות אתי פאר מקבוצת כרמיאל בוקר)

בכל הכמות יש: 8 מנות ירק + 6 מנות פחמימה + 2 מנות חלבון חלבי

חומרים:

1 כרובית בינונית, מפורקת לפרחים

1 בטטה בינונית, קלופה וחתוכה לטבעות עבות

1 בצל קטן, קלוף ומגורר

1/2 כוס (70 גרם) קמח תופח

2 ביצים

1 שן שום, קלופה ומעוכה

מלח, פלפל לבן

תרסיס שמן 

ההכנה:

1. מרתיחים מים בסיר, מוסיפים מעט מלח, את הכרובית והבטטה, מביאים לרתיחה ומבשלים עוד כ-20 דקות, עד שהן מתרככות. מסננים ושוטפים במים קרים. מועכים למחית את הכרובית והבטטה (במועך להכנת פירה או במזלג).

2. מוסיפים את הבצל ואת כל שאר המרכיבים ומערבבים. אם התערובת נוזלית מדי יש להוסיף עוד 2-1 כפות קמח. יוצרים מהעיסה, בידיים, לביבות שטוחות בקוטר של 6-5 ס"מ.

3. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות) ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. מניחים את הלביבות בתבנית ואופים כ-20 דקות, עד שצד אחד מזהיב. הופכים ואופים כ-10 דקות נוספות, עד שגם הצד השני מזהיב. מוציאים ומגישים.

בהצלחה!

חזרה לרשימה